skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل PVC 

پی وی سی که به انگلیسی Polyvinyl chloride نامیده می‌شود، یک پلاستیک با کاربردهای فراوان است که از محصولات بسیار مهم و کارآمد صنعتی است که توسط پتروشیمی ها ساخته می‌شود. ساندویچ پانل PVC از لحاظ ساختار مانند سایر ساندویچ پانل ها است و از چندین لایه ایجاد شده است. 

در ساندویچ پانل پی وی سی از ورق های مختلفی مانند آلومینیوم، فایبرگلاس و غیره به عنوان لایه های خارجی به کار رفته است. در قلب ساندویچ پانل یا همان لایه داخلی آن از پی وی سی سخت استفاده شده است. این کار باعث می‌شود که ساندویچ پانل پی وی سی سبک‌تر شود و همزمان مقاومت آن هم بیشتر شود. 

مزایای ساندویچ پانل PVC 

یکی از انتخاب های محبوب برای ساندویچ پانل، ساندویچ پانل PVC است. این نوع ساندویچ پانل علاوه بر داشتن خواص مشترک با ساندویچ پانل های دیگر، مزایای اختصاصی خود را نیز دارد. در زیر به چند نمونه از این مزایای ساندویچ پانل PVC اشاره می شود: 

  • استحکام بالا: به دلیل کنترل دانسیته لایه درونی شاهد افزایش استحکام این ساندویچ پانل هستیم. 
  • مقاومت در برابر آب و رطوبت: ساختار فشرده این ساندویچ پانل از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کند. 
  • سبک بودن و سهولت نصب: ساندویچ پانل های PVC علاوه بر سختی بیشتر وزن کم تری نیز دارند که باعث می شود بتوان به راحتی آنها را نصب کرده یا برش داد. 

بیشتر بدانید: کانکس مسکونی ارزان

مشخصات فنی ساندویچ پانل های PVC 

مشخصات فنی ساندویچ پانل های PVC 

ساندویچ پانل PVC همچون ساندویچ پانل های دیگر، یک ساختار سه لایه ای است؛ لایه روی و زیر از فلزاتی چون آلومینیوم، فولاد و … تشکیل شده اند. بین این دو لایه فلزی یک لایه از PVC قرار گرفته است. برای اهداف زیبایی شناختی، می توان لایه های فلزی را با الگوهای مختلف طراحی کرد. 

ساندویچ پانل های PVC می توانند در دمای ۴۰تا ۷۰+ درجه سانتی گراد کار کنند و در نتیجه از آنها در شرایط آب و هوایی متفاوتی می توان استفاده کرد. علاوه بر این، ساندویچ پانل های PVC توانایی تحمل بار تا ۱۵۰ کیلوگرم را دارند. 

کاربردهای ساندویچ پانل PVC چیست؟ 

ساندویچ پانل PVC یک مصالح ساختمانی چند منظوره است. این ساندویچ پانل ها در ساخت ساختمان های پیش ساخته، پنجره ها و درب ها، کانکس و طراحی های دکوراتیو کاربرد دارند 

این ساندویچ پانل ها از آن جهت مورد توجه است که می توان در هر فصل و در هر آب و هوایی از آن برای ساخت ساختمان استفاده نمود، که این خاصیت در تمام مصالح ساختمانی وجود ندارد. 

کاربردهای ساندویچ پانل PVC چیست؟ 

نحوه ساخت ساندویچ پانل های PVC 

برای ساخت ساندویچ پانل دو روش وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم: 

  • روش اول، روش پیوسته است که در آن همه مواد با هم مخلوط و فرم داده می شوند و پانل بدون وقفه به اندازه مورد نیاز برش می خورد. در این روش تولید با سرعت ۱۴ متر در دقیقه انجام می شود. 
  • روش دوم روش ناپیوسته است که در آن مواد جداگانه فرآوری می شوند؛ به این معنی که اول ورق ها بر اساس شکل مطلوب برش داده می شوند و بعد در یک پرس که فوم داخل آن می ریزند به هم چسبانده می شوند. این روش کمتر از روش پیوسته بازدهی دارد و سرعت تولید آن نیز کمتر است. 

قیمت ساندویچ پانل های PVC 

سرعت نصب ساندویچ پانل PVC  

سهولت و سرعت نصب ساندویچ پانل PVC یکی از ویژگی های بارز آن به شمار می رود؛ در واقع نصب ساندویچ پانل نسبت به سایر مصالح ساختمانی آسان تر است. یک تیم متخصص می تواند در طول ۸ ساعت ۶۰۰ متر مربع از ساندویچ پانل را نصب نماید. 

به منظور نصب ساندویچ پانل PVC، پانل ها را به محل ساختمان انتقال می دهند و لایه محافظ آنها را برمی دارند. سپس با پیچ ها و بست های مناسب ساندویچ پانل ها را به سازه متصل کرده و در نهایت ساندویچ پانل ها را آب بندی می کنند 

برای نصب ساندویچ پانل ها معمولا از ۱٫۱ بست در هر متر مربع استفاده می شود، اما تعداد و فاصله پیچ ها بر اساس تصمیم مهندس پروژه مشخص می شود. این روش یکی از روش های ساده برای نصب ساندویچ پانل است. 

بیشتر بدانید: کانکس حفاری چیست

قیمت ساندویچ پانل های PVC 

برای تخمین قیمت نهایی ساندویچ پانل PVC باید ابتدا میزان ساندویچ پانل مورد نظر خود را اعلام کنید. زیرا قیمت ساندویچ پانل PVC به عوامل متعددی وابسته است؛ از جمله جنس ورق، کیفیت و نوع PVC و… که هر کدام روی قیمت محصول اثر می گذارند 

علاوه بر این نرخ اجناس همیشه در حال تغییر است و نمی توان یک قیمت ثابت را برای ساندویچ پانل PVC ارائه داد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر از قیمت انواع ساندویچ پانل به وبسایت کبیرپانل مراجعه کرده و جهت مشاوره خرید با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.  

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top