skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

دتایل و جزئیات دیوار ساندویچ پانل dwg

توجه به جزئیات دیوار ساندویچ پانل در هنگام نصب می‌توانند به روند بهبود کیفیت کار و همچنین مدیریت حجم مصالح مصرفی کمک بسیاری کند.

در مورد جزئیات دیوار ساندویچ پانل و ساختار ویژه آن ها باید گفت که نسل جدیدی از مصالح پیش ساخته هستند و به عنوان جایگزین مصالح سنتی فواید زیادی را در پی داشته اند.

ساندویچ پانل های نوع دیواری دارای سه لایه هستند؛ لایه میانی که نقش عایق را دارد و از مواد مختلفی چون فوم پلی اورتان،  پلی استایرن، پشم سنگ و غیره تشکیل شده است. و همچنین لایه های پایینی و بالایی که از ورق های فلزی گالوانیزه یا آلوزینک تشکیل شده اند.

جزئیات دیوار ساندویچ پانل و نحوه اجرا

یکی از مزیت های ساندویچ پانل ها سادگی و سرعت بالای نصب و اجرای آنها است و همین ویژگی سببکاهش چشمگیر هزینه های ناشی از پروژه های طولانی مدت می شود.

برای نصب و اجرای ساندویچ پانل ها از یکی از دو روش زیر استفاده می شود:

  • نصب با زیرسازی فلزی
  • نصب بدون زیرسازی فلزی

در ادامه بیشتر به هرکدام از این روش ها پرداخته ایم.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل  

جزئیات دیوار ساندویچ پانل و نحوه اجرا

نصب دیوار ساندویچ پانل با زیرسازی فلزی

در این روش ابتدا یک شبکه فلزی با استفاده از پروفیل های سبک گالوانیزه بر خلاف جهت نصب ساندویچ پانل ها اجرا می شود. به این معنی که اگر قرار است ساندویچ پانل ها به صورت افقی نصب شوند، پروفیل های زیرساز بایستی عمودی اجرا شوند و بالعکس.

توجه به جزئیات دیوار ساندویچ پانل از لحاظ زیرسازی فلزی بسیار اهمیت زیرا باعث می‌شود تا در محل های تلاقی ساندویچ پانل و پروفیل زیرسازی، اتصال توسط پیچ سرمته دار میسر شود.

توصیه می‌شود تا در مناطقی که بارندگی زیادی است و احتمال نفوذ آب به درون سازه وجود دارد، ساندویچ پانل ها به صورت افقی نصب شوند.

نصب دیوار ساندویچ پانل بدون زیر سازی فلزی

برای اجرای ساندویچ پانل های دیواری نیاز است تا دیوار کاملا صاف و بدون موج باشد. بنابراین پانل ها مستقیم روی دیوار به وسیله رول پلاک و پیچ در قسمت فاق و زبانه نصب می شوند.

از لحاظ جزئیات دیوار ساندویچ پانل بدون زیرسازی باید گفت که مسلماً راحتی کار در این روش بیشتر است. از این روش برای مواقعی استفاده می شود که بخواهیم ساندویچ پانل را روی دیواری های کاشی کاری شده یا گچ کاری شده نصب کنیم.

نصب دیوار ساندویچ پانل بدون زیر سازی فلزی

انواع پروفیل های آلومینیومی اتصال دهنده پانل ها

دیگر نکته ای که در مورد جزئیات دیوار ساندویچ پانل باید مورد اشاره قرار بگیرد این است که ساندویچ پانل ها برای نصب در اطراف درب ها وپنجره ها، ابتدا و انتهای کار و همینطور کنج های دیوار به یکدیگر، نیاز به یک فریم دارند.

برای این منظور پروفیل های آلومینیومی مخصوصی وجود دارد که با طول ۶ متر تولید می شوند و از آنها می توان برای چارچوب پانل ها استفاده کرد. در ادامه به انواع پروفیل ها اشاره شده است.

  • پروفیل F شکل: مقطع این پروفیل به شکل حرف F انگلیسی و دارای دو قسمت روکش (کاور) و پایه (بیس) است. قبل از نصب و اجرای ساندویچ پانل بایستی پایه پروفیل اف شکل را با استفاده از پیچ روی زیر ساز پیچ کرد و سپس ساندویچ پانل را روی آن نصب و اجرا کرد.
  • پروفیل V شکل: مقطع این پروفیل شبیه حرف V لاتین است یعنی زاویه میان دو بال آن ۹۰ درجه است. این پروفیل نیز همانند پروفیل F شکل دارای دو قسمت پایه و روکش است. از این مدل پروفیل در زوایای کنج دیوار چه به صورت کنج داخلی و چه به صورت کنج خارجی استفاده می شود.
  • پروفیل H شکل: کاربرد این پروفیل برای اتصال پانل های افقی به پانل های عمودی و همچنین اتصال دو ساندویچ پانل در طول به یکدیگر است. این پروفیل نیز همانند دو پروفیل قبلی از دو قسمت بیس و کاور تشکیل شده است و روش نصب آن نیز مشابه آنها است.

انواع پروفیل های آلومینیومی اتصال دهنده پانل ها

جزئیات نصب و اجرای ساندویچ پانل

برای اجرای جزئیات دیوار ساندویچ پانل ها نکات و ریزه کاریی های وجود دارد که می‌تواند به بهبود کار و همچنین کاهش هزینه ها کمک کند؛ این نکات در ادامه مورد اشاره قرار گرفته است:

  • استفاده از ساندویچ پانل های دارای عایق حرارتی و صوتی، مقاوم در برابر رطوبت و ضد احتراق
  • استفاده از ساندویچ پانل های پیچ مخفی به‌جای معمولی برای زیبایی بیشتر سازه
  • دقت به روش قرارگیری زبان وفاق ساندویچ پانل ها به منظور آب بندی سازه
  • عدم نیاز به استفاده از ورق فلزی در مواردی که قرار است ساندویچ پانل بدون زیر ساز به دیوار وصل شود.
  • توجه به عواملی چون شدت وزش باد محیط، فاصله بین ستون ها و محل نصب و عرض و ارتفاع پانل ها به عنوان دیگر جزئیات دیوار ساندویچ پانل.

بیشتر بدانید: قیمت ساندویچ پانل ارزان 

دیتیل های اجرائی ساندویچ پانل سقفی

دتایل ساندویچ پانل

دتایل ساندویچ پانل

دتایل ساندویچ پانل

دتایل ساندویچ پانل

دتایل ساندویچ پانل

دتایل ساندویچ پانل

دانلود دتایل ساندویچ پانل: sandwichpanl-detail.zip

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به جزئیات دیوار ساندویچ پانل dwg بپردازیم. همانطور که گفته شد توجه به این جزئیات در هنگام نصب می‌توانند به روند بهبود کیفیت کار و همچنین مدیریت حجم مصالح مصرفی کمک بسیاری کند.

شما می توانید برای سفارش انواع ساندویچ پانل و نصب اصولی آن از خدمات شرکت کبیرپانل استفاده کنید. شرکت کبیر پانل نیز که تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری برای سازه های با مصارف مختلف است، پانل های تولیدی خود را در ۱۲ طیف رنگی تولید می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top