skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ایمنی ساندویچ پانل ها

منظور از ایمنی ساندویچ پانل ها مقاومت و استحکام آنها در برابر شرایط خطرآفرین است.

البته ایمنی یک تعریف نسبی بوده و به معنی حفاظت صددرصدی نیست. با این حال بشر همواره به دنبال مصالحی با حداکثر مقاومت در برابر طوفان، زلزله، آتش سوزی و غیره است.

ساندویچ پانل ها مصالحی با وزن بسیار سبک هستند که به نظر می رسد از استحکام و دوام کافی برخوردار نمی باشند.

اما بر خلاف تصور همگان این نوع سازه دارای ایمنی کافی در برابر خطرات محیطی مختلف است. لذا جای هیچگونه نگرانی از بابت استحکام بناهای ساخته شده با ساندویچ پانل نمی باشد.

بیشتر بدانید: درزبندی ساندویچ پانل ها

ایمنی ساندویچ پانل ها در برابر عوامل مختلف

  1. نصب
  2. زلزله و طوفان
  3. آتش سوزی
  4. خوردگی ناشی از رطوبت، نور خورشید و مواد شیمیایی
  5. بهداشتی بودن

۱٫ ایمنی ساندویچ پانل ها در هنگام نصب

در ساخت بنا با استفاده از مصالح سنتی چون بتن، بلوک و سیمان همواره خطرات جانی برای نیروی کار در حین ساخت و ساز وجود دارد.

اما ساندویچ پانل ها به دلیل آنکه از سهولت در نصب برخوردار هستند و وزن بسیار کمی نیز دارند، هم به حداقل نیروی کاری نیاز است و هم  خطرات کمتری متوجه آنها می شود.

۲٫ زلزله و طوفان

تلاش مهندسین ساخت و ساز همواره برای یافتن مصالحی با وزن سبک تر و در عین حال استحکام بیشتر است.

این خصوصیات در مورد ساندویچ پانل ها کاملا صدق می کند طوری که در برابر زلزله و طوفان از مقاومت کافی در برابر فشار، ضربه و تنش های ناشی از زلزله برخوردار هستند.

تنها آسیب وارده آن است که قطعه قطعه می شوند. از طرفی به دلیل وزن سبک خود خسارات مالی و جانی کمتری را هم در بر دارند.

استفاده از ساندویچ پانل ها برای ساخت سوله هایی که در آنها از کوره های حرارتی استفاده می شود و دمای محیط بسیار بالا می رود بلامانع است.

۳٫ آتش سوزی

ساندویچ پانل ها سازه ای مرکب متشکل از سه لایه هستند که ورقه های رویی و زیرین از جنس فلز و لایه میانی از جنس فوم عایق است.

استفاده از ورق فلزی باعث می شود تا سازه در برابر حریق و آتش‌سوزی از مقاومت کافی و لازم برخوردار باشد.

حتی ماده عایق به کار رفته در لایه میانی که اغلب از جنس فوم پلی اورتان است، ماده‌ای کند سوز و غیر دودزا است که باعث گسترش شعله‌های آتش نمی‌شود.

همچنین در صورت آتش گرفتن بنا، خاموش کردن آنها راحت است.

لذا استفاده از این پانل ها برای ساخت سوله هایی که در آنها از کوره های حرارتی استفاده می شود و دمای محیط بسیار بالا می رود بلامانع است.

۴٫ خوردگی ناشی از رطوبت، نور خورشید و مواد شیمیایی

از آنجایی که جنس ورق های مصرفی در ساخت ساندویچ پانل از نوع گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک است به دلیل داشتن پوشش های ضد زنگ در اثر تماس مداوم با رطوبت، نور خورشید و ترکیبات شیمیایی موجود در هوا و یا باران های اسیدی دچار خوردگی نمی شوند.

همچنین از این نوع سازه می توان در سوله های صنعتی و کارگاهی که در آن ها از مواد شیمیایی استفاده می شود به راحتی استفاده نمود.

۵٫ بهداشتی بودن

بهداشتی بودن ساندویچ پانل ها

پانل ها از نظر بهداشتی بودن و همچنین نفوذ حشرات و یا رشد قارچ ها و گیاهان کاملا مقاوم هستند.

از طرفی قابلیت شستشو بدون رخداد پوسیدگی و خوردگی را دارند. لذا برای ساخت آزمایشگاه ها، بیمارستان های صحرایی و یا سردخانه ها بسیار مناسب هستند.

