skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

ساندویچ پانل مرغداری

ساندویچ پانل مرغداری در واقع پانل های اختصاصی برای ساخت سوله های پرورش مرغ است که بصورت سالن های بزرگ با کمترین تعداد پنجره طراحی می شوند.

مشخصه سوله های مرغداری وجود هواکش های بزرگ است که در دیوارهای جانبی سوله قرار می‌گیرند و به این ترتیب هوای مورد نیاز را برای جوجه ها تامین می نمایند.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل ها برای ساخت سوله های مرغداری، بهداشتی بودن آن ها است که در این مطلب به طور مفصل درباره ویژگی ها و مزایای این پانل ها صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

ویژگی های پانل مرغداری

ویژگی های پانل مرغداری

ساختار پانل های مرغداری همانند پانل های معمولی سه لایه است که لایه های رویی و زیرین از ورق های فلزی و لایه میانی با استفاده از فوم عایق پر شده است.

در ساخت ساندویچ پانل مرغداری از ورقهای گالوانیزه آلومینیومی و یا آلوزینک استفاده می شود.

برای لایه عایق میانی نیز می توان بر حسب شرایط از فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن و پشم سنگ استفاده کرد. البته استفاده از فوم پلی یورتان و آلوزینک رایج تر است.

زیرا ورق آلوزینک نسبت به رطوبت مقاوم تر بوده و به خصوص برای شهرها و مناطقی که رطوبت بالایی دارند، گزینه مناسب تری می باشد.

همچنین این پانل همانند سردخانه ها و یا سایر سوله های صنعتی در انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری تولید می شوند.

البته لازم به ذکر است که از پانل های مرغداری حتی برای ساخت درب های سوله نیز می توان استفاده کرد.

مدل های سقفی مرغداری به صورت سه گام و پنج گام طراحی می‌شوند و سقف مرغداری معمولاً شیبدار طراحی می‌شود تا بارشهای باران و برف را به سمت آبروها هدایت کند.

بزرگترین مزیت ساندویچ پانل های مرغداری بهداشتی بودن آنها است که امکان شستشو بدون خوردگی و پوسیدگی سازه را فراهم می‌آورد.

مزایای ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل مرغداری

بزرگترین مزیت ساندویچ پانل های مرغداری بهداشتی بودن آنها است که امکان شستشو بدون خوردگی و پوسیدگی سازه را فراهم می‌آورد.

رشد باکتریایی، کپکی و گیاهان درون ساندویچ پانل ها اتفاق نمی افتد. به دلیل همپوشانی کاملی که پانل ها در هنگام قرارگیری کنار یکدیگر ایجاد می کنند از نفوذ کوچکترین آلودگی و حشرات به درون سازه جلوگیری می شود.

بهداشتی بودن فضا در مورد سوله های پرورش مرغ و یا پرورش قارچ نیز همانند سردخانه ها و کلین روم ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

زیرا ورود کوچکترین آلودگی و عوامل بیماری زا به درون سوله می‌تواند باعث انتشار بیماری و در نتیجه وارد آوردن خسارات مالی گسترده به کارفرمایان می شود.

همچنین از آنجایی که ساندویچ پانل ها به دلیل خصوصیت عایق حرارتی خود دمای محیط را بهتر کنترل می کنند، به این ترتیب از تمرکز جوجه ها در اطراف وسایل گرمایشی و یا سرمایشی جلوگیری به عمل می آید.

از دیگر مزایا نیز می‌توان به کاهش هزینه های ساخت و ساز پروژه و حمل و نقل، جابجایی آسان، سبک سازی فونداسیون، مقاومت در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان و مقاومت در برابر انتقال حرارت رطوبت و آلودگی اشاره کرد.

نکات مهم در ساخت سوله مرغداری

نکات مهم در ساخت سوله مرغداری

همانطور که در ابتدایی این مطلب نیز گفته شد سوله های مرغداری از نوع Windows less یا بدون پنجره هستند که کمترین تعداد پنجره در طراحی آنها لحاظ می‌شود.

از سوی دیگر برای سوله های مرغداری بایستی هواکش های بزرگ و یا سیستم‌های تهویه با کیفیت تعبیه نمود تا بتواند هوای مورد نیاز برای تنفس جوجه ها و همچنین به حداقل رساندن رطوبت درون سوله را فراهم آورد.

این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با حذف باکتری ها و میکروب ها از گسترش بیماری درون مرغداری جلوگیری می کند.

معمولاً کف سوله های مرغداری بتن ریزی می شود. اما دیوارها و سقف را می توان با استفاده از ساندویچ پانل پوشش داد. بدین صورت که پانل ها به ستون های آهنی پیچ می شود.

زمانی که از ساندویچ پانل برای ساخت سوله استفاده شود دیگر نیازی به عایق بندی و یا ایزوگام کردن سقف نیست چرا که خود پانل ها عایق های بسیار قوی برای جلوگیری از خروج حرارت، نفوذ رطوبت و یا گرد و غبار هستند.

همچنین استفاده از پانل ها باعث می شود تا در مصرف انرژی های لازم برای سرمایش و گرمایش سوله در فصول گرم و سرد سال صرفه جویی شود.

بیشتر بدانید: تفاوت ساندویچ‌ پانل پلی‌یورتان و پلی‌استایرن

کبیر پانل یکی از واحدهای قدیمی تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سردخانه ای، مرغداری، کلین روم، سوله پرورش قارچ، دامداری، صنعتی و غیره است.

قیمت ساندویچ پانل مرغداری

قیمت ساندویچ پانل مرغداری

قیمت ساندویچ پانل مرغداری بستگی به ضخامت، ابعاد، نوع عایق و یا ورق به کار رفته در آن دارد.

کبیر پانل یکی از واحدهای قدیمی تولید کننده انواع ساندویچ پانل های سردخانه ای، مرغداری، کلین روم، سوله پرورش قارچ، دامداری، صنعتی و غیره است.

این کارخانه با استفاده از بهترین متریال مصرفی و همچنین جدیدترین ماشین‌آلات پانل های مناسب و اختصاصی برای صنایع مختلف را تولید می نماید.

این واحد تولیدی با در اختیار داشتن مهندسین توانمند و تکنسین های با تجربه حتما در هنگام سفارش شرایط سازه و بودجه مشتریان را در نظر می گیرد.

لذا شما می توانید ابتدا با مشاوران کبیر پانل در خصوص پانل مورد نیاز خود مشورت نموده و سپس اقدام به سفارش نمایید. برای این منظور می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دلیل استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله مرغداری چیست؟

بزرگترین مزیت ساندویچ پانل های مرغداری بهداشتی بودن آنها است که امکان شستشو بدون خوردگی و پوسیدگی سازه را را فراهم می‌آورد.

چرا عایق بودن صوله مرغداری از اهمیت بالایی برخوردار است؟

زیرا ورود کوچکترین آلودگی و عوامل بیماری زا به درون سوله می‌تواند باعث انتشار بیماری و در نتیجه وارد آوردن خسارات مالی گسترده به کارفرمایان می شود.

قیمت ساندویچ پانل مرغداری چقدر است؟

قیمت ساندویچ پانل مرغداری بستگی به ضخامت، ابعاد، نوع عایق و یا ورق به کار رفته در آن دارد. با این حال کبیر پانل، محصولات خود را با مناسب ترین قیمت به مشتریان عرضه می نماید.

5/5 - (7 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top