skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل در نمای ساختمان

تاکنون با مباحث ساخت سازه با ساندویچ پانل آشنا شدیم اما استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان مقوله دیگری است که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم.

در واقع در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا از ساندویچ پانل در نمای ساختمان استفاده می شود.

نمای ساختمان اولین چیزی است که به چشم همگان می آید و تاثیر زیادی در زیبایی بصری و جذب افراد دارد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نسل جدیدی از مصالح برای زیباسازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند ک به دلیل مزایای ویژه خود جایگزین مصالح سنتی چون آجر شده است.

ساندویچ پانل نمونه‌ای از این مصالح مدرن است که مهمترین دلیل کاربرد آن ایجاد تنوع رنگی در ظاهر ساختمان است.

بیشتر بدانید: انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

علل استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

  1. عایق بودن
  2. صرفه اقتصادی
  3. دوام و طول عمر
  4. بهداشتی بودن
  5. سرعت اجرا
  6. کاهش وزن ساختمان
  7. مقاومت در برابر آتش
  8. تنوع طرح و رنگ
  9. عدم جرم پذیری

۱٫ استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به دلیل عایق بودن

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به دلیل عایق بودن

مطابق با مبحث ۱۹ قوانین مقررات ملی ساختمان عایق سازی بنا در برابر آلودگی صوتی و هدر رفت انرژی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ساندویچ پانل ها به دلیل داشتن فوم پلی یورتان در لایه میانی خود قادر هستند تا حدود ۶۰ دسیبل نسبت به صوت مقاوم باشند.

همچنین این ماده نوعی عایق حرارتی و رطوبتی نیز به شمار می‌رود.

از طرفی به دلیل آنکه در کنج ها و زوایای یک بنا و دقیقا در محل اتصال دو پانل به یکدیگر از متعلقاتی چون فلاشینگ ها استفاده می شود عایق بندی ساختمان به کاملترین مقدار خود می رسد.

۲٫صرفه اقتصادی

اگر دیدی درازمدت نسبت به بنا داشته باشیم قطعا استفاده از ساندویچ پانل ها از نظر اقتصادی کاملا بصرفه هستند. برای مثال سرعت اجرا پروژه با استفاده از ساندویچ پانل بسیار بالاتر از مصالح معمولی است.

به دلیل سبک بودن هزینه حمل و نقل و جابجایی آنها کمتر است. همچنین ساندویچ پانل ها به دلیل آنکه نوعی عایق حرارتی بشمار می روند، هزینه های لازم برای سرمایش و گرمایش بنا را کاهش می دهند.

۳٫ دوام و طول عمر

ساندویچ پانل ها در برابر خوردگی ناشی از رطوبت، حرارت، نور خورشید، بارش های فصلی، مواد شیمیایی و باران های اسیدی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

یک علت آن به دلیل استفاده از ورق های مستحکم فولادی با پوشش گالوانیزه است که در نهایت باعث می شوند تا دوام و طول عمر سازه نیز افزایش یابد.

۴٫ بهداشتی بودن

ساندویچ پانل ها به دلیل پوشش های گالوانیزه و ضد زنگ خود نسبت به خوردگی و پوسیدگی ناشی از رطوبت بسیار مقاوم هستند.

بنابراین آلودگی‌ها و گرد و غباری که در اثر مجاورت با محیط بر روی آنها می نشیند به راحتی توسط باران های فصلی شسته می شود.

همچنین اگر از این پانل ها در ساخت سوله های مرغداری، دامداری، اتاق تمیز، سردخانه و غیره استفاده شود به راحتی می‌توان عملیات شست و شوی مداوم را پیاده سازی کرد.

۵٫ استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به دلیل سرعت اجرا

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به دلیل سرعت اجرا

از آنجایی که عملیات نصب و اجرای ساندویچ پانل ها بسیار آسان و سریع است در نتیجه سرعت اجرای پروژه در مقایسه با مصالح سنتی سریعتر می باشد.

۶٫ کاهش وزن ساختمان

ساندویچ پانل به عنوان سازه ای سبک باعث می شود تا بار مرده و وزن فونداسیون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

سبک سازی ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل ها اخیراً بسیار مورد توجه کارفرمایان در پروژه های ساختمان سازی قرار گرفته است.

۷٫ مقاومت در برابر حریق

ضعف اصلی مصالح سنتی عدم مقاومت آنها نسبت به حریق و آتش سوزی است در صورتی که در مورد ساندویچ پانل ها در لایه میانی از فوم پلی اورتان یا پشم سنگ استفاده شده است.

این دو ماده نسبت به حریق کاملا مقاوم می باشند. ضمن آنکه در صورت آتش‌سوزی باعث تشدید حریق و ایجاد جرقه های آتش زا نمی شود.

۸٫ استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به دلیل تنوع طرح و رنگ

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به دلیل تنوع طرح و رنگ

ساندویچ پانل ها قابلیت تولید در طرح ها و رنگ های متنوع را دارند که امکان پیاده سازی آن ها در مورد مصالح سنتی وجود ندارد.

لذا نمای ساختمان را با استفاده از ساندویچ پانل ها می توان بسیار متفاوت، زیباتر و جذاب تر از خلق کرد.

بیشتر بدانید: انواع ورق ساندویچ پانل

۹. عدم جرم پذیری

در رنگ آمیزی ورق های گالوانیزه از روش الکترواستاتیک استفاده می شود. رنگ استاتیک دارای خاصیت عدم جرم پذیری است یعنی قادر به جذب ذرات معلق در هوا نیست.

همچنین باعث می‌شود در طول سالیان شفافیت و سرزندگی رنگ ها همچنان حفظ شود. از طرفی رنگ استاتیک در مقابل عوامل جوی، باد و باران مقاومت بسیار بالایی دارد.

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

کبیر پانل واحد تولیدی برتر انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سردخانه‌ای در کشور است.

این کارخانه به دلیل کیفیت ممتاز تولیدات خود توانسته است نائل به کسب جوایز و تقدیرنامه های متعدد از سوی دستگاه‌های نظارتی شود.

در اختیار داشتن جدیدترین تکنولوژی تولید ساندویچ پانل یعنی خط تولید پیوسته به همراه مهندسین و تیم اجرایی حرفه‌ای با دانش فنی بالا باعث شده است تا کبیر پانل ضمن تولید انبوه همواره بتواند کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشد.

در صورتی که قصد استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان خود را دارید می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان کبیرپانل مشورت نمایید.

امکان تولید ساندویچ پانل ها در طرح ها و رنگ های درخواستی و متناسب با بودجه و شرایط سازه شما وجود دارد.

علت دوام و طول عمر بالای ساندویچ پانل چیست؟

یک علت آن به دلیل استفاده از ورق های مستحکم فولادی با پوشش گالوانیزه است که در نهایت باعث می شوند تا دوام و طول عمر سازه نیز افزایش یابد.

مزیت استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان چیست؟

ساندویچ پانل ها قابلیت تولید در طرح ها و رنگ های متنوع را دارند که امکان پیاده سازی آن ها در مورد مصالح سنتی وجود ندارد.

عدم جرم پذیری ساندویچ پانل به چه معناست؟

در رنگ آمیزی ورق های گالوانیزه از روش الکترواستاتیک استفاده می شود. رنگ استاتیک دارای خاصیت عدم جرم پذیری است یعنی قادر به جذب ذرات معلق در هوا نیست.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top