ساندویچ پانل ها در برابر نفوذ حرارت، رطوبت، صوت و همچنین آلاینده های معلق در هوا کاملاً نفوذ ناپذیر هستند.

لذا برای مکان هایی که بایستی از ورود کوچکترین آلودگی، میکروب، بخار مایعات محیطی و گرد و غبار جلوگیری شود نظیر اتاق های تمیز مناسب هستند.

بیشتر بدانید: کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش قارچ

کبیر پانل علاوه بر تولید ساندویچ پانل های با کیفیت و استاندارد ورق های پلی کربنات، ورق های فرمی و سایر متعلقات ساندویچ پانل نظیر انواع فلاشینگ را نیز تولید می نماید.

نکات لازم برای ایمنی ساندویچ پانل ها

نکات لازم برای ایمنی ساندویچ پانل ها

از عوامل تاثیر گذار بر ایمنی ساندویچ پانل ها می توان به جنس عایق میانی و جنس روکش اشاره کرد. با این حال لازم است تا نکات زیر را نیز در هنگام نصب مد نظر داشته باشید:

  1. در هنگام نصب پانل ها از پیچ های استاندارد استفاده کنید.
  2. جهت درزبندی ساندویچ پانل ها از مصالحی چون سیمان و بتن استفاده نکنید زیرا در تماس با رطوبت از ورق فلزی جدا می‌شوند.
  3. عایق بندی ساندویچ پانل ها را با استفاده از ایزوگام و یا قیر انجام ندهید زیرا مشتقات نفتی باعث خوردگی ساندویچ پانل ها می شوند.
  4. بهترین ماده برای آب بندی ساندویچ پانل ها استفاده از چسب های مخصوص پلی اورتان است.
  5. هیچ گاه ساندویچ پانل های سقفی را بدون مهار کردن با پیچ رها نکنید زیرا در اثر وزش باد و طوفان امکان ریزش سقف وجود دارد.
  6. در فصول سرد سال و به خصوص در مناطق سردسیر از تردد روی ساندویچ پانل های سقفی خودداری کنید زیرا سطح ورق بسیار لیز و لغزنده است.
  7. در هنگام نصب و جوشکاری مراقب باشید تا انبر جوش با سطح پانل برخورد نکند.
  8. از ساندویچ پانل های اضافه خود برای ساخت داربست های مرتفع استفاده نکنید زیرا پانل ها بدون تکیه گاه شکننده بوده و می توانند خطر آفرین باشند.
  9. برای تخلیه ساندویچ پانل ها از زنجیر جرثقیل یا سیم بکسل استفاده نکنید زیرا باعث آسیب دیدن آنها می شود. بهترین گزینه استفاده از تسمه های مخصوص است.
  10. جهت انبار و نگهداری پانل ها از کشیدن آنها بر روی زمین خودداری فرمایید.

کبیر پانل

ایمنی ساندویچ پانل های کبیر پانل

کبیر پانل علاوه بر تولید ساندویچ پانل های با کیفیت و استاندارد ورق های پلی کربنات، ورق های فرمی و سایر متعلقات ساندویچ پانل نظیر انواع فلاشینگ را نیز تولید می نماید.

نصب و اجرای پانل ها برای ساخت انواع سوله های صنعتی، آشیانه هواپیماها، سالن های کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی، مرغداری و سردخانه های صنعتی از خدمات کبیر پانل است.

شما می توانید برای سفارش پانل های متناسب با شرایط محل پروژه و نوع سازه خود از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان این واحد تولیدی ارتباط برقرار نمایید.

علت مقاومت ساندویچ پانل ها در برابر حریق چیست؟

در لایه میانی ساندویچ پانل از فوم پلی یورتان استفاده شده است که ماده‌ای کند سوز و غیر دودزا بوده و باعث گسترش شعله‌های آتش نمی‌شود.

آیا ساندویچ پانل ها در برابر زلزله و طوفان مقاوم هستند؟

ساندویچ پانل ها در مواقع زلزله و طوفان از مقاومت کافی در برابر فشار، ضربه و تنش های ناشی از زلزله برخوردار هستند. تنها آسیب وارده آن است که قطعه قطعه می شوند.

آیا ساندویچ پانل ها دچار زنگ زدگی می شوند؟

از آنجایی که جنس ورق های مصرفی در ساخت ساندویچ پانل از نوع گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک است به دلیل داشتن پوشش های ضد زنگ در اثر تماس مداوم با رطوبت، نور خورشید و ترکیبات شیمیایی موجود در هوا و یا باران های اسیدی دچار خوردگی نمی شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top