skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

رنگ بندی ساندویچ پانل

آیا شما هم فکر می کنید ساندویچ پانل تنها در رنگ سفید تولید و عرضه می شود؟ چنین نیست و رنگ بندی ساندویچ پانل بسیار متنوع است.

استفاده از ساندویچ پانل های رنگی تاثیر زیادی در نمای ساختمان دارد. رنگ بندی ساندویچ پانل بسیار گسترده بوده و در طرح های مختلف و اغلب باتوجه به سلیقه مشتریان تولید می شود.

جذابیت رنگ بندی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به ظاهر از دو لایه ورق فلزی عایق در اطراف و یک لایه فوم عایق در وسط طراحی شده است اما این ورقه ها دارای رنگ بندی متنوعی هستند.

رنگ بندی های خاص همواره موجب جذابیت و زیبایی بخشیدن به ساختمان می شوند. شرکت های تولید کننده از رال رنگ برای در دسترس قرار دادن رنگ بندی استفاده می کنند. در حقیقت رال رنگ متر و معیاری برای شناسایی، تفکیک و تمایز رنگ ها از یکدیگر است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

نحوه رنگ بندی ساندویچ پانل

نحوه رنگ بندی ساندویچ پانل

تولیدکنندگان ساندویچ پانل برای رنگ آمیزی این پانل ها باید دارای توانایی رنگ آمیزی انواع رول ها، گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم را داشته باشند که این موضوع مستلزم کار با در رنگ های متنوع و متفاوت و استفاده از به روزترین تجهیزات است.

نحوه رنگ آمیزی ساندویچ پانل به این صورت است که ورق های فلزی ساندویچ پانل را با استفاده از رنگ استاتیک یا کوره ای می پوشانند. همچنین ورق های رنگی را جهت جلوگیری از آسیب پذیری در مقابل هوای شرجی با لایه های پلی استر، اپوکسی یا p.v.d.f می پوشانند که این برای لایه های زیرین نیز بسیار مفید است.

پانل ها در چه رنگ هایی عرضه می شوند؟

ساندویچ پانل ها معمولاً در بیش از ۴۰ نوع رنگ عرضه می شوند که این رنگ ها حتی می تواند به سفارش مشتری نیز لحاظ شود. رنگ های پر مصرف برای ساندویچ پانل معمولاً پرتقالی، سفید یخچالی، نارنجی، قرمز، قهوه ای سوخته، سفالی، صورتی، بنفش، نقره ای، طوسی، سبز یشمی و کرمی است.

پانل ها در چه رنگ هایی عرضه می شوند؟

رنگ بندی ساندویچ پانل دیواری و سقفی

ساندویچ پانل دیواری عموماً در رنگ بندی های مختلف و به دو صورت دو رو صاف یا یک رو عاج دار ساخته می شوند؛ علت به کارگیری این عاج های کوتاه افزایش مقاومت سازه مخصوصاً در مقابل فشارهای مکانیکی است.

ساندویچ پانل سقفی نیز معمولاً به صورت شادولاین تولید می شود. این کار علاوه بر افزودن به زیبایی ظاهری ساندویچ پانل سبب آب بندی پانل ها در برابر برف و باران می‌شود و جلوی نفوذ آب به درون سازه را می گیرد.

رال رنگی در زنگ بندی ساندویچ پانل

رال رنگ در واقع کدهایی برای تعیین رنگ ساندویچ پانل سقفی و دیواری است. در رنگ بندی ساندویچ پانل سقفی و دیواری، کد رنگ بر حسب نوع رنگ و براقی یا کدر بودن و  همچنین خواص رنگ متفاوت است.

رال های رنگی در انواع گروه های اصلی رنگ عبارت از رنگ زرد، رنگ نارنجی، رنگ قرمز، رنگ بنفش، رنگ آبی، رنگ سبز، رنگ خاکستری، رنگ قهوه ای و رنگ سفید و سیاه هستند.

هرکدام از رنگ های موجود در گروه بندی تعداد زیادی ترکیب رنگی به وجود می آورد که این ترکیب رنگ ها به ۲۱۰ رنگ در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می رسد.

 

رال رنگی در زنگ بندی ساندویچ پانل

 

از چه نوع رنگ بندی ساندویچ پانل استفاده کنیم؟

برای انتخاب مناسب ترین رنگ بندی ساندویچ پانل توجه به کاربرد سازه، موقعیت جغرافیایی و همچنین سلیقه مشتری اهمیت دارد. به عنوان مثال به کارگیری رنگ هایی همچون آبی، سبز، سفید و سیاه برای سالن های ورزشی بیشتر است، یا اینکه برای ساختمان های مسکونی در مناطق سردسیر از رنگ های گرم و در مناطق گرمسیر از رنگ های سرد و خنثی استفاده می شود.

بیشتر بدانید: سازه هایی که با ساندویچ پانل قابل اجرا هستند

نکته پایانی

در این مطلب شد که رنگ بندی ساندویچ پانل و چند و چون آن مورد بررسی قرار بگیرد. شما می توانید برای تهیه ساندویچ پانل رنگی از سایت کبیرپانل دیدن کنید.

انواع ساندویچ پانل مرغوب و با قیمت مناسب در کبیرپانل تولید می شود. شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top