skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

در این مطلب از مجله کبیرپانل قصد داریم تا شما را با معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت و همچنین روش های شناخت آنها آشنا سازیم.

تنها در این صورت است که می توانید اقدام به خرید پانل های با کیفیت و استاندارد نمایید و از این طریق امنیت و ایمنی سازه خود را نیز تضمین نمایید.

ساندویچ پانل ها امروزه از مصالح مهم در صنعت ساختمانی به شمار می روند و بایستی از مقاومت کافی در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی برخوردار باشند.

بیشتر بدانید: صادرات ساندویچ پانل

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

  1. مقاومت در برابر خوردگی
  2. استحکام
  3. مقاومت در برابر حریق
  4. مقاومت در برابر نفوذ حرارت، رطوبت و صوت
  5. قابلیت دمونتاژ

۱٫ مقاومت در برابر خوردگی

اولین عامل مهمی که در ساندویچ پانل ها بایستی مورد توجه قرار بگیرد مقاومت آنها در برابر رطوبت، نورخورشید، اشعه ماورای بنفش و باران های اسیدی است.

زیرا سطح رویین و زیرین ساندویچ پانل ها از فلز ساخته شده است که در صورت نداشتن روکش ضد زنگ می تواند دچار خوردگی و پوسیدگی شود.

به همین دلیل ورقه های فلزی را با مواد آلی پوشش می‌دهند.

ضخامت این ماده آلی و همچنین نداشتن خط خوردگی و یا فرورفتگی حائز اهمیت است. تنها در این صورت می توان از ساندویچ پانل برای مناطق با آب و هوای مرطوب و شرجی استفاده کرد.

اگر ضخامت ساندویچ پانل از حد استاندارد کمتر باشد باعث می شود تا ساختمان نتواند در برابر عواملی چون زلزله و وزش بادهای شدید و طوفان دوام بیاورد.

۲٫ معایب ساندویچ پانل بی کیفیت به لحاظ استحکام

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت به لحاظ استحکام

ساندویچ پانل ها در ضخامت های متغیر و بنا به نیاز مشتریان تولید می شود. شما بایستی ضخامت را با توجه به شرایط سازه خود و همچنین قسمتی از ساختمان که قرار است با پانل پوشش داده شود، سفارش دهید.

اگر ضخامت ساندویچ پانل از حد استاندارد کمتر باشد باعث می شود تا ساختمان نتواند در برابر عواملی چون زلزله و وزش بادهای شدید و طوفان دوام بیاورد و نتیجه آن فرو ریزش ساختمان خواهد بود. لذا در هنگام سفارش حتما با متخصصان این زمینه مشورت نمایید.

۳٫ عایق نامناسب

عایق حرارتی، برودتی، رطوبتی و صوتی از مزیت های منحصر به فرد ساندویچ پانل ها هست و به همین دلیل در ساخت سوله ها کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق بودن در واقع وابسته به کیفیت فوم مصرفی در لایه میانی ساندویچ پانل است.

اگر این فوم از دانسیته مناسبی برخوردار نبوده و از متریال باکیفیتی در ساخت آن استفاده نشود لذا خصوصیت عایق بودن خود را از دست می‌دهد و این به معنای تبادل حرارت و همچنین نفوذ رطوبت در مواقع بارندگی است.

۴٫ مقاومت در برابر حریق

مقاومت ساندویچ پانل در برابر مقاومت در برابر حریق

یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد ساندویچ پانل ها، مقاومت آنها در زمان حریق و آتش‌سوزی است. این مقاومت به دلیل جنس فوم بکار رفته در لایه میانی است که اغلب از نوع پلی اورتان و پلی استایرن است.

این مواد نسوز و یا کندسوز بوده و در صورت آتش‌سوزی باعث گسترش آتش و تولید ذرات شعله ورزا نمی شوند.

بنابراین یکی دیگر از ویژگی های ساندویچ پانل های بی کیفیت ضعف آنها در برابر آتش سوزی به دلیل استفاده از فوم های نامرغوب و ارزان است.

۵٫ معایب ساندویچ پانل بی کیفیت به لحاظ  قابلیت دمونتاژ

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت به لحاظ  قابلیت دمونتاژ

ساندویچ پانل ها در صورتی که با کیفیت ساخت بالا و استاندارد تولید شوند در زمان‌هایی که یک پانل معیوب می شود، به راحتی از همدیگر جدا شده می توان آن را تعمیر نمود و مجدداً در جای خود نصب کرد و یا اینکه آن را با یک پانل دیگر تعویض نمود.

در طی این تعویض هیچ گونه مشکلی برای قطعات دیگر به وجود نمی‌آید. این خصوصیت باعث می شود تا طول عمر سازه افزایش پیدا کند.

بیشتر بدانید: ایمنی ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل ها در عین داشتن مزایای مطلوب خود اگر از انواع بی کیفیت و غیر استاندارد باشند، علاوه بر خسارت های مالی می توانند خطرات جانی نیز در بر داشته باشند.

خرید ساندویچ پانل های با کیفیت

خرید ساندویچ پانل های با کیفیت

با توجه به تفاسیر گفته شده می‌توان نتیجه‌گیری کرد که ساندویچ پانل ها در عین داشتن مزایای مطلوب خود اگر از انواع بی کیفیت و غیر استاندارد باشند، علاوه بر خسارت های مالی می توانند خطرات جانی نیز در بر داشته باشند.

لذا در هنگام سفارش ساندویچ پانل فقط به دنبال پانل های ارزان و کاهش هزینه های ساخت و ساز پروژه خود نباشید. توصیه می شود تا خرید خود را حتماً از تولید کنندگان معتبر کشور انجام دهید.

کبیر پانل یکی از پیشگامان عرصه تولید انواع پانل های مصرفی در ساخت سوله ها و کارخانجات مختلف است.

شما می‌توانید پانل مورد نیاز خود را با ویژگی های دلخواه به این واحد تولیدی سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ها و نحوه سفارش می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

علت مقاومت ساندویچ پانل ها در برابر زنگ زدگی چیست؟

سطح رویین و زیرین ساندویچ پانل ها از فلز ساخته شده است که در صورت نداشتن روکش ضد زنگ می تواند دچار خوردگی و پوسیدگی شود. به همین دلیل ورقه های فلزی را با مواد آلی پوشش می‌دهند.

غیر استاندارد بودن ضخامت ساندویچ پانل چه تاثیری در سازه دارد؟

اگر ضخامت ساندویچ پانل از حد استاندارد کمتر باشد باعث می شود تا ساختمان نتواند در برابر عواملی چون زلزله و وزش بادهای شدید و طوفان و غیره دوام بیاورد و نتیجه آن فرو ریزش ساختمان خواهد بود.

قابلیت دمونتاژ ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل ها در صورتی که با کیفیت ساخت بالا و استاندارد تولید شوند در زمان‌هایی که یک پانل معیوب می شود، به راحتی از همدیگر جدا شده می توان آن را تعمیر نمود و مجدداً در جای خود نصب کرد و یا اینکه آن را با یک پانل دیگر تعویض نمود. به این تعویض و نصب مجدد دمونتاژ گفته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top