skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل

به منظور نصب پانل های دیواری و سقفی و اجرای دیوار و سقف سازه باید زیرسازی ساندویچ پانل انجام شود؛ به عبارتی دیگر به اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل نیاز است.

ساندویچ پانل های دیواری و سقفی محصولی پیش ساخته مرکب هستند که از ۲ لایه ورق و یک لایه فوم میانی است که در ساخت دیوار و سقف انواع سوله‌ها، انبارها، ساختمانهای مسکونی و اداری، ساختمانهای صنعتی و صنایع غذایی، سردخانه ها، اتاق تمیز و … استفاده می شود و برای تمامی این موارد اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل نیاز است.

انواع اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل

به طور کلی زیرسازی نقشی مهم و اساسی در ساختمان سازی دارد و پایه، ستون و اسکلت هر بنایی را زیر سازی آن علم می کند؛ این مورد برای ساخت سازه با ساندویچ پانل نیز مستثنی نیست. برای ساندویچ پانل دو زیرسازی مهم لازم است:

  • زیرسازی ساندویچ پنل دیواری
  • زیرسازی ساندویچ پنل سقفی

این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر پانل ها ضخیم‌تر باشند، وزن آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه فشار بیشتری به ساختمان و زیر سازی آن وارد می شود، بنابراین انتخاب اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل مناسب است و  زیر سازی غیر اصولی مقاومت سازه را در برابر فشارهای وزنی ساندویچ پانل ها و عوامل محیطی ضعیف می کند.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل ویلایی

انواع اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل

انتخاب اسکلت مناسب بر حسب مدل ساندویچ پانل

بی شک مدل ساندویچ پانل بر انتخاب اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل تاثیرگذار است. ستونهای زیر سازی باید خلاف جهت نصب ساندویچ پانل قرار گیرند. به زبان ساده‌تر اگر ساندویچ پانل ها بر اساس طرح یا هدف شان به صورت افقی اجرا شوند، پروفیل ها و ستون های زیرسازی به صورت عمودی قرار می گیرند.

ساندویچ پانل ها و پروفیل های زیر سازی  در محل اتصال بوسیله پیچ سر مته دار به یکدیگر متصل می شوند. و البته در مناطقی که بارندگی یا احتمال نفوذ آب باران زیاد است، بهتر است ساندویچ پانل ها به صورت افقی نصب شوند. زیرا این کار احتمال نفوذ پذیری از راه درزه ها و محل اتصال را تقریباً غیر ممکن می کند.

انتخاب اسکلت مناسب بر حسب مدل ساندویچ پانل

اسکلت و ستون مناسب برای زیر سازی ساندویچ پانل

به ستون ها و پایه های نصب ساندویچ پانل، پرلین یا لاپه گفته می شود و جنس آنها غالباً از آهن است. هر چه ضخامت ساندویچ پانل ها بیشتر باشد پرلین ها هم با فاصله بیشتری نسبت به هم قرار می‌گیرند.

معمولاً در اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل پرلین ها باید با فاصله حدود ۱ تا ۱٫۳۰ متر نسبت به هم قرار گیرند و پذیرای پانل هایی با ضخامت ۴ سانتی‌متر باشند، البته سازه هایی با پانل های ۱۰ سانتی متری هم ساخته شده است. در این صورت فواصل پرلین ها، حدود ۵ متر است؛ به این ترتیب یک تعادل در سازه به وجود می آید.

هر چقدر ضخامت ساندویچ پانل دیواری بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر است. همچنین فاصله پرلین ها نسبت به هم بیشتر شده و در نتیجه فشردگی اسکلت فلزی و بار زنده و مرده ساختمان کمتر خواهد بود. علاوه بر این زیبایی نمای داخلی ساختمان نیز بیشتر حفظ شده و نمای آهنی کمتری از داخل دیده می شود.

اسکلت و ستون مناسب برای زیر سازی ساندویچ پانل

پروفیل های مناسب در زیرسازی و اسکلت ساندویچ پانل

همانطور که در بخش قبلی از مبحث اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل گفته شد پایه های اصلی فلزی که ساندویچ پانل به آن پیچ می شود پرلین نام دارد و در واقع زیرسازی اصلی در هر سازه پانلی است.

در این بین پروفیل ها ابزار واسطه ای هستند که بین پرلین و ساندویچ پانل قرار گرفته و عامل اتصال این دو هستند؛ پرو فیل ها به ۳ گروه تقسیم می شوند:

  • پروفیل Vشکل :این پروفیل ها به شکل V انگلیسی و زاویه بین دو بال آن ۹۰ درجه است و برای اتصال در کنج‌ها (کنج داخلی و یا کنج خارجی) استفاده می شوند.
  • پروفیل H شکل :این پروفیل ها برای اتصال پانل های افقی به پانل های عمودی و اتصال طولی دو پانل به یکدیگر کاربرد دارد.
  • پروفیلF شکل: مقطع و شکل کلی این پروفیل ها به شکل F انگلیسی است. در ابتدا پایه این پروفیل ها بر روی پرلین و پایه زیرسازی پیچ می شود، سپس ساندویچ پانل را روی قسمتی که تعبیه شده نصب می کنند. از این پروفیل برای استفاده در ابتدا یا انتهای پانل ها استفاده می شود.

بیشتر بدانید: قیمت ساندویچ پانل ارزان 

نکته پایانی

در این مطلب به موضوع اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل پرداختیم. همانطور که اشاره شد اسکلت در ساندویچ پانل نقشی بسیار مهم برای زیرسازی دارد و در نتیجه استحکام سازه به آن وابسته است.

شما می توانید برای سفارش انواع ساندویچ پانل و نصب اصولی آن از خدمات شرکت کبیر پانل استفاده کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

Rate this post

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top