skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل آلومینیومی

ساندویچ پانل آلومینیومی همچون دیگر ساندویچ پانل ها نوعی مصالح پیش ساخته به شمار می رود با این تفاوت که کاربری این نوع ساندویچ پانل ها در ساخت مکان هایی به کار می رود که از حیث کارکرد به اتاق تمیز معروف هستند.

اتاق تمیز یا کلین روم مکانی است که در آن حداقل امکان ورود و خروج گرد و غبار، بخار مایعات و مواردی از این دست وجود دارد. حتی اشخاصی که بخواهند وارد اتاق تمیز شوند باید دوش هوا گرفته و از لباس مخصوص استفاده کنند.

نگاهی به عنصر آلومینیوم

اما پیش از آنکه بخواهیم به جزئیات ساندویچ پانل آلومینیومی وارد بشویم بد نیست نگاهی به عنصر آلومینیوم داشته باشیم. آلومینیوم یک فلز نرم، نقره‌ای و چکش‌ پذیر با چگالی تقریب کیلوگرم بر مترمکعب است.

آلومینیوم پس از اکسیژن و سیلیکن قابل دسترس ترین عنصر در پوسته کره زمین است. البته آلومینیوم واکنش ‌پذیری بسیار بالایی دارد و در نتیجه به ندرت یافت می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که بیشتر آلومینیوم دنیا از سنگ بوکسیت استخراج می شود و با اضافه کردن عناصری همچون مس، روی و سیلیسیم به آلومینیوم می‌توان آن را به خواص مکانیکی بهینه رساند.

بیشتر بدانید: رنگ بندی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل آلومینیومی

خواص ورق آلومینیوم در ساندویچ پانل

ساندویچ پانل آلومینیومی به دلیل خاصیت ضد خوردگی آلومینیوم ارزش بالایی دارد ضمن اینکه بسیار سبک است. همین ویژگی ورق آلومینیوم باعث شده که در اغلب صنایع از جمله صنایع ساختماني، برودتي، لوازم خانگي و پلاك سازي مورد استفاده قرار بگیرد. ورق آلومینیوم به ضخامت ۰٫۷ و آلیاژ ۳۱٫۵ به صورت ساده و پیش رنگ سه لایه به ضخامت ۲۰ میکرون است.

رنگ بندی ساندویچ پانل آلومینیومی

یکی از ویژگی های مثبت ساندویچ پانل آلومینیومی تنوع رنگ فراوان آن است به نحوی که می توان این محصول را در ۴۰ رنگ مختلف پیدا کرد. این همه ماجرا نیست و علاوه بر این طیف رنگی، قابلیت سفارش رنگ دلخواه نیز وجود دارد.

بنابراین به دلخواه مشتری و با توجه به سلیقه او محصول رنگ آمیزی و تولید می شود. همه این موارد به آن دلیل است که آلومینیوم فلزی انعطاف پذیر در طراحی و رنگ پذیری است.

رنگ بندی ساندویچ پانل آلومینیومی

مشخصات ورقه در ساندویچ پانل آلومینیومی

به طور کلی مشخصات ورق آلومینیوم از لحاظ ابعاد و ضخامت در ساندویچ پانل به شرح زیر است:

ضخامت : ۰٫۲ الی ۳۰ میلیمتر

ابعاد استاندارد : ۱۲۵۰×۲۵۰۰ – ۱۰۰۰×۲۰۰۰ میلیمتر

ابعاد قابل سفارش : ابعاد دلخواه شما

آلیاژ استاندارد : ۱۰۵۰ – ۱۲۰۰ – ۳۱۰۵

آلیاژ های قابل سفارش : ۱۱۰۰  – ۳۰۰۳

دیگر ویژگی های مثبت ورق آلومینیومی

علاوه بر مواردی که در مورد آلومینیوم و ساندویچ پانل آلومینیومی گفته شد، این فلز دارای خاصیت های دیگری از جمله بازتاب نور، غیر سمی بودن و مقاومت در برابر خوردگی است. این موارد در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

  • غیر سمی بودن: ورق های آلومینیومی از یک لایه اکسید سطحی برخوردار هستند و به همین علت نیز غیرسمی هستند و حتی در صنایع بهداشتی، دارویی و بسته بندی مواد غذایی نیز به کار می روند.
  • قابلیت بازتاب نور: ورق های آلومینیوم و همچنین ساندویچ پانل آلومینیومی از خاصیت بازتاب نور برخوردار هستند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: ترکیب آلومینیوم با اکسیژن موجود در هوا سبب ایجاد لایه ای فشرده می ‌شود . این لایه فشرده از زنگ زدن سطح آلومینیوم جلوگیری می کند. به عبارتی دیگر لایه ایجاد شده روی آلومینیوم از تماس اکسیژن هوا با لایه های زیرین جلوگیری می‌کند.

قیمت ساندویچ پانل آلومینیومی

قیمت ساندویچ پانل آلومینیومی

همچون هر محصول دیگری قیمت ساندویچ پانل آلومینیومی نیز دستخوش نوسان و تغییر است. نکته مهم این است که در ابتدا کاربرد و مصرف ساندویچ پانل ها را در نظر بگیریم.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل در خانه‌‌های مسکونی

نکته پایانی

در این مجال سعی شد که ویژگی های آلومینیوم و ساندویچ پانل آلومینیومی بازگویی شود. گفتنی است که یکی از کبیرپانل یکی از بهترین تولیدکنندگان ساندویچ پانل در ایران است.

انواع ساندویچ پانل مرغوب و با قیمت مناسب در کبیرپانل تولید می شود. شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top