skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

وقتی که اسم خانه های پیش ساخته می آید احتمالاً ذهنتان به سرعت به سمت کانکس می رود اما مصالح پیش ساخته تنوع و کاربرد فراوانی دارند که یک نمونه اش کاربرد ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی است.

به عبارتی دیگر یکی از دستاورد های مهم صنعت ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی، ایجاد تنوع فنی و ظاهری در خانه های پیش ساخته است، در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

ساندویچ پانل مسکونی چیست؟

پیش از آنکه به نقش و کاربرد ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی بپردازیم بهتر است ببینیم که اصلاً ساندویچ پانل مسکونی چیست؟ ساندویچ پانل مسکونی در واقع نوعی از ساندویچ پنل است که در صنعت ساخت و ساز مسکونی کاربرد دارد.

خود ساندویچ پانل نیز از دو لایه فلزی و یک لایه پلی یورتان در میان تشکیل شده است. بنابراین با توجه به مشخصات خاص و منحصر به فرد ساندویچ پانل، استفاده از ساندویچ پانل در خانه‌های مسکونی پیش ساخته رایج شده است.

بیشتر بدانید: ۴ روش افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل ها

مزایای فنی ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

مزایای فنی ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

همانطور که اشاره شد با توجه به نیاز روزافزون جامعه به ساختمان و مسکن، استفاده از ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی مورد توجه سازندگان و مهندسان ساختمان قرار گرفته است.

استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت خانه های مسکونی مزیت هایی از جمله افزایش سرعت ساخت و سبک سازی ، افزایش عمر مفید و نیز مقاومت ساختمان در برابر زلزله را به همراه دارد.  در حقیقت یکی از روش های سبک سازی ساختمان کاهش وزن تیغه های باربر است که این امر به مدد ساندویچ پانل میسر شده است.

مقاومت ساندویچ پانل در برابر زلزله و آتش سوزی

گفتیم که ساندویچ پانل در دسته سازه های سبک جای دارد؛ در نتیجه به دلیل وزن کم و انعطاف پذیری و همچنین برخی ماهیت های دیگر مواد تشکیل دهنده، پانل ها در برابر زلزله مقاوم هستند و به نوعی ضد زلزله محسوب می شوند.

دیگر ویژگی ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی مرتبط با مقاومت این مصالح در برابر آتش سوزی است؛ این امر به دلیل نسوز یا کند سوز بودن مواد مصرفی در ساندویچ پنل ها است.

مقاومت ساندویچ پانل در برابر زلزله و آتش سوزی

مصرف انرژی و قابلیت شست و شو

با توجه به عایق بودن ساندویچ پانل ها، استفاده از ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی مصرف انرژی را به همراه دارد. علاوه بر این ویژگی، ساندویچ پنل ها قابل شست و شو هستند.

قابل شست و شو بودن این امکان را فراهم می کند که بتوان قطعات سازه ساندویچ پانل را همواره تمیز نگاه داشت.

ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی و سرعت اجرای بالا

بی شک از سرعت بالای اجرای ساندویچ پانل نمی توان چشم پوشید. از سویی دیگر حمل و نقل اجزای ساندویچ پانل به نقاط مختلف با سهولت صورت می گیرد، این امر به خصوص به دلیل وزن سبک ساندویچ پانل میسر است.

در کنار این نکاتی که گفته شد باید زیبایی ساندویچ پنل ها را هم در نظر گرفت. در حقیقت بر خلاف برخی دیگر از مصالح پیش ساخته، ساندویچ پانل در طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می شود.

مصرف انرژی و قابلیت شست و شو

مزیت استفاده از فوم پلی یورتان در ساندویچ پانل های مسکونی

در ابتدا اشاره شد که ساندویچ پانل از دو ورق و یک لایه پلی یورتان در میانه ساخته شده است. این فوم سبب می شود که به کارگیری ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی با حداقل اتلاف انرژی همراه شود و از این رو برای مکان هایی با آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: سازه هایی که با ساندویچ پانل قابل اجرا هستند

نکته پایانی

برای تامین ساندویچ پانل های سفارشی مطابق با شرایط سازه خود می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان کبیرپانل به دلیل داشتن تجربه کاری و دانش فنی بالا قادر به ارائه مشاوره تخصصی به شما می باشند.

کبیر پانل علاوه بر تولید انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سردخانه ای عملیات نصب و اجرای انواع سازه های پیش ساخته را با استفاده از ساندویچ پانل انجام می دهد.

کیفیت ممتاز و دوام و طول عمر بالای محصولات کبیر پانل باعث شده است تا طی سابقه فعالیت خود بتواند همواره رضایت مشتریان را بدست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top