skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ارزان ترین دیوار سوله

اجرای دیوار در سازه‌های صنعتی مانند سوله‌ها، نیازمند انتخاب دقیق مصالح و روش‌های ساخت است و مصالح متنوعی برای این منظور وجود دارد که برخی به دنبال ارزان ترین دیوار سوله و اجرای آن هستند.

در انتخاب مصالح برای دیوار سوله، باید به مقاومت و پایداری آن توجه کرد تا از هرگونه خطر ریزش جلوگیری شود. استفاده از مصالح باکیفیت و نیروی کار ماهر برای این کار ضروری است. در ادامه بیشتر به ارزان ترین دیوار سوله پرداخته ایم.

مصالح موجود برای اجرای دیوار سوله

انتخاب مصالح مناسب برای ارزان ترین دیوار سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله شرایط آب‌وهوایی منطقه، کاربری سوله و ارتفاع و ضخامت دیوار؛ در اینجا برخی از مصالح رایج برای دیوارچینی سوله را معرفی می‌کنم:

  • ساندویچ پانل: این پانل‌ها معمولاً از جنس پلی استایرن یا پلی یورتان ساخته می‌شوند و عایق بودن در برابر صدا و حرارت از ویژگی‌های مهم آن‌ها است.
  • دیوارهای بلوکی: به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به ساندویچ پانل‌ها، این دیوارها مورد توجه قرار می‌گیرند و تا ارتفاع حداکثر ۸ متر قابلیت اجرا دارند.
  • آجر لفتون: به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا، آجر لفتون برای ساخت سازه‌های بزرگ مانند سوله‌ها مناسب است.
  • دیوار پیش ساخته: برای دیوارهای باربر، دیوار پیش ساخته بتنی و تری دی پانل مناسب هستند.

بیشتر بدانید: هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل چقدر است؟

کاربرد دیوارهای سوله

کاربرد دیوارهای سوله

نکته ای که باید برای اجرای ارزان ترین دیوار سوله در نظر داشته باشید کاربرد دیوارهای سوله است. دیوارهای سوله برای اهداف متفاوتی به کار می‌روند و در زمان ساخت سوله به شکل‌های گوناگونی اجرا می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع کاربردهای دیوار سوله خواهیم پرداخت:

  • دیوار باربر: این دیوارها وظیفه تحمل و انتقال بار به زمین را دارند و به آن‌ها دیوار حمال نیز گفته می‌شود. استفاده از دیوار باربر در ساختار اصلی سوله‌ها معمول نیست، زیرا در صورت تخریب عمدی یا سهوی، خطر فرو ریختن سقف وجود دارد. این دیوارها بیشتر در سازه‌های داخلی به کار می‌روند، اما استفاده از آن‌ها در این قسمت‌ها نیز توصیه نمی‌شود.
  • دیوار خارجی: این دیوارها به عنوان جداکننده فضای داخلی سوله از محیط بیرونی عمل می‌کنند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از روش‌های مختلف ساختمانی ایجاد کرد.
  • دیوار داخلی: دیوارهای داخلی برای تقسیم فضای سوله به بخش‌های مختلف مانند سالن‌های تولید، انبار، دفاتر اداری، نگهبانی و بخش بارگیری به کار می‌روند.
  • دیوار محوطه: برای جداسازی محوطه بیرونی سوله از خیابان‌ها و زمین‌های اطراف، از دیوارکشی محوطه استفاده می‌شود.
  • دیوار کاذب: در فضاهای داخلی مانند دفاتر اداری، می‌توان با استفاده از پارتیشن‌ها و کناف، دیوارهای کاذب را ایجاد کرد که هزینه کمتری دارند و به سرعت قابل اجرا و تخریب هستند.

ارزان‌ترین دیوار سوله کدام است؟

ارزان ترین دیوار سوله کدام است؟

دیوارهای ساندویچ پانل پلی یورتان به طور گسترده‌ای در ساختمان‌سازی سالن‌های سردخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دیوارها به دلیل داشتن عایق‌بندی برتر در برابر حرارت و صدا، نسبت به سایر انواع دیوارها، ارجحیت دارند.

برای نصب این نوع پانل‌ها، ابتدا باید زیرسازی انجام شود که معمولاً از پروفیل‌های قوطی برای این منظور استفاده می‌شود. ساندویچ پانل های پلی اورتان را می توان ارزان ترین دیوار سوله و در عین حال بهترین آن ارزیابی کرد.

عوامل مؤثر بر انتخاب ارزان ترین دیوار سوله

عوامل مؤثر بر انتخاب متریال دیوار سوله

یکی از عوامل مهم در انتخاب متریال پوشش دیوار سوله، سرعت و کیفیت اجرای پروژه است. استفاده از موادی که موجب تأخیر در پروژه می‌شوند، از نظر اقتصادی به صرفه نیست. در واقع برای ساخت ارزان ترین دیوار سوله باید متریالی را به کار ببرید که صرفه‌جویی در هزینه و زمان ساخت دیوار سوله را به همراه داشته باشد.

پوشش منتخب برای دیوارهای سوله باید استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کند تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود. همچنین، این پوشش‌ها باید دارای عایق‌بندی باشند تا از طریق دیوارها، هزینه‌های مصرف انرژی کاهش یابد و از تبادل دمایی ناخواسته با محیط خارج جلوگیری شود.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل  

نکته پایانی

در این مطلب به ارزان ترین دیوار سوله پرداختیم. قیمت دیوار سوله با ساندویچ پانل به متراژ، ابعاد و وزن ساندویچ پانل بستگی دارد.

در حالی که برای دیوارهای داخلی سوله می‌توان از زیرسازی موجود سازه استفاده کرد، برای دیوارهای بیرونی نیاز به ایجاد فونداسیون مستحکم است که معمولاً همزمان با ساخت فونداسیون سوله انجام می‌شود. تضمین تراز و استحکام دیوار در طول فرآیند ساخت بسیار مهم است تا از ایمنی و دوام سازه اطمینان حاصل شود.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها به وبسایت کبیر پانل مراجعه کرده و با کارشناس های ما تماس بگیرید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top