skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

انواع طیف رنگی ساندویچ پانل

علاوه بر تنوع تکنولوژیکی و فنی (دیواری، سقفی، سردخانه ای و …)، انواع طیف رنگی ساندویچ پانل نیز وجود دارد که به لحاظ زیبایی و همچنین کارایی می تواند سلیقه ها و نیازهای مختلف مشتریان را پوشش دهد.

امروزه حجم قابل توجهی از تولید ساندویچ پانل ها برای مصارف ساخت و ساز واحدهای مسکونی و ویلاها اختصاص می یابد که در اینجا اهمیت رنگ برای مشتریان دو چندان می شود.

این حق هر مصرف کننده ای است که در انتخاب مصالح برای سازه خود علاوه بر کیفیت، زیبایی آنها را نیز مورد توجه قرار دهد.

ساندویچ پانل ها به دلیل مزایای ویژه خود که بارها در مقالات قبلی به آنها اشاره کرده ایم به عنوان نسل جدید مصالح پیش ساخته که نسبت به مصالح سنتی دارای برتری هستند شناخته شده‌اند.

اما تنها کیفیت آنها نیست که امروزه مورد استقبال و محبوبیت قرار گرفته است بلکه  به لحاظ طرح و رنگ نیز تنوع بسیاری پیدا کرده اند که می تواند به زیبایی هر چه بیشتر سازه شما کمک کند. در ادامه مطلب با جزئیات این بحث بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: سازه هایی که با ساندویچ پانل قابل اجرا هستند

اگر کاربرد سازه در حال ساخت با ساندویچ پانل برای استخر و سالن ورزشی باشد، رنگ‌های مناسب برای آن معمولا از طیف آبی، سبز و سفید انتخاب می شود.

نکات انتخاب رنگ ساندویچ پانل

نکات انتخاب رنگ ساندویچ پانل

در تولید ساندویچ پانل های رنگی از رنگ‌های به خصوصی استفاده می‌شود که باعث افزایش مقاومت ساندویچ پانل نسبت به عوامل خورنده محیطی می‌شود.

روش تولید بدین صورت است که ورقه های گالوانیزه به صورت کوره ای رنگ شده و لایه رنگ با ضخامت ۲۵ میکرون بر روی آنها می نشیند.

درست است که پارامتر رنگ برای زیبایی نمای ساختمان و پوشش دهی سلیقه مشتریان لحاظ شده است اما انتخاب رنگ بایستی اصولی تر و با در نظر گرفتن پارامترهای بیشتری صورت گیرد.

برای مثال موقعیت جغرافیایی سازه و کاربری نما نقش مهم‌تری از سلیقه مشتری دارد. در این رابطه اگر ویلا یا سازه مشتری در شرایط اقلیمی با آب و هوای گرم قرار گرفته است بهتر است رنگ های انتخابی از طیف رنگ های روشن و نزدیک به سفید انتخاب شود تا با کاهش جذب نور خورشید به خنک سازی محیط داخلی ساختمان کمک نماید.

همچنین اگر کاربرد سازه در حال ساخت با ساندویچ پانل برای استخر و سالن ورزشی باشد، رنگ‌های مناسب برای آن معمولا از طیف آبی، سبز و سفید انتخاب می شود.

انواع طیف رنگی ساندویچ پانل

در مناطق سردسیر نیز بهتر است به دنبال رنگ‌های گرم باشید که در این صورت محدودیتی از بابت تیره بودن رنگ ها وجود ندارد. اما در مناطق گرمسیر بهتر است رنگ های سرد و یا حتی خنثی انتخاب شود.

همجنین با توجه به نوع پیچ های بکار رفته در اتصال ساندویچ پانل ها می توان رنگ هایی را انتخاب نمود که محل اتصالات و پیچ ها پنهان بماند.

رنگ هایی چون سفید و کرم نیز بیشتر برای محیط داخلی ساختمان استفاده می شود.

رال رنگی ساندویچ پانل

طیف رنگی ساندویچ پانل

ممکن است عنوان رال رنگی یا طیف رنگ ساندویچ پانل به گوش شما خورده باشد. رال رنگی یا طیف رنگ در واقع کدهای مشخصی هستند که بیانگر رنگ خاص با ویژگی های خاص می باشند.

اگر در هنگام خرید از فروشنده با درج کدهای بر روی ساندویچ پانل های سقفی و دیواری مواجه شدید در جریان باشید که در این کد ها مواردی چون نوع رنگ، براق بودن و حتی کدر بودن و خواص رنگ نیز ذکر شده است که در نهایت شما با توجه به نیاز خود می توانید یک کد را از رال رنگی انتخاب کرده و اقدام به سفارش ساندویچ پانل خود نمایید.

کد گذاری در واقع عملیات تشخیص و انتخاب رنگ ها را چه برای فروشنده و چه برای خریدار آسانتر می‌سازد.

بیشتر بدانید: ارزیابی ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

هر فروشنده ای معمولا رال رنگی مخصوص به خود را داشته که در زمان سفارش گیری و نشان دادن نمونه کار، آن را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

کبیر پانل

رال رنگ ساندویچ پانل کبیر پانل

با توجه به سیستم کد گذاری رنگ های ساندویچ پانل در رال رنگی مشتریان به راحتی می توانند رنگ دلخواه خود را به فروشنده سفارش دهند.

هر فروشنده ای معمولا رال رنگی مخصوص به خود را داشته که در زمان سفارش گیری و نشان دادن نمونه کار، آن را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

چه مورد مصرف شما مسکونی باشد و یا تجاری، ورزشی، تفریحی و گردشگری با توجه به شرایط آب و هوایی محل استقرار سازه، مناسب ترین طیف رنگی ساندویچ پانل به شما پیشنهاد می شود.

همچنین مشتریان می‌توانند با توجه به نوع کاربری سازه و شرایط آب و هوایی محل پروژه پانل های درخواستی را در ابعاد سفارشی و با ویژگی های فنی خاص سفارش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط سفارش و قیمت ها می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top