skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

درزبندی ساندویچ پانل ها

درزبندی ساندویچ پانل ها عملیاتی مهم و ضروری برای بهبود عملکرد ساندویچ پانل ها، افزایش طول عمر و دوام آنها و همچنین تقویت ویژگی های مثبت آنهاست.

به دلیل اهمیت آب بندی ساندویچ پانل ها در این مطلب نحوه درز بندی و همچنین نکات مهمی که در هنگام نصب باید به آنها توجه شود را به تفصیل مورد بحث قرار داده ایم.

بیشتر بدانید: کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش قارچ

اهمیت درزبندی پانل ها

اهمیت درزبندی پانل ها

ساندویچ پانل ها واحدهای ساختاری مرکب و مستقلی هستند که با قرارگیری در کنار یکدیگر دیوارها و سقف سازه را پوشش می دهند.

با این تفاسیر کاملاً مشخص است که محل قرارگیری دو پانل در کنار یکدیگر بدون محافظ بوده و نیاز به در نظر گرفتن تمهیداتی برای جلوگیری از نفوذ حرارت و رطوبت به درون سازه است.

ساندویچ پانل ها به دلیل در اختیار داشتن فوم عایق در لایه میانی خود، در مقابل شرایط جوی مقاوم و نفوذ ناپذیر هستند. اما درز ها و گوشه های ساختمان نقاط ضعف یک بنا به شمار می روند به همین دلیل متعلقات و تجهیزاتی برای درزبندی ساندویچ پانل ها طراحی شده است.

این متعلقات باعث می‌شوند تا بنا در برابر بارندگی، طوفان، نوسانات دمایی، وزش بادهای شدید و به طور کلی شرایط جوی نامساعد کاملا مقاوم و ایمن باشند.

توجه داشته باشید که درزبندی تنها برای جلوگیری از نفوذ حرارت و رطوبت نیست بلکه باعث افزایش مقاومت پانل ها از قسمت محل اتصالات و جلوگیری از باز شدن آنها می شود.

انواع روش های درزبندی ساندویچ پانل ها

  1. انواع چسب
  2. فلاشینگ
  3. گاتر یا آبرو
  4. فیتر

۱٫ انواع چسب

یکی از مراحل لازم برای درزبندی ساندویچ پانل ها پر کردن محل اتصالات با استفاده از نوار چسب های مخصوصی چون چسب سیلیکون، چسب پلی اورتان و یا اسپری فوم پلی اورتان است. به خصوص چسب پلی اورتان بهترین پرکننده برای کاربرد در محیط های با آب و هوای گرم و مرطوب است.

۲٫ درزبندی ساندویچ پانل ها با استفاده از فلاشینگ

درزبندی ساندویچ پانل ها با استفاده از فلاشینگ

در مرحله دوم از ورق هایی به نام فلاشینگ استفاده می شود که نه تنها به آب بندی سازه کمک می‌کند بلکه با پوشاندن محل های اتصال باعث زیبایی بیشتر سازه و مقاومت پانل ها در برابر باز شدن می‌شود. همچنین فلاشینگ ها از پیچیدن باد به درون سازه و نفوذ باران جلوگیری می کنند.

۳٫ گاتر یا آبرو

درزبندی ساندویچ پانل ها با گاتر یا آبرو

مورد بعدی استفاده از ورقه های گاتر یا آبرو است. کاربرد آبرو برای جمع آوری آب باران به لبه های شیروانی و هدایت آنها به سمت زمین است. به این ترتیب تماس باران با ساندویچ پانل ها به حداقل ممکن می رسد.

۴٫ فیتر

روشی دیگر برای آب بندی سقف سازه هایی که با استفاده از ساندویچ پانل پوشش دهی شده اند، فیلتر است.

فیلتر قطعه ای کوچک بوده که دقیقاً بر روی گام پانل های سقفی و دقیقاً بر روی نقطه همپوشانی پانلها قرار می گیرد.

این مورد نیز از نفوذ باران و برف به درون سازه و همچنین تبادل حرارت از این ناحیه جلوگیری می‌کند.

نکات درزبندی ساندویچ پانل ها

  1. حتماً درزبندی سوله ها و بناهای ساخته شده با ساندویچ پانل را به افراد متخصص و حرفه ای واگذار نمایید.
  2. نصب ساندویچ پانل ها اگرچه در ظاهر ساده به نظر می‌رسند اما نکات ریزی وجود دارد که صرفا طی تجربه کاری حاصل می شود.
  3. هرگز از مصالحی چون گچ و یا سیمان برای پر کردن محل اتصالات استفاده نکنید. زیرا مصالح مذکور به محض بارندگی و یا تماس با رطوبت از ورقه های ساندویچ پانل جدا می شوند.
  4. همچنین مشتقات نفتی چون قیر و ایزوگام نیز برای این کار مناسب نمی باشند زیرا باعث خوردگی ورق فلزی ساندویچ پانل می شوند.
  5. در مورد استفاده از چسب ها باید توجه داشته باشید که سطح زیر کار باید کاملاً تمیز و عاری از گرد و غبار و آلودگی باشد تا به این ترتیب اتصال کامل و محکمی بین چسب و سطح کار ایجاد شود.

در نهایت باید بگویم که آب بندی و درز بندی ساندویچ پانل ها دقیقاً به اندازه ایجاد استحکام و مقاوم سازی یک بنا اهمیت دارد.

در غیر این صورت از طول عمر مفید بنا کاسته شده و خیلی زود ناچار به تعمیر و یا تعویض ساندویچ‌پانل ها می شوید.

این مسئله نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست بلکه نوعی خسارت مالی است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل پیچ مخفی

نصب و اجرای ساندویچ پانل

نصب و اجرای ساندویچ پانل

در صورتیکه قصد احداث سوله و یا واحد مسکونی با استفاده از ساندویچ پانل را دارید توصیه می‌کنیم تا خرید خود را صرفا از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده انجام دهید.

زیرا ساندویچ پانل تنها در صورت داشتن کیفیت ساخت بالا و استاندارد می تواند مزایای ویژه خود را در سازه شما ایجاد کند.

یکی از واحد های تولیدی بزرگ و مطرح در ایران کبیر پانل است که به دلیل در اختیار داشتن آخرین تکنولوژی تولید و همچنین ماشین آلات پیشرفته توانسته است محصولاتی با دوام و طول عمر بالا مطابق با استانداردهای دنیا تولید نماید.

علاوه بر تولید، نصب و اجرای ساندویچ پانل ها نیز جزو خدمات این واحد تولیدی بوده که صرفاً توسط نصابان حرفه‌ای با نظارت و مدیریت مهندسین توانمند انجام می شود.

برای سفارش ساندویچ پانل متناسب با شرایط سازه خود و همچنین اطلاع از قیمتها و نحوه سفارش می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

کدام نواحی از ساندویچ پانل ها نیاز به درزبندی دارد؟

محل قرارگیری دو ساندویچ پانل در کنار یکدیگر بدون محافظ بوده و نیاز به در نظر گرفتن تمهیداتی برای جلوگیری از نفوذ حرارت و رطوبت به درون سازه است.

مزایای درزبندی ساندویچ پانل چیست؟

درزبندی تنها برای جلوگیری از نفوذ حرارت و رطوبت نیست بلکه باعث افزایش مقاومت پانل ها از قسمت محل اتصالات و جلوگیری از باز شدن آنها می شود.

درزبندی ساندویچ پانل ها با استفاده از چه روشی انجام می شود؟

انواع چسب، فلاشینگ، گاتر یا آبرو و فیتر برای درز بندی ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top