skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل چقدر است؟

در ساختمان پیش ساخته ویلایی از مصالح پیش ساخته و سبک همچون ساندویچ پانل استفاده می شود؛ بیشترین کاربرد این ساختمان های ویلایی در مناطق شمالی و ییلاقی است.

سازه های پیش ساخته از لحاظ شکل و متریال از تنوع بالایی برخوردار هستند و همین موضوع دامنه قیمت متفاوتی به آن ها می دهد؛ یکی از این متریال ساندویچ پانل است و در این بین هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل چقدر است؟

هزینه ساخت ویلای پیش ساخته بر حسب متریال

از دهه ها قبل ویلا های پیش ساخته در جهان مورد توجه قرار گرفته و استفاده می شوند. این بناها از نظر نوع مصالح و اجرا دارای تفاوت هایی به نسبت یک دیگر هستند اما به طور کلی از بتن، چوب، ال اس اف و پانل ساخته می شوند.

در ایران به دلیل شرایط اقلیمی خاص، استفاده از ساندویچ پانل بهترین گزینه در اجرای سازه های پیش ساخته است. این پانل ها همچنین در مقابل زلزله، خوردگی، الکتریسیته و نویز مقاومت بالایی دارند. هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل بیش از هرچیز به هسته ساندویچ پانل و سپس متراژ و رنگ آن وابسته است.

بیشتر بدانید: اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل

هزینه ساخت ویلای پیش ساخته بر حسب متریال

اهمیت پانل در ویلای پیش ساخته

ساختمان پیش ساخته ویلایی ساندویچ پانلی به نسبت انواع چوبی یا بتنی در برابر نفوذ حشرات و رطوبت، مقاومت بالایی دارند و از همین رو از ساندویچ پانل در ساخت مکان های مهم دیگری همچون گلخانه و کلین روم نیز استفاده می شود.

از سویی دیگر شاید برخی تصور کنند که یک سازه پیش ساخته در باربر زلزله امنیت ندارد، اما وزن پایین از جمله مهمترین علت استحکام ساندویچ پانل است.

در کنار همه اینها طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایین از جمله دیگر مزایایی است که هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل را به صرفه می کند.

یک ویلای پیش ساخته پنلی از لحاظ برق کشی، لوله کشی، در و پنجره ها و… تفاوت چندانی با ویلاهای دیگر ندارد با این حال نوع متریالی که برای برق و لوله کشی و همچنین در و پنجره به کار گرفته می شود نیز بر هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل تأثیرگذار است.

هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل بر حسب نحوه اجرا

نوع مونتاژ ساندویچ پانل بر قیمت تمام شده سازه تأثیرگذار است. احتمالاً برای بسیاری سؤال است که سازه پیش ساخته چگونه به محل خود منتقل می شود؛ در این باره باید گفت که اجزای ساختمان پیش ساخته ویلایی در ابعاد کوچک به محل اجرای پروژه آورده شده و در آنجا مونتاژ می شود.

در حقیقت واژه پیش ساخته به معنی استفاده از پانل های سقفی و دیواری از پیش ساخته شده است. این کار سرعت ساخت بنا را تا چند برابر نسبت به یک سازه معمولی افزایش می دهد.

اهمیت پانل در ویلای پیش ساخته

سازه ویلاهای پانلی

ساختار اصلی ساختمان پیش ساخته ویلایی با پروفیل های آهنی و مقاوم ایجاد می شود. همچنین زیرسازی ساندویچ پانل های دیواری صورت می گیرد و ساندویچ پانل هایی که در میان آن ها لایه پلی اورتان قرار گرفته نصب می شوند.

در این بین به کارگیری تعداد ساندویچ پانل سقفی یا دیواری بر هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل نقش خواهد داشت. در کنار آن، پارامترهایی که در زیر سازی اهمیت دارد فاصله بین ستون ها یا همان پروفیل ها، محل نصب پانل ها، عرض کلی ارتفاع پانل ها و توجه به شدت وزش باد در منطقه است.

نقش رنگ در هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل های به کار رفته در ساختمان پیش ساخته ویلایی دارای ورق های گالوانیزه هستند؛ در رنگ آمیزی این ورق ها از روش الکترواستاتیک استفاده می شود. رنگ استاتیک دارای خاصیت عدم جرم پذیری است و ذرات معلق در هوا را جذب نمی کند.

این خاصیت ساندویچ پانل باعث می‌شود که در طول سالیان متمادی، شفافیت و سرزندگی رنگ های آن برقرار بماند؛ از طرفی دیگر رنگ استاتیک در مقابل عوامل جوی، باد و باران مقاومت بسیار بالایی دارد.

اقدامات ثانویه در ساخت ویلای پیش ساخته با پانل

پس از اتمام نصب پانل ها، مابقی فرآیند شبیه به ساخت یک ویلای معمولی خواهد بود؛ دیوارهای داخلی با استفاده از رنگ، کاغذ دیواری و… طراحی می شود و همچنین برای نمای بیرونی هم می توان از ساندویچ پانل دکوراتیو بهره گرفت.

یک ویلای پیش ساخته پنلی از لحاظ برق کشی، لوله کشی، در و پنجره ها و… تفاوت چندانی با ویلاهای دیگر ندارد با این حال نوع متریالی که برای برق و لوله کشی و همچنین در و پنجره به کار گرفته می شود نیز بر هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل تأثیرگذار است.

امکانات ساختمان پیش ساخته ویلایی

امکانات ساختمان پیش ساخته ویلایی

به کارگیری امکانات مختلف در ساختمان پیش ساخته ویلایی کاملاً بستگی به سلیقه و بودجه مالک دارد؛ امروزه در جهان، ویلاهای لوکس پیش ساخته نیز وجود دارد و هیچ محدودیتی از لحاظ سازه برای آن نیست.

همچنین داخلی این سازه ها می توان امکاناتی همچون سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، آشپزخانه مجهز، کمد دیواری و… نیز قرار داد که این موارد نیز بر هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل اثر می گذارد.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل  

نکته پایانی

در این مطلب به هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل پرداختیم. ساخت ویلا با ساندویچ پانل به نسبت ساختمان های معمولی هزینه های کمتری برداشته و می تواند با به کارگیری متریال معتبر از کیفیتی دوچندان برخوردار باشد.

شما برای سفارش ساندویچ پانل می توانید به وبسایت کبیرپانل مراجعه کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top