skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل دکوراتیو چیست؟

ساندویچ پانل دکوراتیو از جمله مصالح پیش ساخته است که به واسطه تنوع در طرح و رنگ بندی گسترده در ساخت و ساز خانه، نمای سقف، دیوار و همچنین نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به علت قابلیت زیبا سازی فضا و محیط داخلی و خارجی ساختمان استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو رو به افزایش است.

ساختار کلی ساندویچ پانل

پیش از آنکه به ساندویچ پانل دکوراتیو بپردازیم بهتر است نگاهی به ساختار کلی ساندویچ پانل داشته باشیم. ساندویچ پانل از دو لایه ورق تشکیل شده که در میان آن ها فوم پلی اورتان قرار می گیرد.

فوم پلی اورتان یک عایق تمام عیار در برابر صوت و حرارت است. در ضمن این نکته را نیزباید در نظر بگیرید که فوم پلی اورتان نسبت به فوم پلی استایرن از کیفیت و بهره وری بیشتری برخوردار است. این فوم در ساندویچ پانل دکوراتیو نیز استفاده می شود.

ساندویچ پانل دکوراتیو؛ کیفیت در عین زیبایی

امروزه کیفیت در کنار زیبایی دو رکن اساسی در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی است و افراد علاوه بر زیباسازی فضای داخلی و خارجی منزل خود مسئله کیفیت را نیز مورد توجه قرار می دهند.

ساندویچ پانل دکوراتیو علاوه بر رنگ بندی گسترده طراحی منحصر به فرد به عنوان یک عایق بسیار مناسب در برابر سرما، گرما و عمل می کند. این سازه پیش ساخته علاوه بر وزنی سبک که ایمنی بالایی به سازه می دهد، با بهره گیری از رنگ بندی و طراحی نمایی جذاب خلق می کند.

بیشتر بدانید: معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

پانل دکوراتیو برای ساخت منازل، سقف، دیوار و پارتیشن استفاده می شود ضمن اینکه این سازه پیش ساخته در ساخت کانکس و نمای بیرونی و درونی هر قسمتی از ساختمان نیز کاربرد دارد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو

همچون هر نوع دیگری از ساندویچ پانل، نوع دکوراتیو آن نیز عایقی بسیار مناسی در برابر سرما، گرما و رطوبت است و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. ساندویچ پانل دکوراتیو به دلیل استحکام بالا در برابر ضربه بسیار مقاوم است، همچنین دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود.

علاوه بر این موارد پانل دکوراتیو بسیار سبک است و در نتیجه به آسانی مورد حمل و نقل قرار می گیرد. همین ویژگی سبک بودن باعث شده است که ساندویچ پانل دکوراتیو در برابر زلزله بسیار مقاوم باشد. همچنین ساندویچ پانل در برابر مصالح سنتی مانند گچ و آجر قیمت بسیار مناسب تری دارد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو

راهنمای نصب ساندویچ پانل دکوراتیو

برای نصب پانل دکوراتیو نیاز به یک زیرسازی مناسب است. زیرسازی فلزی عبارت است از شبکه ای فلزی که به سازه اصلی ساختمان متصل می شود.

زمانی که ساخت و ساز به صورت افقی باشد، زیرسازی باید به صورت عمودی و با استفاده از پروفیل انجام شود. همچنین در مکان هایی که پنجره و درب ورود و خروج قرار دارد از پروفیل آلومینیومی جهت نصب استفاده شود..

قیمت پانل دکوراتیو

از دو منظر می توان به قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو نگاه کرد. منظر نخست ارزان تر بودن این نوع نمای تزئینی در مقابل بسیاری دیگر از مصالح ساختمانی در عین داشتن مزایایی از جمله عایق بودن در برابر رطوبت، گرما، سرما و صوت که می تواند به بهینه سازی مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های ناشی از آن کمک کند.

 

از منظر دیگر باید گفت که همچون بسیاری از محصولات قیمت ساندویچ پانل نیز دارای نوسان است و نمی توان قیمتی ثابت درباره آن اعلام کرد.

بیشتر بدانید: بهترین تولید کننده ساندویچ پانل

قیمت پانل دکوراتیو

نکته پایانی

در این نوشته سعی شد تا درباره ساندویچ پانل دکوراتیو صحبت کنیم. در کنار مزایایی که عنوان شد ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود رنگ ها، طرح ها و همچنین ضخامت مورد نیاز پانل را سفارش بدهد.

برای خرید انواع ساندویچ پانل می تواند از سایت کبیرپانل دیدن کنید؛ کبیرپانل بزرگترین تولیدکننده انواع ساندویچ پانل در کشور است. در صورت نیاز به ساندویچ پانل با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top