skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

فلاشینگ ساندویچ پانل

فلاشینگ ساندویچ پانل یکی از ابزار های عایق بندی پانل ها است که علاوه بر این مورد اهداف دیگری چون زیباسازی سازه را نیز در پی دارد.

به دلیل اهمیتی که فلاشینگ در نصب ساندویچ پانل ها دارد تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب به شرح خصوصیات انواع فلاشینگ و مزایای آنها بپردازیم.

بیشتر بدانید: خط تولید ساندویچ پانل

فلاشینگ در واقع قطعه ای فلزی است که برای پوشش دهی و مخفی کردن درز ساندویچ پانل ها به کار می رود.

فلاشینگ چیست؟

مخفی کردن درز اتصال دو ساندویچ با فلاشینگ

فلاشینگ در واقع قطعه ای فلزی است که برای پوشش دهی و مخفی کردن درز ساندویچ پانل ها به کار می رود.

فلاشینگ ها بر حسب نوع کاربرد دارای انواع مختلفی هستند که می توان از آنها برای انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی، سردخانه ای و یا حتی برای اتاق های حمل بار نیز استفاده کرد.

جنس ورق های فلاشینگ معمولاً هماهنگ با جنس ساندویچ پانل ها یعنی از نوع گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک انتخاب می شود که میتواند ضخامت های متفاوتی و عموماً بیشتر از ۰٫۴ میلی متر داشته باشد.

مزایای فلاشینگ ساندویچ پانل

فلاشینگ که با آن گاتر نیز گفته می‌شود در واقع درز و محل اتصال میان دو تا ساندویچ پانل را که به یکدیگر برخورد کرده اند، می پوشاند.

به این ترتیب استفاده از فلاشینگ باعث می‌شود تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به درون سازه جلوگیری شود.

همچنین گاتر باعث افزایش مقاومت ساندویچ پانل ها در در برابر وزش باد شدید و طوفان می شود. گاتر همچنین باعث می‌شود تا از پیچیدن صدای باد در داخل سازمان جلوگیری شود.

انواع فلاشینگ ساندوچ پانل

انواع فلاشینگ ساندوچ پانل

همانطور که گفته شد فلاشینگ ها بر حسب نوع کاربرد دارای انواع مختلفی چون دیواره آب بند، درز بند، غبار بند و هوابند هستند.

همانطور که از نام آنها پیداست از نفوذ آب، گرد و خاک و هوا به داخل بدنه اصلی سازه جلوگیری می‌کنند.

با این حال ممکن است شما با عناوینی چون شادولاین، کنج، تاج و زیر تاج نیز برخورد کنید.

۱٫ فلاشینگ سه پله

فلاشینگ سه پله

شکل ظاهری این نوع فلاشینگ مشابه با حرف Z انگلیسی است که از آن برای قسمت جلویی یا آبریز ساندویچ پانل سقفی استفاده می شود.

همچنین در هنگام نصب ساندویچ پانل های دیواری قسمت پایینی پانل که در تماس با زمین قرار می‌گیرد توسط فلاشینگ پوشانده می‌شود.

نصب فلاشینگ در زیر ساندویچ پانل دیواری

این کار باعث می‌شود تا از پوسیدگی و خوردگی پانل در طول زمان جلوگیری شود. همچنین در هنگام بارندگی نیز آب به خوبی هدایت شده و از سازه به سمت بیرون خارج شود.

۲٫ فلاشینگ تاج

فلاشینگ تاج که به آن تیزه هم گفته می‌شود برای سوله ها و یا بناهایی که دارای سقف هایی با شیب از دو طرف هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

۳٫ ورق فلاشینگ نما

همانطور که از نام این سازه پیداست فلاشینگ نما برای نمای ساختمان و پنهان کردن سازه های شیروانی استفاده می شود.

گاتر نما ابزاری کاملاً سفارشی ساز است و بستگی به در خواست و نیاز مشتریان دارد. اما برای ساخت آن نیز از ورقه های گالوانیزه رنگی، ورق روغنی و ورق سیاه با ضخامت های متفاوت استفاده می شود.

۴٫ فلاشینگ دیواری

فلاشینگ دیواری

فلاشینگ دیواری که به آن فلاشینگ U نیز گفته می شود برای حاشیه ساندویچ پانل های دیواری کاربرد دارد. این کار باعث عدم نیاز به آهن کشی سازه می شود و از طرفی نوع نگهدارنده ساندویچ پانل دیواری نیز محسوب می‌شود.

لبه های گاتر یو داره خمیدگی خاص ۹۰ درجه هستند که این باعث می شود تا پس از نصب بر روی ساندویچ پانل دیواری ظاهری زیبا، یکدست و هماهنگ با پانل را ایجاد کند.

بیشتر بدانید: اجرا و نصب ساندویچ پانل

کیفیت درجه یک متریال مصرفی به همراه بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی ساخت باعث شده است تا کبیر پانل همواره رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

قیمت فلاشینگ ساندویچ پانل

همانطور که گفته شد این فلاشینگ ها در واقع ابزاری برای افزایش طول عمر سازه شما هستند. ضمن آنکه باعث مقاومت سازه و عدم نفوذ پذیری نسبت به رطوبت، تبادل حرارت، گرد و خاک و غیره می‌شود.

از آنجایی که گاتر ها بسته به نوع سازه شما بایستی طراحی و سفارش داده شوند لذا قیمت آنها متفاوت خواهد بود.

کبیر پانل یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده انواع ساندویچ پانل در کشور است که علاوه بر آن محصولات دیگری چون عرشه فلزی، ورقه های فرمی و فلاشینگ ها را نیز تولید می کند.

کیفیت درجه یک متریال مصرفی به همراه بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی ساخت باعث شده است تا کبیر پانل همواره رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

توصیه می‌شود تا برای استعلام قیمت با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

فلاشینگ ساندویچ پانل چیست؟

فلاشینگ در واقع قطعه ای فلزی است که برای پوشش دهی و مخفی کردن درز ساندویچ پانل ها به کار می رود.

مزایای استفاده از فلاشینگ چیست؟

استفاده از فلاشینگ باعث می‌شود تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به درون سازه جلوگیری شود. همچنین گاتر باعث افزایش مقاومت ساندویچ پانل ها در در برابر وزش باد شدید و طوفان می شود.

قیمت فلاشینگ ساندویچ پانل چقدر است؟

از آنجایی که گاتر ها بسته به نوع سازه شما بایستی طراحی و سفارش داده شوند لذا قیمت آنها متفاوت خواهد بود. برای استعلام قیمت می توانید با شماره ۰۲۱۲۹۳۲ تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top