skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

طریقه نصب ساندویچ پانل 

ساندویچ پانل ها از لحاظ نصب و اجرا و براساس ساختار و نوع آنها دارای تفاوت هایی هستند. اما شاید برایتان سؤال پیش آمده که طریقه نصب ساندویچ پانل چگونه است؟

پانل های ساندویچی، صفحات یا ورقه‌های عایق پیش ساخته‌ای هستند که در صنعت‌ و ساخت و سازهای مختلفی کاربرد دارند و علاوه بر خاصیت عایقی که در برابر گرما،‌ سرما، ‌رطوبت و صدا دارند در کاهش وزن و هزینه نهایی پروژه مورد نظر نیز تاثیرگذار هستند. در ادامه بیشتر به طریقه نصب ساندویچ پانل پرداخته ایم.

مراحل و طریقه نصب ساندویچ پانل

به طور کلی نصب ساندویچ پانل دارای دو مرحله اصلی و اساس است:

  • نصب سازه فلزی
  • نصب ساندویچ پانل

این مراحل برای ساندویچ پانل های سقفی و پانل دیواری ممکن است با تفاوت هایی همراه باشد اما در کلیت یکسان است.

مراحل و طریقه نصب ساندویچ پانل

طریقه نصب سازه فلزی برای ساندویچ پانل

در این مرحله از طریقه نصب ساندویچ پانل، سازه و پایه فلزی نصب می‌شود؛ این سازه بسته به نوع و ابعاد پروژه، می‌تواند شامل ستون‌ها، تیرها و نرده‌های فولادی باشد.

در طرح نصب سازه فلزی، توجه به جزئیات مانند شیب داشتن سوراخ‌های مثبت برای پرچ، قبولی ارتفاع ساختمان، موقعیت مناسب بالابر و… به منظور جلوگیری از مشکلاتی که در فرایند نصب ممکن است پیش بیایند، حائز اهمیت است. شما همچنین می توانید نگاهی به مطلب قطعات جانبی ساندویچ پانل داشته باشید.

راهنمای نصب ساندویچ پانل

پس از نصب سازه نوبت به طریقه نصب ساندویچ پانل می رسد؛ برای انجام این کار، ابتدا ساندویچ پانل نزدیک به محل نصب حمل می‌شود و سپس با استفاده از دریل و پیچ، به سازه فلزی چسبانده می‌شود.

پس از نصب پانل‌ها روی تیرها و ستون‌های سازه، لایه‌های پایینی سردر تیرها بریده و نوار بندی شده و سپس با پیچ چوبی محکم شده و با قطعات تزریق شده پوشانده می‌شود. این فرایند تا جایی ادامه می‌یابد که تمام سطح پوششی ساختمان پوشانده و به پایان برسد.

راهنمای نصب ساندویچ پانل

گام های مورد نیاز در نصب ساندویچ پانل

در طریقه نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی باید به موارد زیر دقت کنید:

  • پیچ های واشردار مخصوص نصب
  • گام پیچ
  • ارتفاع پیچ
  • چسب سیلیکونی

پانل ها از نظر طراحی و روش نصب انواع مختلفی دارند که شما بر حسب نیاز و پروژه مورد نظر می‌توانید یکی از آن‌ها را برای ساخت سازه مدرن و پیش ساخته خود استفاده کنید.

در این بین پانل های سقفی بیشتر در مقابل تابش نور خورشید، برف و باران هستند، بنابراین نصاب های این نوع ساندویچ پانل ها باید خیلی ماهرتر بوده و درز بندی و آب بندی پانل ها را به دقیق ترین شکل انجام دهند.

نصب ساندویچ پانل های نر و ماده

این نوع پانل ها جهت نصب در محیط‌هایی با رطوبت بالا مناسب است. طریقه نصب ساندویچ پانل نر و ماده به این نحو است که با توجه به زاویه‌هایی موجود بر روی دو پانل به یکدیگر وصل می شوند؛ به عبارتی دیگر زاویه های و زائده های موجود بر روی دو پانل آن ها را به شکل یکپارچه کنار هم نگه داشته و سپس توسط پیچ بر روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند.

نصب ساندویچ پانل های سردخانه ای

همانطور که از نامش پیداست، این نوع ساندویچ پانل ها بیشتر در ساخت سردخانه‌ها کاربرد دارند و صفحات آن دارای قفل‌هایی است. طریقه نصب ساندویچ پانل سردخانه ای به این نحو است که با قرار گرفتن کنار یکدیگر، این زبانه‌های قفل مانند بلوک‌ها را به هم وصل می‌کنند.

نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی

در این نوع از ساندویچ پانل ها و به منظور اتصال ورقه های به یکدیگر، از یک نوع طراحی خاص استفاده شده است، به گونه ای که محل اتصال آن مشخص نیست. به دلیل همین ویژگی، ساندویچ پانل های پیچ مخفی دارای نمای زیباتری به هنگام نصب نسبت به انواع پانل های معمولی است.

طریقه نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی به این نحو است که هر صفحه به واسطه پیچ‌هایی که دارد به محل مورد نظر وصل شده و صفحه بعدی طوری نصب می‌شود که روی قسمت پیچ را بپوشاند.

نصب ساندویچ پانل های نر و ماده

نکات مهم در اجرا و نصب ساندویچ پنل‌

آنچه در طریقه نصب ساندویچ پانل اهمیت دارد، رعایت یک سری نکات در مونتاژ است تا سازه بتواند مطلوب ترین کارکرد را از خود بروز دهد؛ این نکات عبارتند از:

  • زیرسازی محل نصب باید به شکلی باشد که پانل ها به خوبی بر روی سازه اسکلت بتونی یا فولادی قرار بگیرد.
  • در ساندویچ دیواری با توجه به نر و مادگی بودن صفحات بهتر است بعد از قرارگیری در محل با پیچ سر مته مهار شوند.
  • در نصب پانل‌های سقفی باید مقاطع را به خوبی بر روی پرلین مخصوص پیچ کنید.
  • به ازای هر متر ساندویچ پانل سقفی جهت استحکام یک پیچ سر مته استفاده شود.
  • حتماً باید از پیچ‌های واشردار مخصوص استفاده کنید.
  • در نصب پانل ها باید با توجه به موقعیت گام‌های ذوزنقه‌ای فاصله صفحات به خوبی رعایت شود.
  • هنگام نصب باید محل مناسبی برای فلاشینگ و آبروها در نظر گرفته شود.

ابزار و وسایل لازم برای نصب ساندویچ پانل

دست آخر اینکه جدای از طریقه نصب ساندویچ پانل باید ابزارهای لازم جهت نصب را نیز در نظر گرفت که به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • ورق فلاشینگ و آبرو
  • فوم پلی اورتان
  • دستگاه مخصوص برش
  • پیچ‌ها و واشرهای مخصوص
  • پرلین
  • پیچ سر مته

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل  

نکته پایانی

در این مطلب به طریقه نصب ساندویچ پانل پرداختیم. همانطور که عنوان شد نصب این پانل ها در انواع مختلف با تفاوت هایی همراه خواهد بود. با این حال هنگامی که این محصولات را خریداری می کنید، شرکت تولید کننده با نصاب هایی ماهر برای نصب سازه اقدام می کند.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها به سایت کبیرپانل مراجعه کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top