skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل استیل چیست

ساندویچ پانل استیل، یک جایگزین ایده‌آل برای مصالح ساختمانی مانند آجر یا سیمان است. این نوع پانل از سه لایه تشکیل شده است و لایه‌های رویی و زیرین آن از جنس ورق استیل بوده و لایه میانی می‌تواند از جنس فوم پلی یورتان و پلی استایرن باشد 

ساندویچ پانل استیل به دلیل وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی برای ساخت انواع سازه و ساختمان استفاده می‌شود. این نوع از ساندویچ پانل به نسبت مصالح سنتی، سرعت ساخت را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و کاملا به صرفه است 

پنل ساندویچی استیل متناسب با کاربردی که دارد، در دو نوع دیواری و سقفی تولید می‌شود. ابعاد و مشخصات فنی پانل نیز بر اساس کاربری آن و درخواست مشتری تعیین می‌گردد 

بیشتر بدانید: انواع سازه های پیش ساخته فلزی

مزیت ساندویچ پانل های استیل 

ساندویچ پانل استیل، سازه را در مقابل حادثه‌های طبیعی و انسانی محافظت می‌کند. به طور معمول ساختمانی که با پانل استیل احداث شود، در مقابل ضربه و فشار مقاومت زیادی دارد. این پانل در مقابل باد و آتش نیز ماندگار است و از آسیب‌های مالی و جانی پیشگیری می‌کند. 

دیگر مزیت ساندویچ پانل های استیل عایق بودن در برابر گرما، صدا و سرما است و از هدر رفتن انرژی داخل سازه جلوگیری می‌کند. وزن آن نیز نسبت به مصالح رایج کمتر است، بنابراین وزن کل سازه را کاهش می‌دهد. همچنین، سرعت ساخت سازه را افزایش داده و کارایی سازه را بهتر می‌کند. 

پانل ساندویچی استیل بازدهی و صرفه‌جویی دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن کم می‌باشد. همچنین نصب آن بسیار آسان است و ویژگی غیر مغناطیسی دارد. در مقابل فرسایش و تخریب نیز بادوام بوده و عمر طولانی دارد. 

کاربردهای ساندویچ پانل استیل چیست؟ 

کاربردهای ساندویچ پانل استیل چیست؟ 

ساندویچ پانل های استیل به واسطۀ مزایایی که ذکر شد، کاربردهای زیادی دارند. این پانل به راحتی قابل شستشو بوده و برای مناطق مرطوب نیز استفاده می شود. همچنین به خاطر مقاومت زیاد، برای مناطق بادخیز و زلزله خیز نیز مناسب است. با در نظر گرفتن این خصوصیات، کاربردهای پانل استیل ساندویچ عبارتند از: 

  1. ساخت ساختمان اداری 
  2. ساخت ساختمان صنعتی 
  3. ساخت انواع سوله و سالن ورزشی  
  4. سردخانه خانه پیش ساخته  
  5. غرفه‌های نگهبانی  
  6. انبار مواد غذایی  
  7. ساخت ساختمان مسکونی 

مشخصات فنی ساندویچ پانل های استیل 

ابعاد ساندویچ پانل استیل بر اساس نیاز پروژه و درخواست کارفرما یا مشتری قابل سفارش است. اما در حالت عمومی، عرض معمول پانل ۱۰۰ سانتی‌متر یا ۱۵۰ سانتی‌متر است و طول پانل از ۲۷۰ تا ۳۰۰ سانتی‌متر می‌باشد. ضخامت پانل استیل نیز بر اساس کاربری آن از ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر است. 

برای ساخت پنل استیل، از ورق‌های استیل ۱ میلی‌متری استفاده می‌شود. این نوع از پانل بهترین مواد برای ساخت انواع سردخانه و درب سردخانه است. زیرا پارامترهای حرارتی مورد نیاز برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی داخل سازه را دارد. 

از لحاظ دیگر مشخصات فنی ساندویچ پانل های استیل باید اشاره کرد که این پانل ها ضد زنگ بوده و فرم پذیری زیادی دارند. همچنین به آسانی شکل می‌گیرند و می‌تواند علاوه بر ساخت سردخانه، برای ساخت سوله، انبار موادغذایی یا تاسیسات کشاورزی نیز استفاده شوند. 

