skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟                        

ساندویچ پانل آلوزینک همچون سایر ساندویچ پانل ها از یک صفحه یا ورقه سه لایه تشکیل شده است با این تفاوت که لایه‌های رویی و زیرین از ورق آلوزینک تشکیل شده است و در نتیجه لایه میانی از بافتی عایق در بین صفحات آلوزینک قرار گرفته است.

لایه‌های خارجی ترکیبی ساندویچ پانل آلوزینک از آلیاژهای روی، آلومینیوم یا فولاد هستند و لایه عایق میانی نیز از جنس پلی یورتان، ‌پلی استایرن و پشم سنگ بوده و کنار هم قرار گرفتن این سه لایه به شکل اصولی باعث تشکیل این صفحه عایق شده است که یک ورق پیش ساخته با مزایای فراوان و کاربرد گسترده محسوب می‌شود.

ساندویچ پانل های آلوزینک در انواع ساندویچ پانل دیواری و پانل سقفی تولید می شود.

ساندویچ پانل آلوزینک چه کاربردی دارد؟

پانل های آلوزینک به توسعه و پیشرفت صنعت ساخت و ساز کمک شایانی کرده اند، اما برخی از افراد نمی‌دانند که از این پانل‌ها چه استفاده‌ای می‌شود.

از آنجایی که پانل‌های آلوزینک از نظر فیزیکی و ساختاری ویژگی‌های مهم و مزایای بسیاری دارند کاربرد این ورقه‌های عایق بسیار زیاد بوده و مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده در محیط‌های متراکم و صنعتی با اسیدیته بالایی
  • تنوع بالایی از لحاظ رنگ و طرح
  • ساخت اتاق تمیز (پانل کلین روم)
  • ساخت سوله، انبارهای نگهداری و سردخانه
  • ساخت ویلا و ساختمان‌های پیش ساخته
  • کانتینرها و کانکس‌های متحرک و ثابت

ساندویچ پانل آلوزینک چه کاربردی دارد؟

ساختار ساندویچ پانل های آلوزینک

پانل های آلوزینک نسبت به ورق رقیب خود یعنی گالوانیزه و ساندویچ پانل آلومینیومی دارای ظاهر یک پارچه تر و منظم تر هستند، یکی از محاسن دیگر ورق های آلوزینک خاصیت انعطاف پذیری است که نسبت به فشار تور رفتگی به راحتی به حالت اول باز می گردد.

در ساندویچ پانل آلوزینک لایه‌های خارجی از متریال های زیر تشکیل شده است:

  • آلومینیوم (۵۵ درصد)
  • ‌روی (۴۳٫۴ درصد)
  • سیلیکون (۱٫۶ درصد)

پانل آلوزینک از نوع پلی استرهای کوره‌ای است که ضخامت آن حدوداً ۲۵ میکرون بوده و علاوه بر آن ۷ میکرون رنگ کوره‌ای نیز در داخل آن استفاده شده که باعث قرارگیری بهتر لایه عایق بین دو لایه آلوزینک می‌گردد.

ویژگی عایق در ساندویچ پانل های آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک به عنوان عایقی فوق‌العاده در مقابل انتقال انرژی،‌ گرما،‌ سرما و حتی صدا به حساب می آید و از این رو برای محیط‌هایی که امکان اتلاف انرژی وجود دارد مانند: مناطقی با برودت هوا یا گرمای شدید یک صفحه عایق پرکاربرد محسوب می‌شوند.

علاوه بر این، ساندویچ‌های آلوزینک مقاومت و دوام بسیاری دارند و ورقه‌های آلوزینک به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر فشار، ‌ضربه،‌ خوردگی،‌ سرما،‌ گرما و… مقاومت داشته باشد. جنس ورقه‌های آلوزینک به کار رفته در این پانل به شکلی است که در مقابل رطوبت هوا و زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم بوده است.

ویژگی عایق در ساندویچ پانل های آلوزینک

صرفه جویی در زمان و هزینه با پانل آلوزینک

دیگر ویژگی ساندویچ پانل آلوزینک نصب بسیار سریع و راحت آن است؛ لذا استفاده از این پانل‌ها سرعت ساخت سازه را چندین برابر می‌کند.

علاوه بر این پانل‌های آلوزینک سبک هستند، بنابراین با قرارگیری روی یکدیگر حداقل فضا را اشغال می‌کنند و بارگیری و حمل و نقل آن‌ها بسیار راحت‌تر از دیگر مصالح است؛ به همین دلیل استفاده از آن در ساخت یک سازه نیاز به صرف انرژی و هزینه کمتری برای نیروی انسانی و مالک سازه دارد.

علاوه بر این استفاده از ساندویچ پانل آلوزینک می‌تواند سازه ای بسیار مقاوم را به ارمغان بیاورد.

تفاوت بین پانل آلوزینک و گالوانیزه

به طور کلی ساندویچ پانل ها از دو طرف توسط ورقه های فولادی پوشانده می شود که از محبوبترین ورق های مورد استفاده برای ساخت انواع ساندویچ پانل می توان به ورق های گالوانیزه و آلوزینک اشاره کرد.

به طور کلی سختی ورق های به کار رفته در ساندویچ پانل آلوزینک دو برابر بیشتر از ورق های گالوانیزه است که همین امر مقاومت سایشی ورق های آلوزینک را دو برابر بیشتر گالوانیزه می کند.

تفاوت بین پانل آلوزینک و گالوانیزه

تفاوت قیمت ورق آلوزینک و گالوانیزه

در اکثر مواقع ممکن است احساس شود که قیمت ساندویچ پانل آلوزینک به نسبت سایر پانل ها بیشتر است، اما با توجه به مقاومت سطحی بالای این ورق ها و افزایش کیفیت سازه، این گرانی به صرفه است.

البته این نوع کاربری شما و بودجه بندی برای پروژه است که تعیین می کند از چه نوع پانلی برای سازه خود بهره بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می توانید نگاهی به مطلب نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل داشته باشید.

نکته پایانی

در این مطلب به پاسخ این سؤال پرداختیم که ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟ همانطور که اشاره شد این ساندویچ پانل ها از دو ورق آلوزینک در زیر و رو ساخته شده اند و عمده تفاوت شان با دیگر ساندویچ پانل ها نیز همین ورق به کار رفته در آن هاست که البته مقاومت بیشتری را نیز برای این نوع پانل ساندویچی به همراه دارد.

شما برای سفارش ساندویچ پانل باکیفیت و قیمت مناسب می توانید به کبیرپانل مراجعه کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top