skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

انواع ضخامت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها یکی از مصالح مدرن ساختمانی هستند و کاربرد آن در صنایع و مصارف گوناگونی است در نتیجه انواع ضخامت ساندویچ پانل همواره اصلی ترین گزینه برای انتخاب این مصالح ساختمانی است.

ساندویچ پانل‌ها از ترکیب بسیار سبکی تشکیل شده اند که در میان دو ورق قرار گرفته است. این ترکیب که در واقع نوعی عایق به حساب می آید از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ یا اکس پی اس تشکیل شده است.

مهمترین موارد استفاده از ساندویچ پانل ها

بیش از پرداختن به انواع ضخامت ساندویچ پانل بهتر است نگاهی به موارد کاربری آن داشته باشیم زیرا همین کاربری نیز ارتباطی مستقیم با ضخامت دارد.

ساندویچ پانل ها در موادی همچون سردخانه ها، سالن های ورزشی، سازه های پیش ساخته، ویلاها، پوشش سقف و دیوار، کانکس، کانتینر ها، استخر ها و… کاربرد دارد؛ بنابراین دامنه کاربری آن ها از صنعتی تا مسکونی گسترده است. به علاوه اینکه ویژگی ای همچون وجود پانل در میان دو ورق سبب جلوگیری از ورود هوای گرم و سرد یا رطوبت و حشرات موذی به داخل سازه می شود.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

مشخصات فنی و ضخامت ساندویچ پانل

مشخصات فنی و ضخامت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها از لحاظ مشخصات فنی در ضخامت‌های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ سانتی‌متر و به عرض ۱۱۷ سانتی متر بوده واز لحاظ طول نیز متغیر هستند.

علاوه بر دامنه ضخامت ساندویچ پانل که بسیار گسترده است، جنس ورق‌های پوششی آن نیز از گالوانیزه ساده یا رنگی تا آلومینیوم، فویل و کاغذ کرافت را شامل می شود. علاوه بر این موارد، جنس فوم داخل ساندویچ پانل نیز از پلی اورتان با وزن معادل ۲۵ تا ۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

ضخامت ساندویچ پانل؛ ورق ها

ورق های ساندویچ پانل عموماً از آلومینیوم، آلوزینگ و گالوانیزه ساخته می شوند. ورق های ساندویچ پانل سقفی بیشتر از جنس آلوزینک تشکیل می شوند که ترکیباتی نظیر روی، سیلیکون، و آلومینیوم دارد. بر همین اساس ضخامت ساندویچ پانل آلوزینک بین ۴ الی ۱۰ سانتی متر، طول آن بین ۲ تا ۱۲ متر می باشد و عرض آنها نیز برابر با ۱٫۱۶ سانتی متر است.

همچنین ضخامت ساندویچ پانل دیواری بین ۴ تا ۱۵ سانتی متر متغیر است. عرض این ساندویچ پانل برابر با ۱٫۰۸ سانتی متر است. گفتنی است که عرض مفید ساندویچ پانل دیواری و سفقی برابر با ۱٫۰۱ سانتی متر است.

ضخامت ساندویچ پانل؛ ورق ها

ضخامت ساندویچ پانل: مشخصات کلی انواع ورق

به طور کلی ضخامت ساندویچ پانل بر اساس انواع ورق شامل موارد زیر می شود:

  • ورق آلوزینک (روی و آلومینیوم): ضخامت ۰٫۵الی ۰٫۷ میلیمتر، عرض ثابت ۱٫۰۸ متر، طول بین ۲ تا ۱۲ متر طبق سفارش مشتری
  • ورق آلومینیوم پیش رنگ: ضخامت ۰٫۵الی ۰٫۷ میلیمتر، عرض ثابت ۱٫۰۸ متر، طول بین ۲ تا ۱۲ متر بر اساس سفارش مشتری
  • ورق گالوانیزه: ضخامت ضخامت ۰٫۵الی ۰٫۷ میلیمتر ،عرض ثابت ۱٫۰۸ متر طول بین ۲ تا ۱۲ متر بر اساس سفارش مشتری

انواع ضحامت ساندویچ پانل و کاربری

همانطور که گفته شد، ضخامت ساندویچ پنل در سایزهای ۵، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ متغیر است. ساندویچ پانل های ۵ سانتی متری جهت پوشش سقف و دیوار استفاده می شوند و در برابر ضربات وارده به خوبی از خود مقاومت نشان می دهند. ساندویچ پانل های ۶ سانتی نیز استحکام و کشش بالایی داشته و در ساخت سقف و دیواره های کاذب مفید هستند.

ضخامت ساندویچ پانل های در دامنه ۸ تا ۱۵ سانتی متر آن ها را برای استفاده های صنعتی، اداری و سردخانه ای بسیار مفید می کند. در حقیقت ساندویچ پانل هایی با این ضخامت علاوه بر مقاومت در برابر عوامل بیرونی، از نظر عدم پوسیدگی و دوام نیز وضعیت بهتری دارند.

بیشتر بدانید: ۴ روش افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها

انواع ضحامت ساندویچ پانل و کاربری

نکته پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره شد، ضخامت ساندویچ پانل‌ ها شامل ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ سانتی‌متر است و عرض آن نیز حوالی ۱۱۷ سانتی متر قرار دارد. همچنین طول متغیر بر طبق سفارش مشتری متغیر خواهد بود.

به علاوه اینکه جنس ورق‌ های پوششی پانل ها معمولا از گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت تشکیل شده است که همین نیز بر ضخامت آن تاثیرگذار است.

برای انتخاب و سفارش ساندویچ پانل توصیه می شود که ضخامت و دیگر مشخصات پانل ها دقت کنید تا بتوانید نوع متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع مختلف ساندویچ پانل در طرح ها و ویژگی های مختلف است شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

Rate this post

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top