skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری

مهمترین مزایای انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری چیست؟ مواردی از جمله رنگ های منحصر به فرد، طرح های بافت، کاربردهای خاص در معماری و طراحی متنوع را می توان از جمله موارد قابل توجیه برای انتخاب ساندویچ پانل دانست.

بدیهی است که انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری بهره بردار را از مزایای ویژه این نوع سازه پیش ساخته بهره مند خواهد کرد.

انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری برای انواع آب و هوا

انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری می تواند بر حسب آب و هوا صورت بگیرد. در این زمینه آب و هوای گرم و خشک، معتدل، مرطوب و همچنین آب و هوای سرد قابل ذکر است. در ادامه نگاهی کلی به پانل های مناسب برای انواع آب و هوا داریم.

  • آب و هوای گرم خشک: برای این آب و هوا ورق آلوزینک و پشم‌سنگ می تواند انتخاب مناسبی باشد. به دلیل ریزگردای زیاد در این مناطق باید از پنل هایی با سطوح صاف یا میکرو پروفایل استفاده کنید. همچنین رنگ روشن بهبود مصرف انرژی را به همراه دارد.
  • آب و هوای سرد: جهت انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری در این آب و هوا توجه به نفوذ ناپذیری، عایق حرارتی بودن و استفاده از رنگ تیره ضروری است.
  • آب و هوای گرم و مرطوب: در این مناطق می توان از از پلی اورتان و پشم‌سنگ به همراه آلوزینک در ساخت پانل ها استفاده کرد. البته هزینه نگهداری ساندویچ پانل های پشم‌سنگ بسیار زیاد است اما با خرید پانل های پلی اورتان می توان ضمن بهره گیری از ویژگی عایق گرمایشی و غیر اشتعال بودن هزینه ها را هم کاش داد.
  • آب و هوای معتدل و مرطوب: در این آب و هوا ورق های آلوزینک ممکن است دچار زنگ زدگی شود. بهترین گزینه انتخاب از پانل های گالوانیزه با هسته های پلی اورتانی است. اما به هیچ عنوان به پشم‌سنگ فکر نکنید، رطوبت و بارندگی نواحی شمالی به آن آسیب خواهد رساند.

بیشتر بدانید: اصول نگهداری از ساندویچ پانل

انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری برای انواع آب و هوا

مزایای انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری

از جمله مزایای انتخاب پروفایل مناسب در ساندویچ پانل دیواری می توان به بافت درجه یک، الگوها و طرح های معماری ویژه، رنگ بندی های متنوع و اتصالات درجه یک، اشاره کرد. این موارد در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری؛ بافت درجه یک

ساندویچ پانل‌‌ ها از لحاظ بافت می تواند به صورت رشته ای، رگه‌ ای، مسطح و الگوها و طرح‌‌های منحصر‌به‌فرد طراحی شده باشد. انتخاب پروفیل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری از لحاظ بافت به کاربری ساختمان بر می گردد.

به عبارتی دیگر بر حسب کاربری ساحتمان برای موارد مسکونی، آموزشی و پژوهشی، و تجاری بافت پروفیل ساندویچ پانل نیز متفاوت خواهد شد. در نتیجه قبل از اقدام به خرید حتماً باید با معمار و شرکت سازنده مشاوره داشته باشید. پروفیل ساندویچ پانل دیواری معمولاً در ساختمان‌‌های تجاری، صنعتی و سردخانه‌ها بکار می‌‌ رود.

انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری؛ بافت درجه یک

عامل معماری در انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری

بی شک انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری به معماری نیز بستگی دارد. به عنوان مثال نوع خاصی از ساندویچ پانل‌ دیواری دارای درزهای پنهان و ظاهری متمایز از نوع گچی است.

از سویی دیگر گزینه ساندویچ پانل‌‌های دیواری خط دار پیش روی ما است که گزینه‌‌های متنوعی برای پوشش دارند. این پروفایل ها ظاهر مسطح، مدرن و متمایزی دارد که با درزهای جانبی ساندویچ پانل ترکیب می‌‌شود.

الگوها و طرح های سفارشی

اگر به معماری نوستالژیک علاقه دارید،  نوع سفارشی یک انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری است. الگوها و طرح‌‌های سفارشی در طرح هایی شبیه به گچ‌کاری‌‌های قدیمی، پرداخت‌کاری چوبی و دیگر ظاهرهای خاص تولید می شوند.

این تصمیم به چگونگی ادغام طرح پنجره، ورودی‌ و درب‌‌ها با پروفایل ساندویچ پنل به سلیقه شما یا مشورت با پیمانکار بستگی دارد. اما صرف نظر از الگو، همه‌ی این پروفیل ها برای مؤسسات و مراکز تجاری انتخابی منحصربه‌فرد است.

عامل معماری در انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری

نقش رنگ در انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری

دیگر مزیتی که انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری به همراه دارد، پوشش و رنگ‌‌های متنوع است که می تواند هم راستا با سلیقه و تعریف شما از زیبایی باشد.

می‌‌توانید بین انواع پوشش و بافت‌ها، مانند قرمز، خاکستری، سبز یا قهوه‌ای تیره، انتخاب کنید. دیوارها سبک آرام‌بخشی مانند نقره‌ای یا سایه‌‌های مختلف سیاه و خاکستری دارند.

اتصالات درجه یک و ویژه

از دیگر ویژگی های مطلوب قابل ذکر در انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری می‌‌توان به قابلیت سفارشی‌سازی سازی اتصالات آن اشاره کرد. این ویژگی برای هر نوع ساختمانی کاربرد دارد.

فرقی نمی کند که کاربرد ساندویچ پانل افقی باشد یا عمودی، این مصالح با هر دو مورد سازگار است. اگر انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری صورت گرفته باشد، هر نوع آن عملکرد حرارتی، پایداری و ظاهری بسیار خوبی خواهد داشت.

بیشتر بدانید: سازه هایی که با ساندویچ پانل قابل اجرا هستند

نقش رنگ در انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری

نکته پایانی

جهت انتخاب پروفایل مناسب برای ساندویچ پانل دیواری می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان کبیرپانل به دلیل داشتن تجربه کاری و دانش فنی بالا قادر به ارائه مشاوره تخصصی به شما می باشند.

کبیر پانل علاوه بر تولید انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سردخانه ای عملیات نصب و اجرای انواع سازه های پیش ساخته را با استفاده از ساندویچ پانل انجام می دهد.

کیفیت ممتاز و دوام و طول عمر بالای محصولات کبیر پانل باعث شده است تا طی سابقه فعالیت خود بتواند همواره رضایت مشتریان را بدست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top