skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل ویلایی

وقتی پای به بازار مصالح پیش ساخته می گذاریم، ساندویچ پانل ویلایی یکی از اصطلاحاتی است که زیاد می شنویم. در حقیقت، ساندویچ پانل یکی از مصالح پیش ساخته ای است که در ساخت و ساز ویلا می توان از آن بهره گرفت و بیشتر در مناطق ییلاقی و جنگلی کاربرد دارد.

اهمیت پانل در ویلای پیش ساخته

یکی از مشکلات اصلی در ساختمان های ویلایی، نفو حشرات و جانوران به درون ساختمان است. ساندویچ پانل ویلایی به نسبت انواع چوبی یا بتنی در برابر نفوذ حشرات و رطوبت، مقاومت بالایی دارند و از همین رو از این نوع ساندویچ پانل ها برای ساخت مکان های نفوذ ناپذیری همچون گلخانه و کلین روم نیز استفاده می شود.

نکته دیگر، مقاومت ساندویچ پانل ویلایی در برابر حوادثی از جمله زلزله یا آتش‌سوزی است. این پانل ها دارای وزنی بسیار سبک هستند و از این رو ایمنی ساختمان را به هنگام زلزله بسیار بالا می برند. در کنار همه اینها طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایین از جمله دیگر مزایای ویلاهای پیش ساخته با ساندویچ پانل است.

بیشتر بدانید: انواع ضخامت ساندویچ پانل

سازه ویلاهای پانلی

برای ساخت ویلا با ساندویچ پانل ویلایی ابتدا باید زیرسازی آن با استفاده از پروفیل های آهنی و مقاوم ایجاد شود، سپس ساندویچ پانل های دیواری که در میان آن ها لایه پلی اورتان قرار گرفته، نصب می شوند.

در زیرسازی پارامترهایی همچون فاصله بین ستون ها یا همان پروفیل ها، محل نصب پانل ها، عرض کلی ارتفاع پانل ها و توجه به شدت وزش باد در منطقه اهمیت دارد

پس از اتمام نصب پانل ها، مابقی فرآیند شبیه به ساخت یک ویلای معمولی خواهد بود؛ دیوارهای داخلی با استفاده از رنگ، کاغذ دیواری و… طراحی می شود و همچنین برای نمای بیرونی هم می توان از ساندویچ پانل دکوراتیو بهره گرفت. یک ویلای پیش ساخته پنلی از لحاظ برق کشی، لوله کشی، درب و پنجره ها و… تفاوت چندانی با ویلاهای دیگر ندارد.

ساختمان پیش ساخته ویلایی

مونتاژ ویلای پیش ساخته

برای ساخت ویلای پانلی، اجزای ساختمان پیش ساخته از جمله ساندویچ پانل ویلایی در ابعاد مشخص به محل اجرای پروژه آورده می شود و پس از انجام زیرسازی مونتاژ خواهد شد.

در حقیقت واژه پیش ساخته به معنی استفاده از پانل های سقفی و دیواری ای است که پیشتر در کارخانه و در اندازه های مشخص ساخته شده اند. بهره گیری از این مصالح سرعت ساخت بنا را تا چند برابر نسبت به یک سازه معمولی افزایش می دهد.

نوع رنگ به کار رفته در پانل

ساندویچ پانل های ویلایی دارای ورق های گالوانیزه هستند؛ برای رنگ آمیزی این ورق ها از روش الکترواستاتیک استفاده می شود. رنگ استاتیک دارای خاصیت عدم جرم پذیری است و ذرات معلق در هوا را جذب نمی کند.

این خاصیت ساندویچ پانل باعث می‌شود که در طول سالیان متمادی، شفافیت و سرزندگی رنگ های آن برقرار بماند؛ از طرفی دیگر رنگ استاتیک در مقابل عوامل جوی، باد و باران مقاومت بسیار بالایی دارد.

امکانات ساختمان پیش ساخته ویلایی

به کارگیری امکانات مختلف در ساندویچ پانل ویلایی کاملاً بستگی به سلیقه و بودجه مالک دارد؛ امروزه در جهان، ویلاهای لوکس پیش ساخته نیز وجود دارد و هیچ محدودیتی از لحاظ سازه برای آن نیست.

همچنین داخلی این سازه ها می توان امکاناتی همچون سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، آشپزخانه مجهز، کمد دیواری و… نیز قرار داد.

انواع ساندویچ پانل ویلایی برای ساخت ویلای پیش ساخته

از دهه ها قبل ویلا های پیش ساخته در جهان مورد توجه قرار گرفته و استفاده می شوند. این بناها از نظر نوع مصالح و اجرا دارای تفاوت هایی به نسبت یک دیگر هستند اما به طور کلی از بتن، چوب، ال اس اف و پانل ساخته می شوند.

در ایران به دلیل شرایط اقلیمی خاص، استفاده از ساندویچ پانل بهترین گزینه در اجرای سازه های پیش ساخته است. این پانل ها همچنین در مقابل زلزله، خوردگی، الکتریسیته و نویز مقاومت بالایی دارند.

بیشتر بدانید: بهترین تولید کننده ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ویلایی در خانه‌‌های مسکونی

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد ساندویچ پانل ویلایی صحبت شود. در ساخت ساختمان پیش ساخته می توان زا متریال متفاوتی بهره گرفت که بهترین آن ساندویچ پانل است.

شما برای سفارش ساندویچ پانل می توانید به وبسایت کبیرپانل مراجعه کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

Rate this post

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top