skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

پروفیل ساندویچ پانل 

پروفیل ساندویچ پانل یک قطعه فلزی است که برای زیرسازی و اتصال ساندویچ پانل‌ها به کار می‌رود. پروفیل‌ها بر اساس جنس، شکل، ابعاد و نوع نورد تقسیم‌بندی می‌شوند.  

پروفیل‌ها کاربردهای مختلفی دارند، مانند ساخت در و پنجره، ساخت سوله، ساخت نرده، ساخت کرکره و غیره. قیمت پروفیل‌ها بستگی به بازار و کیفیت آنها دارد.  

اندازه مناسب برای زیرسازی پروفیل ساندویچ پانل 

ساندویچ پانل باید به درستی نصب و اجرا شود. برای این کار اول از زیر سازی مناسب پانل‌ها اطمینان حاصل کنید. اول باید پروفیل‌هایی با اندازه مناسب برای آهن کشی زیر سازی پانل استفاده کنید.  

این پروفیل‌ها با اندازه‌های ۹۰*۹۰ یا ۸۰*۸۰ ساخته می‌شوند. بعد از انتخاب پروفیل ساندویچ پانل مناسب باید آنها را در فاصله ۱.۳۰ سانتی متری از یکدیگر بگذارید. برای زیرسازی باید این نکات را در نظر گرفت: 

  1. فاصله بین ستون‌ها یا تکیه‌گاه‌های اصلی 
  2. فواصل زیرسازی با توجه به نقشه 
  3. ابعاد ساندویچ پانل 
  4. نوع ساندویچ پانل 
  5. هدف سازه 
  6. عرض و ارتفاع پنل و سازه 
  7. ضخامت و جنس ورق‌های پنل و عایق آن 
  8. منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه 
  9. پیچها در زیر سازی توسط پروفیل ساندویچ پانل باید از نوع واشردار باشد. 
  10. میبایست محل مناسبی را برای قرار گفتن آبروها در نظر بگیرید. 

بیشتر بدانید: کانکس حفاری چیست

اندازه مناسب برای زیرسازی پروفیل ساندویچ پانل 

انواع پروفیل ساندویچ پانل 

پروفیل‌ها، قطعات فولادی با مقطع یکسان در طول مشخصی هستند. برخی از این پروفیل‌ها به عنوان قطعات صنعتی تولید می‌شوند و برخی دیگر به عنوان اجزاء ساختمانی استفاده می‌گردند. این پروفیل‌ها با ابعاد، اشکال، و جنس‌های متنوع تولید می‌شوند و بر اساس نیاز در بخش‌های مختلف به‌کار می‌روند. 

به عنوان مثال، پروفیل‌های ساندویچ پانل، بر اساس روش‌های نورد به سه دسته سرد، گرم و مرکب تقسیم می‌شوند. دسته‌بندی دیگر پروفیل‌ها شامل باز و بسته می‌شود، که به عنوان تیرآهن، نبشی، و پروفیل وی‌شکل اشاره دارند.  

انواع بسته شامل قوطی، یو‌پی‌وی‌سی و … می‌باشند. علاوه بر این، پروفیل‌ها از نظر جنس نیز متنوع هستند و انواع مختلفی از جمله کامپوزیت، گالوانیزه و آلومینیومی به آنها تعلق می‌گیرد. 

انواع شکل پروفیل های ساندویچ پانل 

انتخاب نوع پروفیل برای استفاده مستلزم بررسی نوع ساندویچ پانل و محل نصب آن است. در زیر انواع شکل پروفیل های ساندویچ پانل مورد اشاره قرار گرفته است: 

