skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

قطعات جانبی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل همچون هر مصالح اتصال محور ساختمانی نیازمند قطعات جانبی است. قطعات جانبی ساندویچ پانل شامل فلاشینگ، فینیشر، انواع پیچ و تیزه سقفی است.

تامین قطعات جانبی ساندویچ پنل برای نصب و اجرای این سازه پیش ساخته ضروری است، همچنین در طول بهره برداری از این سازه ها ممکن است به تامین قطعات جانبی نیاز پیدا کنید.

ساندویچ پانل و قطعات جانبی با کیفیت

مقاومت پذیری ساندویچ پانل ها در برابر حوادثی همچون زلزله بسیار بالا است البته استفاده از نمونه با کیفیت قطعات جانبی ساندویچ پانل در افزایش دوام سازه و استحکام بخشی نقشی غیرقابل چشم پوشی دارد.

ساندویچ پانل ها و قطعات آن به راحتی نصب می شوند و در نتیجه باعث تسریع و تسهیل عملیات ساخت و ساز می شوند ضمن آتکه قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر تبادل حرارت و رطوبت و کاهش هزینه‌ های ساخت و ساز آن ها را در مقابل مصالح سنتی در وضعیت بسیار بهتری قرار می دهد.

بیشتر بدانید: رنگ بندی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل و قطعات جانبی با کیفیت

انواع لوازم جانبی ساندویچ پانل

همانطور که گفته شد به دلیل ویژگی های بسیار زیاد ساندویچ پانل ها این روزها شاهد راه ‌اندازی پروژه‌های مختلف دامداری، کشاورزی، صنایع دفاعی، داروسازی، صنایع غذایی و… بر پایه ساندویچ پانل هستیم. اما قطعات جانبی برای اجرای این پروژه های شامل چه می شود؟

به طور کلی ساندویچ پانل ها دارای قطعاتی از جمله فلاشینگ، آبرو، فینیشینگ، پیچ سرمته دار و تیزه سقفی هستند که در ادامه بیشتر به این قطعات خواهیم پرداخت.

قطعات جانبی ساندویچ پانل؛ فلاشینگ

فلاشینگ ها برای پوشش دادن به زاویه های خاص در ساختمان به کار می روند و در نتیجه به زیباسازی آنها کمک می کنند. در پانل سازی، فباشینگ از جنس ساندویچ پانل تولید می شود.

البته وظیفه این جزء مهم از قطعات جانبی ساندویچ پانل تنها زیباسازی ساندویچ پانل نیست بلکه به جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب کمک می کند و این کار را از از طریق پوشاندن درزهای منقطع ساختمان انجام می دهد.

قطعات جانبی ساندویچ پانل؛ فلاشینگ

بطور کلی می توان از فلاشینگ برای  پوشش لبه پنجره ها و مخفی کردن خرپای شیروانی نیز استفاده کرد. فلاشینگ همچنین از آسیب به ورقهای شیروانی به هنگام وزش شدید باد جلوگیری می کند. این قطعه همانند ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی از جمله ورقه های روغنی، سیاه و گالوانیزه و با ضخامت های برای عملکردهای مختلف تولید می شوند.

قطعات جانبی ساندویچ پانل؛ آبرو

دیگر لوازم جانبی ساندویچ پانل آبرو نام دارد. این وسیله به منظور پوشش دادن لبه پانل های سقفی استفاده می شود. آبرو وظیفه هدایت آب برف و باران را بر عهده دارد.

 

فینیشر چیست؟

فینیشر دیگر مورد از قطعات جانبی ساندویچ پانل است که وظیفه پوشش دادن لبه ساندویچ پانل ها را در قسمتی که به پانل دیگر وصل نمی شوند، بر عهده دارند.

استفاده از فینیشر با هدف محافظت از لبه ساندویچ پانل و زیبا سازی ساختمان انجام می شود.جنس این قطعه نیز می‌تواند گالوانیزه رنگی یا فویل آلومینیوم باشد. ابعاد خم فینیشر با توجه به شرایط سازه مشتری تعیین می ‌شود.

تیزه سقفی و پیچ سرمته دار

در مرور قطعات جانبی ساندویچ پانل به تیزه سقفی و پیچ سرمته دار خواهیم رسید. پیچ های سرمته دار برای اتصال ساندویچ پانل به آبروها، فلاشینگ ها و سایر اجزای پروژه استفاده می شود.

همچنین تیزه سقفی نیز از دیگر قطعات جانبی ساندویچ پانل است که برای پوشش دادن لبه ساندویچ پانل های سقفی شیبدار به کار می رود.

قطعات جانبی ساندویچ پانل؛ آبرو

سایر موارد قطعات جانبی ساندویچ پانل

در کنار قطعاتی اصلی یعنی فلاشینگ، تیزه، آبرو، فینیشر و پیچ، می توان به دیگر قطعات جانبی ساندویچ پانل نیز اشاره کرد که شامل مواردی همچون چسب پلی اورتان برای درز بندی پانل ها، پرچ فلزی، نوار و… می شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که تهیه لوازم جانبی ساندویچ پانل برای نصب دقیق و عایق بندی کامل سازه اهمیت دارد. ضمن آنکه زیباسازی بنا نیز در گرو استفاده درست از این قطعات است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

نکته پایانی

همانطور که در این مطلب اشاره شد تهیه بهترین قطعات جانبی ساندویچ پانل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید برای مشاوره در مورد خرید قطعات ساندویچ پانل با کبیر پانل در تماس باشید.

تمامی قطعات جانبی ساندویچ پانل در کنار محصول اصلی توسط واحد تولیدی کبیر پانل به مشتریان عرضه می گردد. کبیر پانل واحد تولیدی برتر انواع ساندویچ پانل سقفی، دیواری و سردخانه ای در کشور است که از جدیدترین متدهای روز برای تولید این سازه نوین استفاده می نماید.

برای مشاوره رایگان با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top