skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل کلین روم که به آن ساندویچ پانل اتاق تمیز نیز گفته می شود سازه ای نوین، کاملا بهداشتی و مناسب برای ساخت اتاقهای تمیز است.

کلین روم یا اتاق تمیز به فضایی گفته می شود که کمترین نفوذ آلاینده به درون آن اتفاق می افتد.

در چنین محیطی نفوذ هرگونه گرد و غبار، بخار آب و میکروب های معلق در هوا، به دقت کنترل می شود.

به این ترتیب شرایطی کاملا استریل برای انجام آزمایشات در پروژه های تحقیقاتی فراهم می شود.

این اتاق معمولاً در کارخانجات و صنایع مختلف غذایی، دارویی، غذایی و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جزئیات ساندویچ پانل های مخصوص کلین روم بپردازیم.

بیشتر بدانید: قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سردخانه

مزایای ساندویچ پانل کلین روم

مزایای ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل های کلین روم از قابلیت شستشو برخوردار هستند. در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای کاربر در اتاق تمیز هستند.

از دیگر مزیت های این نوع پانل ها می توان به مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی رشد باکتری و قارچ ها، خوردگی و پوسیدگی اشاره کرد.

همچنین ساندویچ پانل های اتاق تمیز به دلیل نوع عایقی که در لایه میانی آنها استفاده شده است، نسبت به آتش سوزی مقاوم می باشند.

گزینه دیگر استحکام بالای ساندویچ‌پانل است که سبب افزایش دوام و طول عمر آن می شود.

همچنین این پانل ها به دلیل آنکه قابلیت تعمیر و بازسازی را دارند، دوستدار محیط زیست می باشند.

مشخصات فنی پانل اتاق تمیز

مشخصات فنی پانل اتاق تمیز

پانل های کلین روم از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند. معمولاً وزن آنها ۱۲ تا ۳۰ کیلومتر بر متر مربع است.

ساختار پانل ۳ لایه و جنس لایه رویی و زیرین از ورق گالوانیزه است. برای لایه میانی از فوم پلی یورتان استفاده می شود.

ویژگی دیگر ساندویچ پانل های کلین روم صاف بودن سطح آن هاست که طبق آیین نامه ساخت کلین روم کشور ایران این پانل ها در دو سطح بایستی کاملاً صاف و بدون فرم، شیار و یا انحنا باشند. زیرا هر گونه نقطه کوری منجر به تجمع آلودگی ها در آن می شود.

همچنین محل اتصال دو پانل به گونه ای طراحی شده است که همپوشانی کاملی را ارائه می دهد. به این ترتیب از نفوذ هر گونه آلودگی به درون کلین روم جلوگیری می شود.

ویژگی دیگر ساندویچ پانل های کلین روم آن است که برای نصب آنها از هیچگونه پیچ و مهره استفاده نمی شود.

بلکه لبه های آن ها به گونه ای طراحی شده است که فاق و زبانه در یکدیگر قفل شده و سپس با استفاده از ابزارهای خاصی محل اتصال دو پانل کاملاً مهر و موم می شود.

ضخامت ساندویچ پانل های کلین روم معمولاً ۶ سانتیمتر است. طول آنها نیز با توجه به ابعاد مورد نیاز مشتری سفارشی سازی می شود.

کاربرد کلین روم

کاربرد کلین روم

همانطور که گفته شد کلین روم یا اتاق تمیز فضایی است که میزان آلاینده‌های هوا، گرد و غبار و بخار آب در آن بسیار کنترل شده و پایین تر از فضاهای معمولی است. برای ساخت کلین روم ها، از ساندویچ پانل مخصوصی به اسم ساندویچ پانل اتاق تمیز استفاده می شود.

به طور کلی اتاق تمیز در صنایع مختلفی چون آرایشی و بهداشتی، داروسازی، ساخت قطعات الکترونیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی و اسلحه‌سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

زیرا معمولاً در اتاق تمیز، تحقیقات و آزمایش‌های مرتبط با تولید محصولات انجام می‌شود که نیازمند شرایط استریل و حساس می‌باشد.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل تبریز

انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز

انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز در مدلهای سقفی و دیواری تولید می شود به این ترتیب از آنها برای پوشش دهی سطوح جانبی و سقف اتاق تمیز استفاده می شود.

قیمت ساندویچ پانل کلین روم

قیمت ساندویچ پانل کلین روم

چنانچه برای پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز خود نیازمند فضای کلین روم هستید، توصیه می کنیم تا با استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خود، از فضایی کاملا بهداشتی، استاندارد و مطابق با آیین نامه های نظارتی بهره مند شوید.

کبیر پانل علاوه بر تولید انواع ساندویچ پانل های سردخانه‌ای، دیواری و سقفی مورد نیاز برای سوله سازی اقدام به تولید پانلهای مخصوص کلین روم نیز نموده است.

برخورداری از جدیدترین ماشین آلات خط تولید باعث شده است تا این مجموعه تولیدی قادر به ساخت پانل های کلین روم با بالاترین استانداردها و معیارهای تدوین شده توسط دستگاه‌های نظارتی باشد.

به دلیل استفاده از متریال با کیفیت و همچنین طراحی ساخت حرفه ای نصب و اجرای پانل های تولید شده توسط کبیرپانل بسیار آسان است.

ضمن آنکه این کارخانه پانل های خود را با قیمت های استثنایی و کف بازار به مشتریان ارائه می دهد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

کلین روم یا اتاق تمیز چیست؟

کلین روم یا اتاق تمیز به فضایی گفته می شود که کمترین نفوذ آلاینده به درون آن اتفاق می افتد و به این ترتیب شرایط کاملا بهداشتی برای انجام آزمایشات پروژه های تحقیقاتی را فراهم می آورد.

ویژگی ساندویچ پانل کلین روم چیست؟

برای نصب آنها از هیچگونه پیچ و مهره استفاده نمی شود. بلکه لبه های آن ها به گونه ای طراحی شده است که فاق و زبانه در یکدیگر قفل شده و سپس با استفاده از ابزارهای خاصی محل اتصال دو پانل کاملاً مهر و موم می شود.

کاربرد ساندویچ پانل کلین روم چیست؟

از ساندویچ پانل اتاق تمیز برای ساخت کلین روم در صنایع مختلفی چون آرایشی و بهداشتی، داروسازی، ساخت قطعات الکترونیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی و اسلحه‌سازی استفاده می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top