skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری چیست؟

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در کجاست؟ مواردی چون ساختار، اندازه گام، شیوه اجرا و در یک کلام مشخصات فنی به علاوه کاربرد و قیمت از جمله موارد تفاوت بین این دو ساندویچ پانل حساب می آیند.

ساندویچ پانل به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت مکان های کارگاهی، تجاری و کشاورزی به شمار می آیند. شناخت تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به شما در انتخابی بهتر کمک خواهد کرد.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در شیوه اجرا

مورد دیگر تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در نحوه اتصال است؛ برای اتصال ساندویچ پانل ها، ورقه ها معمولاً به شیوه ای خاص در یکدیگر جفت و جور می شوند. روش هایی چون نر و مادگی و پیچ مخفی که وابسته به نحوه ساخت لبه ورقه ها است.

اتصال پیچ مخفی خاص ساندویچ پانل ها دیواری است که باعث می شود بنا ظاهری یکپارچه و زیباتر داشته باشد. در مورد انواع سقفی ورقه ها باید همپوشانی داشته باشند. این کار به منظور آب بندی سقف و جلوگیری از نفوذ باران صورت می گیرد.

بیشتر بدانید: طریقه نصب ساندویچ پانل

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در شیوه اجرا

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل های دیواری با عرض مفید ۱ و عرض غیرمفید ۱٫۰۳ متر تولید می شوند، طول آنها ۱۰ متر و ضخامت از ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر است.

عرض ورقه های ساندویچ پانل سقفی نیز ۱ متر و در حالت غیر مفید ۱٫۰۸ متر با طول ۱۴ متر و ضخامت ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر است. بنابراین اندازه را نیز باید در تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به حساب آورد.

تفاوت ساختاری ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل‌های دیواری از دو لایه ورق ساخته می‌شوند، که این ورق‌ها از جنس آلومینیوم و گالوانیزه ساخته می‌شوند. در حالی که پانل های دیواری از این دو جنس استفاده می‌کنند، پانل های سقفی از این امکان برخوردار هستند که به چندین شکل ساخته شوند.

به عبارتی دیگر تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیوار به این لحاظ است که ساندویچ پانل سقفی می تواند به اشکال زیر ساخته شود:

  • دو لایه ورق
  • یک لایه ورق و یک لایه نایلون
  • یک لایه ورق و یک لایه فویل
  • یک لایه ورق و یک لایه کاغذ

علاوه بر این، استفاده از ورق‌های آلوزینک در ساختار ساندویچ پانل‌های سقفی موجب افزایش مقاومت سقف در برابر آسیب‌های ناشی از باران‌های اسیدی می‌شود.

تفاوت ساختاری ساندویچ پانل سقفی و دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در گام

سازۀ سقف بایستی در برابر عواملی چون وزن، بارش باران، برف و باد مقاومت و استحکام کافی را داشته باشد، بنابراین ساندویچ پانل های سقفی در مقایسه با ساندویچ پانل های دیواری گام های بلندتری دارند.

این یکی از موارد تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری است که در آن ورقه های ساندویچ پانل سقفی به صورت سه گام و پنج گام ساخته می شود؛ همچنین ارتفاع گام در انواع سقفی بیشتر است.

تفاوت کاربرد در ساندویچ پانل های سقفی و دیواری

دیگر مورد تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری مربوط به کاربردهای آن ها است. از ساندویچ پانل های سقفی برای پوشش سقف سالن ها، ویلاهای پیش ساخته، سقف آشیانه های هواپیماها و سوله ها استفاده می شود.

از ساندویچ پانل های دیواری در ساخت دیوار کانکس ها (Shelter)، انبار ها، هتل ها، سردخانه ها، سیلو ها و سوله های ورزشی و صنعتی استفاده می شود.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری از لحاظ عایق و تنوع

عایق بودن در برابر رطوبت برای ورقه های ساندویچ پانل سقفی اهمیت بیشتری در مقایسه با ساندویچ پانل دیواری دارد. زیرا این سقف است که با مساحت بیشتری در مقابل باران و برف قرار می گیرد.

ساندویچ پانل های دیواری به لحاظ طرح و رنگ تنوع بیشتری نسبت به ساندویچ پانل های سقفی دارند. طرح سفالی تنها برای ساندویچ پانل سقفی اجرا می شود.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری از لحاظ عایق و تنوع

شباهت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

اگر بخواهیم در کنار تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری نگاهی نیز به شباهت های این دو داشته باشیم، می توانیم به موارد زیر برسیم:

  • هر دو دارای ساختاری سه لایه هستند.
  • مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی دارند.
  • لایه میانی هر دوی آنها پلی استایرن است که باعث می شود تا در برابر انتقال حرارت مقاوم باشند.
  • هر دو نوع در عین سبک بودن از مقاومت و استحکام کافی برخوردار هستند.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

نکته پایانی

در این مطلب به تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری پرداخته شد؛ به طور کلی هر کدام از این دو پانل دارای ویژگی های خاص خود هستند و کاربرد این دو با یگدیگر متفاوت است.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها به وبسایت کبیر پانل مراجعه کنید.

Rate this post

کبیرپانل

بزرگترین تولیدکننده ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی معتبر در کشور

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top