skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

در این مقاله از مجله کبیرپانل قصد داریم تا شما را با انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل و کاربری آنها آشنا سازیم.

ساندویچ پانل ها علی رغم آن که سازه ای با سهولت نصب هستند اما نیاز به متعلقات خاصی دارند. از طرفی اجرای آنها بایستی به افراد متخصص و باتجربه واگذار شود تا کلیه شرایط سازه را در نظر بگیرد.

نصب غیر اصولی و غیر استاندارد نه تنها باعث می شود تا نمای سازه زیبایی لازم را نداشته باشد بلکه خصوصیات مطلوب ساندویچ‌پانل ها یعنی عایق بندی در برابر حرارت و رطوبت را نیز ارائه نمی دهد. همچنین سازه نهایی نیز از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود.

بیشتر بدانید: انواع ورق ساندویچ پانل

به طور کلی از میان انواع مختلف پیچ برای نصب ساندویچ پانل، پیچ سر مته ای کاربرد بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

  1. پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار
  2. پیچ سر عدسی (آلن)

۱٫ پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار

پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار

پیچ سرمته گالوانیزه واشردار از جنس فلز با روکش گالوانیزه است که به آن پیچ های سرمته واشر دار نیز گفته می شود.

به طور کلی از میان انواع مختلف پیچ برای نصب ساندویچ پانل، پیچ سر مته ای کاربرد بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

این پیچ ها در سایزهای ۴، ۵ و ۶ اینچی تولید می‌شوند که بر حسب نوع سازه، سایز مورد نیاز انتخاب می شود. البته سایز های ۳ و ۵ اینچ بیشتر از بقیه استفاده می شوند.

قسمت ابتدایی این پیچ ها شش ضلعی، قسمت وسط رزوه دار و قسمت انتهایی به شکل مته طراحی شده است.

پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار

طراحی به شکل مته باعث می شود تا بتوان به راحتی پانل و زیرسازی ساندویچ پانل آن را سوراخ کرد. بنابراین برای سوراخ کردن محل نصب نیازی به استفاده از ابزار خاص نیست.

بیشتر بخوانید : ۵ اشتباه رایج در انبار کردن ساندویچ پانل ها 

برای باز و بسته کردن آنها از آچار بکس های با نمره ۱۰ استفاده می شود. این مدل آچار بکس به صورت استوانه ای و در فرمت های ۴ گوش، ۶ گوش، ۸ گوش و ۱۲ گوش تولید می‌شود.

واشرهای مخصوصی که برای این نوع پیچ ها استفاده می شود باعث آب بندی سازه می شود.

استفاده از این نوع واشر همچنین باعث می‌شود تا اصطکاک ایجاد شده بین مهره و قطعه اتصال افزایش پیدا کرده و به این ترتیب از باز شدن مهره در طول زمان جلوگیری به عمل آورد.

۲٫ پیچ سر عدسی (آلن)

پیچ سر عدسی (آلن)

پیچ سر عدسی آلن علاوه بر کاربرد جهت نصب ساندویچ پانل ها، به دلیل خصوصیات مطلوب خود در سایر صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزایای پیچ های سر عدسی می توان به این مورد اشاره کرد که حتی اگر تعداد کمی از آنها برای متصل نمودن مصالح استفاده شود، تاثیر منفی در دوام و استحکام سازه نخواهد داشت.

از آنجایی که سوراخ های کمتری ایجاد می شود، می‌تواند از تنش های احتمالی در سازه جلوگیری کند.

همچنین استفاده از پیچ های سر عدسی برای محور های ناهماهنگ و یا فضاهایی که دسترسی کمتری وجود دارد مناسب می باشد. قابل توجه است که سری این پیچ ها دارای شکاف ۶ ضلعی است.

آچار های مخصوصی که برای باز و بسته کردن این پیچ ها استفاده می شود همنام این پیچ ها یعنی آلن معروف است. آچار آلن که به شکل L طراحی شده و دارای یک مقطع شش ضلعی و سر توپی شکل است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل عایق صوت یا آکوستیک

عملیات نصب ساندویچ پانل امری تخصصی است که نیاز به ابزارهای خاص و همچنین تجربه و مهارت بالای تیم اجرایی دارد.

قیمت انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

همانطور که گفته شد عملیات نصب ساندویچ پانل امری تخصصی است که نیاز به ابزارهای خاص و همچنین تجربه و مهارت بالای تیم اجرایی دارد.

لذا توصیه می شود تا علاوه بر تهیه ساندویچ پانل های مرغوب و با کیفیت، اجرا و پیاده سازی پروژه خود را تنها به افراد متخصص واگذار نمایید.

همچنین انتخاب پیچ های مرغوب و متناسب با نوع سازه شما نیز مهم است و برای این منظور حتما از پیچهای با کیفیت و با دوام استفاده نمایید تا تاثیر منفی بر روی استحکام سازه شما نداشته باشد.

کبیر پانل از پیشگامان حوزه تولید ساندویچ پانل در کشور است که به دلیل استفاده از متریال با کیفیت، تکنولوژی ساخت پیشرفته و کمک گرفتن از مهندسین توانمند توانسته است تا همواره کیفیت محصولات خود را ارتقا بخشیده و رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت انواع پیچ مورد نیاز جهت نصب ساندویچ پانل، انواع پانل های دیواری و سقفی و همچنین هزینه های نصب و اجرا از طریق شماره های درج شده در وبسایت با مشاورین کبیرپانل تماس حاصل فرمایید.

رایج ترین پیچ برای نصب ساندویچ پانل کدام است؟

از میان انواع مختلف پیچ برای نصب ساندویچ پانل، پیچ سر مته ای کاربرد بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

مزایای پیچ سرمته گالوانیزه واشر دار چیست؟

طراحی به شکل مته باعث می شود تا بتوان به راحتی پانل و زیرسازی آن را سوراخ کرد. بنابراین برای سوراخ ماندن محل نصب نیازی به استفاده از ابزار خاص نیست.

آچار مخصوص باز و بسته کردن پیچ سرعدسی کدام است؟

آچار های مخصوصی که برای باز و بسته کردن این پیچ ها استفاده می شود همنام این پیچ ها یعنی آلن معروف است. آچار آلن که به شکل L طراحی شده و دارای یک مقطع شش ضلعی و سر توپی شکل است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top