skip to Main Content
تلفن دفتر مرکزی: 0212932

انواع ساندویچ پانل و معرفی کاربرد آنها

انواع ساندویچ پانل ها در رنگها، قیمت ها، ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شوند اما چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد متریال مصرفی در آنها است که باعث می شود تا کاربردهای متفاوتی پیدا کنند.

لذا بسیار مهم است که مشتریان ساندویچ پانل ها را بر حسب نیاز خود تهیه نمایند.

در ادامه مطلب با انواع ساندویچ پانل ها و کاربرد های آن ها آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: ضریب انتقال حرارت هسته های ساندویچ پانل

انواع پانل بر اساس هسته میانی

  1. ساندویچ پانل پلی اورتان
  2. ساندویچ پانل پشم سنگ
  3. ساندویچ پانل پشم شیشه
  4. ساندویچ پانل پلی استایرن

۱٫ ساندویچ پانل پلی اورتان

پلی یورتان ماده ای زرد رنگ است که که با اعمالی تغییراتی به دو روش PIR و PUR به همراه گاز ۱۴۱ B تولید شده و میان دو ورق ساندویچ پانل تزریق میشود.

پلی اورتان به دلیل خصوصیت مطلوب عایق حرارتی، رطوبتی، صوتی، وزن کم و استحکام نسبت به سایر انواع ساندویچ پانل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

۲٫ ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

ماده اولیه مصرفی برای تولید پشم سنگ نوعی سنگ آذرین به نام بازالت است. خصوصیت ویژه پشم سنگ ضد حریق بودن آن است که باعث می‌شود از آن برای سوله های دارای کوره های حرارتی در قسمت دیوارهای خارجی و سقف سوله استفاده شود.

۳٫ ساندویچ پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه

پشم شیشه در واقع ماده‌ای متشکل از الیاف بسیار نازک شیشه است که با اعمال تغییرات فیزیکی بر روی شیشه مذاب به دست می آید. خصوصیت ویژه پشم شیشه نیز مقاومت بالای آن در برابر حرارت است.

۴٫ ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن

پلی استایرن ورق های سلبی متشکل از دانه‌های پلی استایرن می باشد که به آن یونولیت نیز گفته می شود. ساندویچ پانل های پلی استایرن نسبت به انواع پلی اورتان و پشم سنگ کاربرد کمتری دارد

انواع ساندویچ پانل بر اساس کاربرد

۱٫ ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دهی دیوارها و سطوح جانبی سوله ها استفاده می شود. ساندویچ پانل های دیواری دارای سطوح صاف تری هستند و می توانند به دو فرم پیچ مخفی و یا فاق و زبانه تولید شوند.

جنس ورق هایی رویی وزیری می‌تواند از آلوزینک، گالوانیزه و یا فویل آلومینیوم باشد که در لایه میانی آنها برحسب کاربرد فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ یا پشم شیشه تزریق می شود.

۲٫ ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی برای پوشش دهی سقف سازه استفاده می شوند. مشابه با ساندویچ پانل های دیواری اما با سطوح برجسته و گام‌های بلندتر ساخته می شوند.

۳٫ ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل های نسوز از مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخوردار هستند. در زمان حریق و آتش سوزی ذرات اشتعال زا تولید نمی کنند و در نتیجه باعث تشدید آتش‌سوزی نمی شوند.

معمولاً از فوم پلی اورتان و یا پشم سنگ برای تولید ساندویچ پانل های نسوز استفاده می شود.

۴٫ ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل های سردخانه ای در واقع همان پانل های پلی اورتان هستند که می تواند به دو صورت سقفی و دیواری تولید شوند.

اما تفاوت آنها با نمونه‌های معمولی در ضخامت فوم پلی اورتان است که به دلیل نیاز به عایق بندی بیشتر می‌تواند بین ۸ تا ۲۰ سانتیمتر متغیر باشد.

این کار برای به حداقل رساندن اتلاف سرما از درون سردخانه های زیر صفر و بالا صفر انجام شود.

گاها برای کف سردخانه ها نیز ممکن است ساندویچ پانل هایی با جنس ورق خارجی نایلون تولید شود.

۵٫ ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل های اتاق تمیز نیز برای ساخت آزمایشگاه ها و فضاهای تحقیقاتی در پروژه های مختلف صنایع غذایی، دارویی، نظامی و غیره استفاده می‌شوند.

از آنجایی که ورود کوچکترین آلودگی اعم از میکروب ها، گرد و غبار و رطوبت به درون آنها کاملا کنترل شده است لذا لازم است تا ساندویچ پانل مصرفی از عایق بندی بالایی نسبت به ورود عوامل ذکر شده برخوردار باشد.

بیشتر بدانید: جزئیات نصب و اجرای ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل های مختلف

قیمت ساندویچ پانل های مختلف

کبیر پانل یکی از پیشگامان تولید کننده انواع ساندویچ پانل در کشور است که محصولات خود را نه تنها به بازار داخلی عرضه می نماید بلکه به کشورهای خاورمیانه نیز صادر می کند.

دوام و طول عمر بالای ساندویچ پانل های تولیدی توسط کویر پانل به همراه استانداردهای ساخت بالا باعث شده است تا از سوی نهادهای نظارتی موفق به کسب جوایز و گواهینامه های متعدد شود.

کلیه ساندویچ پانل های مذکور با قیمت های بی رقیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل سفارش می باشند.

شما می توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت از قیمت انواع ساندویچ پانل های این واحد تولیدی مطلع شوید.

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

خصوصیت ویژه پشم سنگ ضد حریق بودن آن است که باعث می‌شود از آن برای سوله های دارای کوره های حرارتی در قسمت دیوارهای خارجی و سقف سوله استفاده شود.

ساندویچ پانل نسوز چیست؟

ساندویچ پانل های نسوز از مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخوردار هستند. در زمان حریق و آتش سوزی ذرات اشتعال زا تولید نمی کنند و در نتیجه باعث تشدید آتش‌سوزی نمی شوند.

کاربرد ساندویچ پانل اتاق تمیز برای چه مکان هایی است؟

ساندویچ پانل های اتاق تمیز نیز برای ساخت آزمایشگاه ها و فضاهای تحقیقاتی در پروژه های مختلف صنایع غذایی، دارویی، نظامی و غیره استفاده می‌ شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

کبیرپانل

شرکت کبیر پانل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری با فوم پلی یورتان بصورت کانتینیوس با پوشش فلزی (ورق های گالوانیزه – آلومینیوم – آلوزینک ویکروفیل ) می باشد ، همچنین تولید کننده انواع ورق های فرم دار (کرکره ، ذوزنقه ، شادولاین و …) و انواع ورق های عرشه فولادی انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی با پوشش ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان و همچنین کانکس های ورقی با فوم پلی استارین برای مصارف تجهیز کارگاهی و سالن سرویسهای بهداشتی و حمام و آبدارخانه و …

و همچنین سازنده خانه های پیش ساخته بصورت پانلی میباشد و در جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی نموده است .

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top