  1. پروفیل F شکل: این نوع پروفیل ساندویج پانل به صورت کشویی طراحی شده‌اند و دارای دو بخش اصلی، یعنی پایه (بیس) و روکش (کاور) هستند. نصب ساندویچ پانل شامل قرار دادن قسمت پایه قبل از نصب پنل و در مرحله بعد، قرار دادن قسمت روکش است. این نوع پروفیل‌های اف شکل اغلب در ساخت در و پنجره‌ها به‌کار می‌روند. 
  2. پروفیل H شکل: این پروفیل‌ها نیز دارای دو بخش روکش و پایه هستند و برای اتصال ساندویچ پانل‌ها به صورت عمودی به افقی استفاده می‌شوند. همچنین برای اتصال طولی پنل‌ها نیز از این نوع پروفیل اچ شکل استفاده می‌شود. 
  3. پروفیل ‌V شکل: این پروفیل‌ها نیز همانند دو نمونه قبلی دارای پایه و روکش هستند. پروفیل‌های وی شکل برای اتصال کنج‌ها و لبه‌های دیوارها یا سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. نصب این پروفیل به‌صورتی است که ابتدا پایه بر روی سطح قرار می‌گیرد و سپس روکش روی آن نصب می‌شود. لبه‌های این پروفیل‌ها زاویه قائم با یکدیگر را ایجاد می‌کنند. 

پروفیل ساندویچ پانل های سقفی عمدتاً از نوع‌های مقاطع باز U و Z استفاده می‌کنند. همچنین، تیر آهن های INP برای اجرای ساندویچ پانل‌هایی با متراژ کوچک معمولاً به‌کار گرفته می‌شوند. 

انواع شکل پروفیل های ساندویچ پانل 

پروفیل U شکل چیست؟ 

استفاده از پروفیل U (رانر) برای زیرسازی کف ساندویچ پنل دیواری معمولاً رایج است. این نوع پروفیل ساندویچ پانل با استفاده از ورق گالوانیزه یا ورق آهنی تولید می‌شود. 

ضخامت جان افقی پروفیل‌های U بر اساس ضخامت پانل تعیین می‌شود و در محدوده ۴ تا ۱۵ سانتی‌متر متغیر است. همچنین، ارتفاع بال‌های عمودی پروفیل U بین ۳ تا ۵ سانتی‌متر قرار دارد. این پروفیل U عمدتاً با ضخامت ۲ میلی‌متر تولید می‌شود تا در هنگام عملیات جوشکاری و پیچ کردن مشکلی به وجود نیاید. 

پروفیل Z شکل چیست؟ 

دیگر پروفیل ساندویچ پانل پروفیل Z (پرلین) است که معمولاً برای زیرسازی دیوار و سقف به‌کار می‌رود و در انتقال بارهای وارده از سقف به تیرهای اصلی نقش دارد. این پروفیل از جنس ورق فولادی خم‌شده تشکیل شده است و با ضخامت‌های ۲، ۲٫۵ و ۳ میلی‌متر تولید می‌شود. 

ارتفاع پروفیل Z متغیر است و بین ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متر قرار دارد. بال‌های افقی این پروفیل به طول ۵ تا ۶ سانتی‌متر و بیرون زدگی این بال‌ها حدوداً ۲٫۵ سانتی‌متر است. 

قیمت پروفیل ساندویچ پانل 

پروفیل L نبشی چیست؟ 

پروفیل Z به‌عنوان سینه‌بند و برای زیرسازی سقف استفاده می‌شود. این نوع پروفیل‌ها نیز از ورق گالوانیزه یا ورق آهنی تولید می‌شوند و دارای مقاومت ST37 می‌باشند. پروفیل‌های L که در صنعت ساخت‌وساز ایران به‌کار می‌روند، معمولاً بال‌های مساوی دارند. 

بیشتر بدانید: اسکلت مناسب برای ساندویچ پانل

قیمت پروفیل ساندویچ پانل 

در صورت تمایل به استفاده از ساندویچ پانل در سازه خود، ضرورت دارید بدانید که اجرای آن به زیرسازی نیاز دارد. یکی از اجزای حیاتی زیرسازی، پروفیل ساندویچ پانل می‌باشد که در انواع مختلف با توجه به شکل، جنس و دیگر ویژگی‌ها تولید می‌شود.  

اینکه انواع مختلف پروفیل‌ها و همچنین اثرات ابعاد ساندویچ پانل‌ها بر هزینه کل پروژه را مورد بررسی قرار دهید، به شما امکان می‌دهد که مخارج پروژه خود را بهینه‌سازی کرده و کاهش دهید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به وبسایت کبیرپانل مراجعه کرده یا با شماره های موجود بر روی وبسایت جهت مشاوره بیشتر تماس بگیرید.  

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top