skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

کانکس ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل در مقایسه با انواع معمولی دارای تفاوت هایی است که در ادامه مطلب با ویژگی ها و مزایای آنها آشنا خواهید شد.

کانکس اتاقکی است که برای مواردی که نیاز موقت به آنها است ساخته می‌شوند. در واقع کانکس ها قابلیت جابجایی دارند.

برای مثال از کانکس برای واحد های نگهبانی مستقر در ورودی ساختمان ها، مراکز امداد و نجات جاده‌ای، مراکز نظامی و پلیسی، سرویس‌های بهداشتی جاده‌ای، دفاتر کار و بیمارستان‌های صحرایی استفاده می شود.

برحسب متریال مصرفی برای ساخت کانکس، این سازه دارای انواع مختلفی هستند که اگر در پوشش سقف، دیوار و کف کانکس از ساندویچ پانل استفاده شده باشد به آن ساندویچ پانل کانکس گفته می شود.

بیشتر بدانید: قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

ویژگی های کانکس ساخته شده با ساندویچ پانل

ویژگی های کانکس ساخته شده با ساندویچ پانل

همانطور که گفته شد کانکس ساندویچ پانل سازه موقتی است که در ابعاد آن از ورق ساندویچ‌پانل استفاده شده است.

چنین کانکسی مقاومت خوبی در برابر نفوذ گرما و سرما دارد. همچنین به لحاظ ایمنی و بهداشتی بودن سازه نیز از قابلیت های ممتازی برخوردار است.

علاوه بر آن طراحی ساندویچ پانل ها به گونه ای است که در هنگام قرارگیری در کنار یکدیگر به دلیل داشتن اورلب یا همپوشانی از نفوذ رطوبت، آلودگی و گرد و غبار نیز جلوگیری می کند.

انواع کانکس ساندویچ پانل

  1. کانکس متحرک (mobile conex): این کانکس دارای چرخ بوده و به همین دلیل قابلیت جابجایی آسانی دارد.
  2. کانکس ثابت (fixed conex): برای مواردی که نیاز به اسکان طولانی مدت در یک مکان مشخص است مناسب می باشد.

مزایای کانکس ساخته شده با ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل در مقایسه با انواع معمولی دارای مزایا و تفاوت های زیر است:

  1. هزینه کمتر
  2. دوام و طول عمر بالا
  3. نصب و اجرای آسان تر
  4. بهداشتی تر به دلیل داشتن قابلیت شست و شو
  5. عایق قوی در برابر تبادل حرارت، رطوبت و صوت
  6. سبک بودن در مقایسه با مصالح سنتی چون آجر و سیمان
  7. امکان استفاده در محیط های اسیدی و قلیایی
  8. مقاوم در برابر نیروهای برشی ناشی از زمین لرزه
  9. انعطاف پذیری برای تولید در طرح ها و رنگ های مختلف
  10. مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی ناشی از تماس مداوم با رطوبت، حرارت، نور خورشید و باران های اسیدی

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

تفاوت کانکس ساندویچ پانل یا کانکس معمولی

توجه داشته باشه که هر اندازه محیط کاری پرسنل از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار باشد، در نتیجه بازده کاری آنها نیز افزایش پیدا می کند.

بنابراین اگر قرار باشد که کانکس در محیط های با اقلیم های با آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم مستقر شود در این صورت نیاز به سازه ای است که کاملاً در برابر تبادل حرارت و رطوبت نفوذ ناپذیر باشد.

از آنجایی که در ساختار ساندویچ پانل ها از فوم های عایق پلی اورتان استفاده می شود لذا این نوع مصالح از مقاومت بالایی در برابر تبادل حرارت برخوردار هستند، به همین دلیل استفاده آنها در شرایط جوی سخت کاملا مناسب است.

ضمن آنکه برای گرم کردن داخل کانکس در فصول سرد سال و یا خنک کردن درون آن در فصول گرم سال نیاز به صرف انرژی بالا نمی باشد.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس های معمولی در لایه میانی آنها است. در مدل‌های ساندویچ پانل از فوم پلی یورتان استفاده می شود. اما عایق کاربردی در کانکس های معمولی یونولیت یا همان فوم پلی استایرن است که نسبت به پلی اورتان از مقاومت کمتری در برابر نفوذ حرارت و رطوبت برخوردار است.

همچنین در کانکس های ساندویچ پانل هر دو لایه رویی و زیرین از ورق گالوانیزه است. در صورتی که در کانکس های معمولی تنها جنس لایه رویی گالوانيزه است و قسمتی که در داخل سازه قرار می گیرد از دیوارپوش استفاده شده است.

در کانکس های ساخته شده با ساندویچ پانل دیگر نیازی به دیوارپوش نیست. در صورت لزوم نیز می‌توان دیوارپوش را روی ورق گالوانیزه های درونی نصب کرد.

بیشتر بدانید: وزن ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویچ پانل بر حسب نوع مصالح مصرفی، ابعاد، طرح و رنگ درخواستی مشتریان متفاوت خواهد بود.

لذا لازم است تا ابتدا با مشاوران کبیر پانل تماس برقرار کرده و شرایط سازه و محل پروژه خود را اعلام نمایید. سپس با توجه به موارد بررسی شده، قیمت کانکس ساندویچ پانل موردنیاز شما محاسبه و اعلام می گردد.

لازم به ذکر است که کبیر پانل با توجه به بودجه مشتریان و اقلیم محل پروژه ساختمان امکان سفارشی سازی کانکس را فراهم ساخته است.

کبیر پانل یکی از قدیمی ترین واحدهای تولید کننده انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سردخانه ای در کشور است.

این کارخانه از جدیدترین تکنولوژی ها و ماشین آلات خط تولید بهره مند است و برای نصب و اجرای ساندویچ پانل، مجربترین تیم اجرایی و مهندسین توانمند را در اختیار دارد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی چیست؟

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس های معمولی در لایه میانی آنها است. در مدل‌های ساندویچ پانل از فوم پلی یورتان استفاده می شود. اما عایق کاربردی در کانکس های معمولی یونولیت یا همان فوم پلی استایرن است که نسبت به پلی اورتان از مقاومت کمتری در برابر نفوذ حرارت و رطوبت برخوردار است.

آیا امکان نصب دیوارپوش در کانکس ساندویچ پانل وجود دارد؟

در کانکس های ساخته شده با ساندویچ پانل دیگر نیازی به دیوارپوش نیست. در صورت لزوم نیز می‌توان دیوارپوش را روی ورق گالوانیزه های درونی نصب کرد.

قیمت کانکس ساندویچ پانل چقدر است؟

قیمت ساندویچ پانل ها بر حسب نوع مصالح مصرفی، ابعاد، طرح و رنگ درخواستی مشتریان متفاوت خواهد بود. لذا لازم است تا ابتدا با مشاوران کبیر پانل تماس برقرار کرده و شرایط سازه و محل پروژه خود را اعلام نمایید. سپس با توجه به موارد بررسی شده، قیمت کانکس ساندویچ پانل موردنیاز شما محاسبه و اعلام می گردد.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top