skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

هسته ساندویچ پانل 

ساندویچ پانل ها از سه لایه ساخته شده اند؛ در این بین چگالی  لایه ای که در وسط قرار گرفته از همه بالاتر است که این همان هسته ساندویچ پانل نامیده می‌شود. جنس هسته متناسب با کاربرد آن، متغیر است و دو لایه فلزی دیگری که هسته را احاطه کرده اند کاملاً نازک بوده و نقش عایق را ایفا می کنند.  

هسته ساندویچ پانل از چه ساخته شده است؟ 

هسته ساندویچ پانل یک فوم عایق است که بین دو لایه فلزی یا غیر فلزی قرار می‌گیرد و نقش مهمی در مقاومت، عایق‌بندی و استحکام ساندویچ پانل دارد. هسته ساندویچ پانل می‌تواند از مواد مختلفی ساخته شود، مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه. 

هر ماده‌ای که برای هسته ساندویچ پانل انتخاب شود، باید دارای ویژگی‌هایی مانند سبک بودن، عایق صوتی و حرارتی بودن، نسوز یا کندسوز بودن، بازیافت‌پذیر بودن و مقاومت در برابر شرایط جوی باشد.  

بیشتر بدانید: کانکس حفاری چیست

هسته ساندویچ پانل از چه ساخته شده است؟ 

اهمیت هسته ساندویچ پانل 

زمانی که فوم ساندویچ ‌پانل شکل می‌گیرد، عوامل متعددی بر روی آن اثر می گذارد، به همین دلیل نمی‌شود گفت فقط یک مسئله خاص و روشن، تعیین کننده جنس هسته عایق ساندویچ ‌پنل است.  

اما به طور کلی کاربری های متفاوت از ساندویچ پانل ها، باعث شده تا هسته‌های مختلفی برای ساندویچ ‌پانل وجود داشته باشد. با در نظر گرفتن نیاز به بهبود مصرف و توجه بیشتر به جلوگیری از هدر رفتن انرژی در سطح کشور، استفاده از پانل‌های ساندویچی و همچنین انتخاب یک هسته ساندویچ پانل مناسب، می‌تواند ما را به استانداردهای ساخت و ساز و کارآمدی در این زمینه نزدیک‌تر کند. 

هسته ساندویچ پانل پلی اورتان چیست؟ 

ساندویچ پانل پلی اورتان یک نوع پانل است که دارای یک لایه فوم پلی یورتان بین دو لایه ورق فلزی یا غیر فلزی است. این پانل‌ها دارای خواص عایق‌بندی حرارتی، صوتی و ضد حریق بالایی هستند و در ساخت و سازهای صنعتی، تجاری، کشاورزی و غیره کاربرد دارند.  

هسته ساندویچ پانل پلی اورتان به دو نوع PUR و PIR تقسیم می‌شوند که نوع PIR مقاومت گرمایی و ضد حریق بیشتری نسبت به نوع PUR دارد. قیمت ساندویچ پانل پلی اورتان نیز به ابعاد، نوع ورق و کیفیت فوم آن بستگی دارد. 

هسته ساندویچ پانل پلی اورتان چیست؟ 

ساندویچ پانل پلی ایزوسیانات  

ساندویچ پانل پلی ایزوسیانات یا PIR یک نوع پانل است که دارای یک لایه فوم پلی ایزوسیانات بین دو لایه ورق فلزی یا غیر فلزی است. این پانل‌ها دارای خواص عایق‌بندی حرارتی، صوتی و ضد حریق بالایی هستند و در ساخت و سازهای صنعتی، تجاری، کشاورزی و غیره کاربرد دارند.  

هسته ساندویچ پانل های PIR نسبت به ساندویچ پانل‌های PUR مقاومت گرمایی و ضد حریق بیشتری دارند و در دماهای بالا تغییر شکل نمی‌دهند. همچون مورد قبل، قیمت ساندویچ پانل PIR بستگی به ابعاد، نوع ورق و کیفیت فوم آن دارد.  

ساندویچ پانل پلی استایرن 

پانل پلی استایرن ساندویچی در مقایسه با پانل پلی یورتان ساندویچی، عایق‌بندی صوتی و حرارتی کمتری دارد. همچنین اگر بخواهیم از ورود هوا به سازه جلوگیری کنیم، فوم پلی استایرن مناسب نیست.  

این دو پانل از نظر وزن و قیمت با هم تفاوت دارند و پلی استایرن ارزان‌تر و سبک‌تر است. البته این هسته ساندویچ پانل، ویژگی های مثبتی نیز به همراه دارد از جمله اینکه از وزنی سبک‌تر برخوردار بوده و در نتیجه حمل و نقل ساندویچ پانل پلی استایرن راحت‌تر و سریع‌تر است و همچنین قابلیت بازیافت دارد. 

ساندویچ پانل پشم شیشه  

پشم ‌شیشه یکی از عایق‌های بسیار محبوب در صنعت ساخت هسته ساندویچ پانل شناخته می شود. پشم‌ شیشه به خاطر داشتن مواد مرکب در الیاف خود، انعطاف بالایی داشته و خیلی سبک است. خصوصیات پنل پشم ‌شیشه در خیلی از موارد مثل پلی یورتان است، اما قیمت کم‌تر آن نسبت به پانل‌های دیگر، محبوبیت این عایق را دو برابر می‌کند.  

البته پشم شیشه معایبی نیز دارد و ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های تنفسی و پوستی شود. چون پشم ‌شیشه سبک است، می‌شود از آن در صنایع دفاعی و نظامی استفاده کرد. 

ساندویچ پانل با هسته پشم سنگ 

ساندویچ پانل با هسته پشم سنگ 

پشم سنگ که هسته ساندویچ پانل را تشکیل می‌دهد، عایق مناسبی برای گرما و سرمای زیاد است و در برابر نم، مقاوم است. این ساندویچ پانل‌، در مقابل فساد، زنگ زدگی و رشد قارچ و کپک، مقاومت زیادی دارد و عایق خوبی برای حریق و زلزله است.  

مزیت مهم فوم پشم‌سنگ این است که وقتی حریقی رخ می‌دهد، از بین نمی‌رود و البته این باعث شده که ارزش آن از دیگر عایق‌ها بالاتر باشد. پشم سنگ که در لایه میانی پنل استفاده شده است، از سنگ بازالت و الیاف معدنی ساخته شده و خیلی سبک و قابل حمل است. همچنین نصب آن راحت و سریع است. 

بیشتر بدانید: هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل چقدر است؟

نکته پایانی 

در این مطلب به هسته ساندویچ پانل پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد این بخش نقش مهمی در عایق بندی محیط نسبت به عوامل بیرونی دارد.  

شما می توانید برای سفارش و خرید بهترین ساندویچ پانل ها به وبسایت کبیرپانل مراجعه کرده و جهت اطلاع بیشتر در مورد محصولات با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.   

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top