skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

اصول نگهداری از ساندویچ پانل

اصول نگهداری از ساندویچ پانل ها در مراحل مختلف بسته بندی، حمل و نقل و انبارداری معمولاً از سوی شرکت‌های تولید کننده در قالب یک برچسب بر روی پانل ها درج می شود.

اما چنانچه پانل های های مورد نیاز خود را از واسطه ها و بازار خریداری کرده اید ممکن است پانل ها فاقد اطلاعاتی مذکور باشند.

بنابراین لازم است تا برای هر یک از عملیات بسته بندی، حمل و نقل، ذخیره و نگهداری اصولی را رعایت فرمایید که ما در ادامه این مطلب به شرح آنها پرداخته ایم.

بیشتر بدانید: سازه هایی که با ساندویچ پانل قابل اجرا هستند

اصول نگهداری از ساندویچ پانل

  1. بسته بندی
  2. حمل و نقل و جابجایی
  3. انبارداری

۱٫ اصول نگهداری از ساندویچ پانل  در مرحله بسته بندی

اصول نگهداری از ساندویچ پانل  در مرحله بسته بندی

توجه داشته باشید که بعد از تولید و خرید ساندویچ پانل ها نیاز به بسته‌بندی آنها با شرایط خاص است تا در طول حمل و نقل و ارسال به محل پروژه آسیبی نبینند.

بسته بندی پانل ها با توجه به نوع آنها متفاوت بوده اما به طور کلی پانل ها را از تونل های مخصوصی عبور می دهند و با مواد محافظی چون فویل بسته بندی می کنند.

ساندویچ پانل های دورو نایلون به‌دلیل آن که نسبت به شرایط و مواد مختلف مقاوم هستند نیازی به فویل برای بسته بندی ندارند به همین دلیل طی حمل و نقل نیز احتمال بسیار کمی برای آسیب دیدن آنها وجود دارد. از این پانل ها معمولاً در کف ساختمان برای ایجاد یک بستر عایق استفاده می شود.

نحوه بسته بندی ساندویچ پانل های سردخانه ای نیز مشابه با پانل های دورو نایلون است اما این پانل ها برای محافظت نیاز به بسته بندی با فویل های محافظ را دارند.

۲٫ حمل و نقل و جابجایی

اصول حمل و نقل و جابجایی ساندویچ پانل

برای بارگیری و تخلیه ساندویچ‌پانل ها از جرثقیل یا لیفتراک به کمک زنجیر و یا کابل استفاده می شود. باید دقت داشته باشید که تسمه های مورد نیاز برای جابجایی پانل ها بایستی از طول و عرض کافی برخوردار باشند تا احتمال پاره شدن تسمه و آسیب پانل ها وجود نداشته باشد.

برای جلوگیری از نفوذ باد و باران در هنگام جابجایی ساندویچ پانل ها لازم است تا ماشین حمل و نقل مجهز به چادر های مخصوص باشد تا با پوشش دادن بسته های پانل از صدمه دیدن آنها جلوگیری شود.

در صورتی که ساندویچ پانل ها را با استفاده از کانتینر به محل پروژه انتقال می دهید بایستی آنها را در راستای طولی درون کانتینر بارگیری کنید. اما توجه داشته باشید برای پانل هایی که طول آنها بیشتر از یک و نیم متر است ممکن است مقداری از پانل از وسیله نقلیه بیرون بزند.

محفظه ماشین حمل و نقل بایستی از استحکام کافی و لازم برای حمل بسته های ساندویچ‌پانل برخوردار باشد.

در صورتی که در لایه میانی ساندویچ پانل از پشم سنگ استفاده شده باشد، قسمت بالایی محفظه ماشین بایستی باز باشد. پانل نباید از محفظه بیرون بزند چون احتمال آسیب لایه میانی آن در مجاورت با وزش باد وجود دارد.

از لنت های فوم یا پد های ساخته شده از فوم پلی استایرن برای محافظت از ساندویچ پانل ها در هنگام حمل و نقل استفاده می شود.

کف محفظه وسیله نقلیه و سطوح دیواره های آن بایستی فاقد هر نوع برآمدگی باشد تا از وارد آمدن آسیب به پانل جلوگیری شود.

۳٫ اصول ذخیره و نگهداری

اصول ذخیره و نگهداری از ساندویچ پانل

بسته های ساندویچ پانل بایستی بر روی سطوح شیب دار نگهداری شوند تا در صورت بارندگی، آب تجمع یافته سرازیر شود.

از نگهداری ساندویچ پانل ها در محیط های باز و زیر آفتاب خودداری کنید.

در صورتی که محل احداث پروژه دارای رطوبت بالایی است بایستی اطراف بسته های پانل سوراخ هایی برای تهویه هوا ایجاد شود تا با به گردش درآمدن هوا از پوسیدگی و خوردگی ساندویچ‌پانل ها جلوگیری شود.

اگر قرار است ساندویچ پانل ها برای مدت زمان طولانی در انبار نگهداری شوند توصیه می شود تا قبل از تخلیه بسته ها را باز کنید.

بیشتر بدانید: ۵ اشتباه رایج در مورد انبار کردن ساندویچ پانل

کبیر پانل

تولید و خدمات نصب و اجرای کبیر پانل

در صورت تمایل به احداث سازه خود با استفاده از مصالح پیش ساخته می توانید پانل های مورد نیاز خود را به گروه تولیدی کبیر پانل سفارش دهید.

این گروه تولیدی بزرگ از سابقه فعالیت بالا در زمینه تولید انواع پانل های مورد نیاز برای سازه های مختلف مسکونی، تفریحی، گردشگری، ورزشی، نظامی و غیره برخوردار است.

کبیر پانل به دلیل در اختیار داشتن مهندسین و تکنسین های با تجربه با توجه به شرایط آب و هوایی محل احداث بنا و شرایط سازه شما بهترین نوع ساندویچ پانل به لحاظ ابعاد و متریال مصرفی را به شما پیشنهاد دهد.

برای کسب مشاوره تخصصی در این رابطه می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top