skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل  

نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل همواره مورد پرسش بسیاری از مشتریان است؛ در این باره باید گفت که محاسبه قیمت ساندویچ پانل به عوامل مختلفی از جمله نوع ساندویچ پانل، ساختار ساندویچ پانل، ضخامت ساندویچ پانل، مصالح مصرفی، کاربرد ساندویچ پانل، ماشین آلات و نوع تکنولوژی ساخت و اجرت نصب بستگی دارد.

ساختار ساندویچ پانل

به طور کلی ساندویچ پانل ها از لحاظ ساختار ۳ لایه هستند؛ استانداردترین حالت ممکن استفاده از ورق فلزی در لایه رویی و زیرین و تزریق عایق در لایه میانی است.

البته با توجه به نوع کاربرد و شرایط سازه امکان تغییر این لایه ها وجود دارد که بر نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل تاثیر می گذارد. این حالات شامل موارد زیر است:

  • ساندویچ پانل یکرو ورق فلزی یک رو کاغذ
  • ساندویچ پانل یکرو ورق فلزی یکرو فویل
  • ساندویچ پانل دورو فویل یا نایلون
  • پیچ مخفی (بر اساس اتصالات)
  • پیچ واشر دار (بر اساس اتصالات)

ساختار ساندویچ پانل

نوع ساندویچ پانل

دیگر عامل تاثیرگذار بر نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل، نوع آن است. ساندویچ پانل ها به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم بندی می شوند که طراحی هرکدام اندکی با یکدیگر متفاوت است.

برای مثال در ساندویچ پانل های سقفی ارتفاع گام ها بلندتر در نظر گرفته شده است. اما سطح ساندویچ پانل های دیواری صاف است. تاثیرگذاری این مورد روی قیمت به دلیل مقدار متریال مصرفی است.

عامل ضخامت

ضخامت ساندویچ پانل برحسب شرایط سازه و اقلیم محل اجرای پروژه متفاوت است. به طور استاندارد انواع ضخامت ساندویچ پانل تولیدی کبیر پانل با عرض مفید ۱ متر، ضخامت ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر و حداکثر طول ۱۰ متر تولید می شوند.

از همین رو نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل برای هر متر مربع ساندویچ پانل ۱۰ سانتی در مقایسه با قیمت ساندویچ پانل ۴ سانتی متفاوت خواهد بود.

جنس لایه یا هسته ساندویچ پانل

جنس لایه یا هسته ساندویچ پانل

با توجه به نوع متریالی به کار رفته در هسته یا لایه عایق، نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل متفاوت خواهد بود. برای مثال در لایه های میانی ممکن است از فوم پلی استایرن و فوم پلی اورتان و یا پشم سنگ استفاده شود که پشم سنگ دارای قیمت بالاتری نسبت به دو مورد دیگر است.

ماشین آلات و تکنولوژی ساخت

شاید عجیب به نظر برسد اما نوع ماشین آلات به کار رفته و تکنولوژی ساخت نیز بر نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل تاثیرگذار است. هرچقدر که یک کارخانه ساندویچ پانل از ماشین آلات پیشرفته‌تر و تکنولوژی بروزتری برای تولید محصولات خود استفاده کند، خروجی آن نیز کیفیت بهتر و البته قیمت بیشتری خواهد داشت.

البته نباید از این موضوع غافل شد که این کیفیت ساخت تاثیر خود را در دوام و استحکام سازه و سهولت نصب و اجرا نشان می دهد. اگر استانداردها رعایت نشده باشند در هنگام قرار گیری پانل ها کنار یکدیگر مشکلاتی از بابت نصب ایجاد خواهد شد.

کاربرد ساندویچ پانل

بسته به نوع کاربرد، نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال ساندویچ پانل های بکار رفته در سردخانه با ساندویچ پانل های کلین روم از بابت متریال به کار رفته و ضخامت دارای تفاوت هایی هستند، زیرا پانل سردخانه ای بایستی از مقاومت بالا در برابر انتقال حرارت برخوردار باشد.

ساندویچ پانل ارزان و دست دوم

اجرت نصب ساندویچ پانل

دست آخر اینکه قیمت اجرت نصب ساندویچ پانل نیز بر نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل تاثیر می گذارد. این مورد با توجه به نوع ساندویچ پانل، شرایط سازه و همچنین نوع نصب (پیچ مخفی و یا پیچ واشر دار) متفاوت است.

برای استعلام قیمت نصب و اجرا با توجه به نوع سازه خود با مشاوران کبیرپانل تماس حاصل فرمایید.

ساندویچ پانل ارزان و دست دوم

برخی از مشتریان در مواردی که قصد راه‌اندازی سازه موقت را دارند، ترجیح می دهند تا از ساندویچ پانل های دست دوم استفاده کنند.

کبیرپانل به عنوان بهترین تولید کننده ساندویچ پانل، با سالها تجربه در زمینه تولید و نصب انواع ساندویچ پانل برای سازه های مختلف به شما مشتری عزیز توصیه می کنیم تا از استفاده ساندویچ پانل دست دوم حتی برای سازه‌های موقت نیز خودداری فرمایید.

با این حال چنانچه تاکید بر خرید آن دارید لازم است ابتدا با کارشناسان فنی باتجربه در این زمینه مشورت کنید تا از بابت سالم بودن ساندویچ پانل دست دوم اطمینان پیدا کنید.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل صحبت شود. همانطور که گفته شد عوامل مختلفی بر نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل تاثیر خواهد گذاشت.

با این حال اگر شما تصمیم بر خرید ساندویچ پانل دارید، می توانید به وبسایت کبیرپانل مراجعه کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

Rate this post

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top