skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل پشم شیشه چیست

ساندویچ پانل پشم شیشه همانطور که از نامش پیداست در فوم میانی از پشم شیشه استفاده می کند. این ساندویچ پانل همچون دیگر ساندویچ پانل‌ها سه لایه است به نحوی که شامل دو لایه ورق فلزی و یک لایه فوم در وسط می‌شود. 

ورق فلزی ساندویچ پانل‌ها از آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم ساخته شده و عایق پانل‌ها از پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ و پشم شیشه تشکیل شده اند. عایق پانل‌های ساندویچی بین دو ورق فلزی قرار دارد و باعث می‌شود پانل وزن کم داشته باشد. 

عایق پشم شیشه از عایق‌های حرارتی محبوب و کارآمد است که از تغییرات شیشه آب شده به وجود می‌آید و خمش پذیری زیادی دارد. ساندویچ پانل پشم شیشه دو نوع سقفی و دیواری دارد و بسته به نیاز و کاربرد سازه، در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. 

پشم شیشه چه ویژگی هایی دارد؟ 

پیش از پرداختن به ساندویچ پانل پشم شیشه بهتر است به خود پشم شیشه بپردازیم. پشم شیشه یک ماده ترکیبی است که از الیاف شیشه‌ای نازک ساخته شده و در زبان انگلیسی rockwool و glass wool نامیده می‌شود. این ماده یک عایق خوب است و در صنایع گوناگون کاربرد دارد. 

پشم شیشه دارای الیاف سوزنی و خیلی ریز است و هر رول از آن معادل ۱۰ بطری شیشه‌ای است که بازیافت شده‌اند. این ماده معمولا به شکل رشته‌های پشم شیشه ساخته می‌شود و شامل الیاف کوتاه استوانه‌ای است. پشم شیشه یک عایق معدنی است و در صنایع متنوع استفاده می‌شود. 

بیشتر بدانید: قیمت ساندویچ پانل دیجی کالا

مزیت های ساندویچ پانل پشم شیشه 

مزیت های ساندویچ پانل پشم شیشه 

عمده مزیت های ساندویچ پانل پشم شیشه مرتبط به مقاومت در برابر عوامل محیطی است؛ در زیر برخی از این مزایا را مشاهده می کنید: 

  1. مناسب در برابر مواد شیمیایی 
  2. مقاوم در برابر فشارهای فیزیکی و حیوانات آسیب‌رسان  
  3. جلوگیری از انتقال گرما و سرما 
  4. متناسب با سلیقه‌های مختلف  
  5. قابل تولید در انواع رنگ و طرح 
  6.  کم‌وزن با خاصیت حمل آسان و نصب سریع و کارآمد  
  7. قابل شستشو  
  8. مقاوم و بادوام  
  9. دوستدار محیط زیست 

مشخصات فنی ساندویچ پانل های پشم شیشه ای 

پشم شیشه به عنوان عایق در پانل‌های مختلفی به کار می‌رود. این پانل‌ها بر اساس اندازه‌های مورد نیاز پروژه و سلیقه‌ی خریدار ساخته می‌شوند 

عرض استاندارد ساندویچ پانل های سقفی پشم شیشه بین ۹۶۰ تا ۱۰۵۰ میلی‌متر و عرض ساندویچ پانل های دیواری پشم شیشه بین ۹۵۰ تا ۱۱۵۰ میلی‌متر است 

پشم شیشه به ضخامت‌های ۵۰، ۷۵، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی‌متر در پانلها قرار می‌گیرد و ورق‌های فلزی پانلها نیز از ۰.۲ تا ۰.۸ میلی‌متر ضخامت دارند. طول پانلها بستگی به درخواست مشتری دارد. 

مشخصات فنی ساندویچ پانل های شیشه ای 

کاربرد ساندویچ پانل پشم شیشه  

پشم شیشه یک عایق مناسب برای ساندویچ پانل‌های مختلف است. ساندویچ پانل پشم شیشه در انواع ساختمان‌های مسکونی، درمانی، اداری و تجاری کاربرد دارند. علاوه بر این، برای ساخت خانه‌های پیش ساخته، سوله‌های صنعتی و ورزشی، کانکس‌های مختلف نیز از پانل‌های پشم شیشه استفاده می‌شود. 

کاربرد ساندویچ پانل پشم شیشه برای انبارها، سردخانه‌ها و درب‌های آن‌ها، کارخانه‌ها و صنایع خودروسازی مناسب است. 

ساندویچ پانل پشم شیشه سقفی 

پشم شیشه یک عایق مناسب برای پانل‌های سقفی و دیواری است. ساندویچ پانل پشم شیشه سقفی برای ساخت سقف سوله‌ها، سالن‌های ورزشی، کارگاه‌ها و غیره کاربرد دارند. پشم شیشه باعث می‌شود که آتش و حریق کنترل شوند و گرما و حرارت از پانل‌ها عبور نکنند. 

قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه  

ساندویچ پانل پشم شیشه دیواری 

پشم شیشه یک عایق مقاوم در برابر فساد و زنگ زدگی است. این عایق در پانل‌های دیواری کم‌وزن و سریع‌ساز استفاده می‌شود. ساندویچ پانل پشم شیشه دیواری برای ساخت دیوارهای سوله‌ها، سالن‌های ورزشی، ویلاها و سازه‌های دیگر مناسب هستند. این پانل‌ها از ورود آب و رطوبت به داخل سازه محافظت می‌کنند. 

بیشتر بدانید: ارزان ترین دیوار سوله

قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه  

پشم شیشه یک عایق مناسب برای ساندویچ پانل ها است. قیمت ساندویچ پانل ها بسته به ورق فلزی، کیفیت پانل، ضخامت و چگالی پشم شیشه و بازار متغیر است و به همین دلیل، قیمت ثابتی برای این ساندویچ پانل ها نمی توان ارائه داد.  

برای اطلاع بیشتر از قیمت ساندویچ پانل می توانید به وبسایت کبیرپانل مراجعه کرده و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های روی وبسایت و کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.  

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top