skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

انواع سازه های پیش ساخته فلزی

سازه‌های پیش‌ساخته فلزی ساختمان‌هایی هستند که از قطعات فلزی آماده و متناسب با نیاز مشتری تشکیل شده‌اند. انواع سازه های پیش ساخته فلزی از لحاظ کاربری می تواند شامل سقف کاذب، گاراژ، انبار و … شوند.

این سازه‌ها با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه مشتری در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. سازه‌های پیش ساخته فلزی از فولاد سبک تجاری و به صورت سفارشی ساخته می‌شوند تا با فشارهای بالای باد و وزن برف مقابله کنند و نسبت به ساختمان‌های سنتی هزینه کمتر، استحکام و مقاومت بیشتر و تحمل بهتری در برابر شرایط جوی دارند. در ادامه بیشتر با انواع سازه های پیش ساخته فلزی آشنا خواهیم شد.

سازه پیش ساخته فلزی چیست؟

سازه‌های پیش‌ساخته فلز شامل اجزای ساخته شده یک بنا در کارخانه یا کارگاه و انتقال مجموعه‌ای کامل از آن بخش های ساخته شده به محل انجام پروژه است. این سازه‌ها جایگزین مناسبی برای ساختمان‌های سنتی هستند. این سازه‌ها از فلز ساخته شده‌اند و سرعت بالاتر، کیفیت بهتر و استحکام بالاتری نسبت به سازه‌های چوبی دارند.

بیشتر بدانید: تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری چیست؟

مزایای سازه های پیش ساخته فلزی

مزایای سازه های پیش ساخته فلزی

مزایای متفاوتی را می توان برای انواع سازه های پیش ساخته فلزی در نظر گرفت و همین ویژگی ها نیز سبب محبوبیت این سازه ها شده است:

  • هزینه های تعمیر و نگهداری پایین
  • قابل ‌استفاده برای مصارف گوناگون
  • مناسب  برای ایجاد هر نوع سازه در مسافت‌های دوردست
  • قیمت مناسب
  • هزینه‌های مهندسی کمتر
  • نصب اسان و سریع
  • قوی و بادوام
  • قابلیت جابجایی و نصب در مکان دیگر

انواع سازه های پیش ساخته فلزی نسبت به سازه‌های چوبی و بتنی در زمینه‌های هزینه، قابلیت تغییر، زمان ساخت و نصب برتری دارند. علاوه بر این، ورق‌های فولادی که در کارخانه با رعایت استاندارد و کنترل کیفیت ساخته می‌شوند، از نظر کیفیت و دقت از سازه‌های دیگر برجسته هستند.

سازه‌های فلزی قابلیت ادغام و گسترش با سازه‌های فلزی دیگر را دارند و حجم کمتری را برای انتقال و ترکیب اشغال می کنند همچنین وزن متوسط آن‌ها نیز در مقایسه با سازه‌های بتنی حدوداً نصف است و این سازه‌ها در برابر نیروهای کششی مقاومت بیشتری نسبت به سازه‌های بتنی از خود نشان می‌دهند.

موارد کاربری انواع سازه های پیش ساخته فلزی

موارد کاربری انواع سازه های پیش ساخته فلزی

اگر بخواهیم کاربری کلی سازه های پیش ساخته را دسته بندی کنیم به چهار مورد زیر روبرو خواهیم شد:

  • سقف کاذب: سازه های پیش ساخته از ورق‌های فلزی تشکیل شده است که به صورت زیر سقف اصلی نصب می‌شوند. این سازه‌ها می‌توانند عایق صوتی، حرارتی و ضد آتش باشند و به زیبایی و ظاهر ساختمان کمک می‌کنند.
  • گاراژ: این نوع سازه از قطعات فلزی پیش‌ساخته تشکیل شده است که برای پارک خودروها استفاده می‌شوند. این سازه‌ها دارای درب‌های اتوماتیک یا دستی هستند و می‌توانند در ابعاد و طرح‌های مختلف ساخته شوند.
  • انبارها: سازه های پیش ساخته فلزی از قطعات فلزی پیش‌ساخته تشکیل شده است که برای نگهداری و انبار کردن کالاها و مواد استفاده می‌شوند. این سازه‌ها دارای سقف‌های شیب‌دار یا مسطح هستند و می‌توانند در اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی طراحی شوند.
  • سوله‌ها: این نوع سازه از قطعاتی  تشکیل شده است که برای فعالیت‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و دامپروری استفاده می‌شوند. این سازه‌ها دارای ستون‌ها و تیرهای فلزی هستند که سقف و دیوارهای سوله را تحمل می کنند.
  • کانکس‌ها:  سازه های پیش ساخته کانکسی از کانتینرهای فلزی تشکیل شده است که برای مسکن، اداره، کافی‌شاپ، رستوران و غیره استفاده می‌شوند. این سازه‌ها دارای امکانات لازم برای زندگی و کار هستند و می‌توانند به راحتی حمل و نقل و جابه‌جایی شوند.

کیفیت و زمان اجرای سازه های پیش ساخته فلزی

ساخت و نصب خانه‌های پیش ساخته از جنس فلز به شکل و اندازه سازه و نقشه معماری وابسته است. ولی به طور کلی، قطعات فلزی سازه‌های پیش ساخته زمان کمتری نسبت به سازه‌های چوبی و بتنی برای تولید و نصب نیاز دارند.

البته از لحاظ ساختاری، سازه های از پیش ساخته شده در کارگاه یا کارخانه تولید و سپس به محل اجرای پروژه انتقال داده می‌شوند و همانطور که گفته شد از لحاظ ابعاد و پیچیدگی پروژه، زمان اجرای آن نیز متفاوت خواهد بود.

در میان انواع سازه های پیش ساخته، خانه های پیش ساخته فلزی را می‌توان جزو باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین سازه‌ها دانست.

قیمت و مقاومت سازه پیش ساخته فلزی

افرادی که قصد ساخت خانه‌های پیش ساخته را دارند، نگران مقاومت این ساختارها در مقابل زلزله، آتش‌سوزی، طوفان و… هستند. اما باید گفت که این ساختارها به نسبت نوع بتنی از مواد سبک‌تری تشکیل شده‌اند که باعث می‌شود به نسبت ساختمان های ساخته شده با آن سازه ها مقاوم‌تر باشند.

خانه‌های پیش ساخته فلزی از فولادهای سبک و تجاری ساخته می‌شوند که بر اساس نیازهای هر پروژه سفارشی می‌شوند. یعنی بر حسب شرایط مختلف مانند مکان سازه، آب و هوا، نوع سازه و … این فولادها برای مقابله با طوفان، برف و باران و حریق طراحی می‌شوند.

بیشتر بدانید: هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل چقدر است؟

نکته پایانی

در این مطلب به انواع سازه های پیش ساخته فلزی پرداخته شد. سازه های پیش ساخته از جمله ساندویچ پانل از جمله بهترین سازه ها در ساخت کانکس و خانه های پیش ساخته به شمار می روند.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین سازه های پیش ساخته به وبسایت کبیر پانل مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top