ساندویچ پانل استیل دیواری دارای انواع گوناگونی است و می‌توان آن را با فوم عایق پلی اورتان یا PIR سفارش داد. این پانل می‌تواند به شکل یک رو ورق و دو رو ورق بسته به شرایط پروژه ساخته شود و محدودیتی ندارد.

مشخصات فنی ساندویچ پانل های استیل 

انواع ساندویچ پانل استیل 

ساندویچ پانل های استیل برای دو کاربرد سقفی و دیواری طراحی شده‌اند. این دو نوع پانل از لحاظ ساختمانی خیلی با هم متفاوت نیستند، ولی پانل سقفی ساندویچ، ضخامت بالاتری بوده و گامی برای مقابله با نشت برف و باران دارد. 

 استیلی که در پانل‌ها استفاده شده، استیل ضد زنگ آستنیتی با ورق ۳۰۴ و ۳۱۶ است. پانل‌های استیل با توجه به شرایط، در رنگ و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند و امکان سفارش آن‌ها وجود دارد. کسانی که می‌خواهند ساندویچ پانل استیل بخرند، می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه، بهترین نوع پانل را انتخاب کنند. 

در لایۀ میانی انواع ساندویچ پانل استیل فوم پلی یورتان که بازدهی بالایی دارد تزریق می شود و این فوم گزینهی مناسبی برای لایه‌ی وسط پانل‌ها است. این فوم همچنین سازه را در برابر آتش در امان نگه می‌دارد. 

ساندویچ پانل دیواری استیل 

ساندویچ پانل دیواری استیل برای پوشش دیوار سازه‌ها و ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و… کاربرد دارد. ضخامت پانل‌های ساندویچی استیل معمولا از ۴ سانتی‌متر تا ۱۵ سانتی‌متر متغیر است. این پانل را می‌توان به عنوان دیوار بینی نیز برای تفکیک دو فضا از هم استفاده کرد. 

ساندویچ پانل استیل دیواری دارای انواع گوناگونی است و می‌توان آن را با فوم عایق پلی اورتان یا PIR سفارش داد. این پانل می‌تواند به شکل یک رو ورق و دو رو ورق بسته به شرایط پروژه ساخته شود و محدودیتی ندارد. 

قیمت ساندویچ پانل استیل 

ساندویچ پانل سقفی استیل 

ساندویچ پانل سقفی استیل از دو لایه ورق استیل ساخته می‌شود و ضخامت آن نسبت به پنل دیواری زیادتر است. این پانل دارای گام‌های بالا است تا از نشت برف و باران به داخل سازه مانع شود. 

البته برای نصب ساندویچ پانل استیل سقفی از چسب خاص استفاده می‌شود تا پانل به خوبی آب‌بندی و درزگیری شود. با اینکار سرما و گرما به داخل سازه و ساختمان وارد نمی‌شود و می‌توان از پانل در مناطق شرجی نیز استفاده کرد. 

پانل سقفی استیل علاوه بر این‌که از ورود سرما و گرما به داخل سازه پیشگیری می‌کند، در برابر عوامل آسیب‌زا نیز مانند باران اسیدی مقاوم است. از همین رو بهترین گزینه برای مصالح رایج شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. 

بیشتر بدانید: قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری و ۶۰ متری

قیمت ساندویچ پانل استیل 

قیمت ساندویچ پانل استیل به عوامل گوناگونی از جمله نوع عایق، ضخامت پنل، متریال مصرفی، ابعاد پنل، نوع کاربری آن و نوسانات بازار ارز و آهن بستگی دارد. با توجه به عوامل تاثیرگذار بر قیمت، تعیین قیمت ماهانه و سالانه برای پانل‌ها سخت است. از همین رو بایستی برای استعلام قیمت با کارشناسان فروش تولید کننده در تماس باشید. 

شما می توانید برای خرید انواع ساندویچ پانل به وبسایت کبیرپانل مراجعه کرده و با شماره های موجود بر روی وبسایت جهت ارتباط با کارشناسان فروش در تماس باشید. 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top